Na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, so predstavili nekaj novosti na področju cestnega prometa. Državni zbor je namreč pred kratkim soglasno sprejel novelo zakona o cestnih prevozih.
Kot je ob predstavitvi pojasnila ministrica, novi zakon vzpostavlja pogoje za uveljavitev brezplačne uporabe medkrajevnega potniškega prometa za vse upokojence in hkrati tudi vse, ki so še zaposleni, a so že starejši od 65 let. Bratuškova je kategorično zavrnila namigovanja, da je ukrep predvolilno naravnan in z njim kot predsednica svoje stranke SAB hodi v zelje koalicijskemu Desus. Ministrica je ob tem spomnila, da imajo vse druge skupine prebivalstva že neko vrsto subvencij za prevoz (povračilo na delo, subvencije na vozovnice šolajočih ...) medtem ko je pri starejših pomembno, da bi zaradi prometne varnosti čim več uporabljali javni prevoz namesto osebnega.
Prav tako zakon po novem ureja prevoz za dijake in študente. Če ima subvencionirano vozovnico, potem dijaku ali študentu pripada brezplačno vozovnica za celotno Slovenijo. Če pa vozovnice še nima, mu jo država maskimalno subvencionira, tako da bo za 25 evrov dobil možnost prevoza z javnim prometom po državi. Brezplačni prevoz za starejše bo začel veljati s 1. 7. 2020, za šolajoče pa že s februarjem.
Ugodnosti bodo deležni tudi šolajoči s statusom športnika in invalidi, ki bodo imeli prevoz zastonj. Bratuškova je obljubila, da bo za vse upravičence postopek pridobivanja vozovnice maksimalno poenostavljen. V shemo so vključeni tudi vojni veterani, vendar je pri njih težava, da ministrstvo za delo nima enotne baze podatkov, zato bo verjetno pri njih več papirologije.
A pozor, vsi ti ukrepi za zastonjske oziroma subvencionirane prevoze bodo veljali le za medkrajevni promet, za mestnega pa ne! Bratuškova je izrazila upanje, da bodo v shemo kmalu pristopile tudi občine, a morajo najprej omiliti svoja pričakovanja. Po besedah ministrice so namreč občine želele stroške občinskega javnega prevoza, ki so trenutno njihovo finančno breme, prevaliti na državni proračun.
"Delo ni bilo opravljeno"
Omenjeni zakon pa je še za dodatni dve leti podaljšal veljavnost obstoječih koncesij za prevoznike in sicer za do dve leti. "Ko sem prevzela mesto ministrice, na žalost določene stvari v preteklosti niso bile narejene, zato nismo imeli druge možnosti, kot da podaljšamo koncesije," je dejala Bratuškova v zagovor, zakaj država še niti po desetih letih ni bila sposobna vzpostaviti obljubljenega novega sistema na področju prevozov v javnem prometu. "V teh dveh letih pa nas čaka ogromno dela, da bomo pravočasno pripravili razpis in uredili dolgoročno rešitev za javni promet," je obljubila ministrica.
Sami stroški za vpeljavo so ocenjeni na okoli dva milijona evrov. Ministrica pričakuje, da gre za prvega izmed korakov, da bi vsaj v prometnih konicah povečali zasedenost linij potniškega prometa (sedaj dnevno povprečje manj kot 30 odstotkov). Ob tem je spomnila, da danes država linije subvencionira ne glede na to, ali so polne ali nezasedene. Upa, da bodo z novimi investicijami v železniško infrastrukturo, vlake in usklajevanje voznih redov v prihodnosti preusmerili na javni promet še več ljudi, ki se danes vozijo s svojimi vozili.
Žurnal24 je ministrico Bratuškovo vprašal, kakšno je stanje pri pripravi ključnega prometnega zakona o pravilih cestnega prometa, saj so imeli na predlog MZI konkretne pripombe kar štiri ministrstva, Dars in še več nevladnih organizacij. Bratuškova je zatrdila, da so se njeni podrejeni sestali z več deležniki. "Mislim, da smo večino teh pripomb v zadnjem času uskladili in bodo upoštevane," je dejala Bratuškova ter napovedala, da bo čistopis zakona še pred koncem meseca pripravljen za koalicijsko usklajevanje.
Koga razburja semafor v krilu
Druga predstavljena novost ministrstva za infrastrukturo je sprememba pravilnika o prometni signalizaciji, ki je po besedah ministrice vzbudila tudi veliko negativnih odzivov v delu javnosti, saj uvaja možnost ženske silhuete na semaforjih. "Časi, ko smo bile ženske obsojene na slabši položaj, bi morali biti že zdavnaj za nami. Če sprememba enega pravilnika, ki daje možnost uveljaviti prometno signalizacijo znakov za prehod na način, da je na signalu tudi ženska silhueta v krilu, povzroči takšne odzive, se res sprašujem, kakšna je naša slovenska družba. S tem pravilnikom dajemo možnost, da poleg silhuete v hlačah tisti, ki to želijo, uporabijo tudi žensko silhueto v krilu. In to je vse."
Semaforji, na katerih so liki ženskega spola, so v številnih evropskih državah nekaj povsem normalnega, imajo ga celo na Hrvaškem. 8. marca so ga kot prvi v Sloveniji postavili tudi v Kranju, a je zdržal le en dan, saj so morali zaradi neusklajenosti s takrat veljavnim pravilnikom žensko figuro spet zamenjati z moško.
Ministrica poudarja, da glede uvajanja "ženskih" semaforjev ne pričakuje nekih dodatnih stroškov, saj bodo novost upravljalci omrežja lahko izkoristili pri novogradnjah in rekonstrukcijah oziroma pri klasičnih menjavah semaforjev zaradi dotrajanosti.
dezurni@zurnal24.si
Celotna poanta je sploh v tem, da na semaforjih sploh ni MOŠKI ampak ČLOVEK! Kje vidite, da so kakšne hlače? Jaz vidim samo senco človeka, ki je lahko gol moški ali pa gola ženska. Aja... ženske se očitno ne smatrajo kot “človek”...
men zgleda k burka
men zgleda k burka