Proizvajalci avtomobilov so si po ostrem lobiranju v Bruslju očitno izposlovali odpustke, piše spletni portal Politico z zanesljivimi viri v Evropski komisiji v Bruslju. Avtomobilska industrija se je sicer dolgo pritoževala nad dodatnimi stroški, povezanimi s prehodom na zeleno mobilnost.
Glede na osnutek zakonodaje, ki ga je pridobil Politico, Evropska komisija v svojem prihajajočem standardu Euro 7 verjetno ne bo zahtevala dramatičnega zmanjšanja onesnaževanja in emisij, ki ga povzročajo avtomobili. Euro 7 bi sicer moral po prvotnih načrtih zaživeti leta 2025, pomenil pa bi lahko dokončni zaton vozil z motorji na notranje zgorevanje.
Osnutek pravil – določanje omejitev za onesnaževanje, ki ni CO2 – predlaga določitev emisijskih standardov za avtomobile in dostavna vozila z dizelskim motorjem na enaki ravni, kot so zdaj v veljavi za avtomobile z bencinskim motorjem, in sicer v skladu z obstoječim standardom Euro 6.
To je velika zmaga za avtomobilsko industrijo in dobavno verigo, ki ji v prihodnjem desetletju ne bo treba vlagati enormnih sredstev v zmanjšanje onesnaževanja v naslednji generaciji avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem – tehnologijo, ki naj bi jo v skladu s pravili, ki trenutno veljajo, postopoma opustili do leta 2035.
Vprašanje cenovne dostopnosti avtomobilov za potrošnike
"Glede na trenutne geopolitične in gospodarske okoliščine je bil opravljen končni pregled," je zapisala Komisija v uvodni oceni učinka osnutka zakonodaje Euro 7, pri čemer je navedla povečano obremenitev industrije s stroški za energijo in surovine, poroča Politico. "To povzroča... pritisk brez primere na avtomobilsko dobavno verigo in odpira vprašanja cenovne dostopnosti za potrošnike v splošnem kontekstu visoke inflacije," piše v osnutku.
Izvršni organ EU naj bi si zato prizadeval za "minimiziranje" stroškov, povezanih s pozivom industriji, naj razvije tehnologijo čistejših motorjev. Prvotni načrt je sicer bil popolna prepoved prodaje novih avtomobilov in kombijev z motorji z notranjim zgorevanjem po letu 2035.
Avtomobilska industrija lobira proti novim pravilom Euro 7. Njihovi argumenti so ogromni stroški in visoke cene vozil, celo socialni nemiri, saj si številni ne bodo mogli več kupiti dragih električnih vozil, so opozorili na pariškem avtomobilskem salonu, o katerem pišemo v ločenem članku.
Osnutek Komisije je zgrozil zagovornike čistih avtomobilov
"Lobi avtomobilske industrije je ostro nasprotoval standardu Euro 7," je dejala Anna Krajinska iz zelene nevladne organizacije Transport & Environment, ki jo citira Politico. "Komisija je zdaj popustila njihovim zahtevam. Dobički proizvajalcev avtomobilov imajo prednost pred zdravjem milijonov Evropejcev."
Pravila Euro 7 so razvijali štiri leta in že precej zamujajo s predstavitvijo. Razširili bodo področje pravil o onesnaževalcih, s tem, da bodo zajeli drobne trdne delce, skupaj z delci iz pnevmatik in zavor ter onesnaževalci, kot so ogljikov monoksid in dušikovi oksidi. Lotili se bodo tudi vzdržljivosti baterij, ki se vgrajujejo v elektrificirana vozila.
Nova pravila naj bi bila uradno objavljena 9. novembra.
V Bruslju naj prvo določijo časovnico do kdaj morajo biti eletrična vozila cenovno dostopna vsem! Potem se šele lahko pogovarjamo o omejitvah.
Pa nehajte že s to "zeleno energijo", katera je hudičevo draga in ravno tako svinja naravo, kam z odluženimi paneli? kam z odluženimi agregati?
Hvala Bogu za zdravo pamet, katera je doletela te Bruseljske nakladače, ne bo mi treba kupiti zadnjega avto na notranje izgorevanje leta 2035, tik preden bi jih ukinili, to je bil namreč moj namen.