Dobavitelji goriv v EU ne zmanjšujejo količine goriv, ki povzročajo velike izpuste, v zadostnem obsegu, da bi do leta 2020 dosegli ciljno zmanjšanje v višini šest odstotkov v primerjavi z letom 2010, kažejo najnovejši podatki Evropske okoljske agencije (EEA). Na področju prometa se tako kaže premalo napora za izboljšanje stanja, poroča STA.
Kot kažejo podatki do leta 2018, ki jih je pred nekaj dnevi objavila EEA, se je intenzivnost izpustov med letoma 2010 in 2017 zmanjšala za 3,4 odstotka in ni dosegla okvirnega cilja pri zmanjšanju za štiri odstotke. Med letoma 2010 in 2018 pa se je zmanjšala za 3,7 odstotka, in sicer predvsem zaradi povečane uporabe biogoriv.
Finska in Švedska sta edini državi članici, katerih intenzivnost teh izpustov se je zmanjšala za več kot šest odstotkov. Razlog je ta, da imajo goriva za cestni prevoz relativno visok delež biogoriv (osem odstotkov na Finskem in 23 odstotkov na Švedskem), saj imajo uporabljena biogoriva razmeroma nizke intenzivnosti emisij.
Članici EU, ki sta med letoma 2010 in 2018 najmanj zmanjšali intenzivnost izpustov iz goriv, sta bili Hrvaška in Estonija. Hrvaška jih je zmanjšala za 0,1 odstotka, Estonija pa le za 0,9 odstotka.
A tudi Slovenija je glede na podatke iz preglednice daleč zaostala za cilji in se uvršča med najslabše države po napredku.
Promet prispeva več kot 25 odstotkov izpustov toplogrednih plinov v EU in pomembno prispeva k podnebnim spremembam. Zmanjšanje teh izpustov je tako ključnega pomena za uresničitev ambicije, da bi bili do leta 2050 brez neto izpustov toplogrednih plinov, kot to določa evropski zeleni dogovor, so spomnili v EEA.
A doseganje cilja glede izpustov toplogrednih plinov iz goriv za promet ostaja problematično za večino držav članic EU. Te tako niso na poti, da bi do leta 2020 dosegle zastavljeni cilj, opozarjajo v agenciji.
Objavite ponovno še ćlanek kakšno škodo delajo biogoriva.!!!