Mestne svetnike čaka obravnava predloga odloka o urejanju prometa, ki je v primerjavi z že potrjenim osnutkom odloka v nekaterih delih spremenjen. Obravnavali bodo tudi poročilo o delu mestnega redarstva za lani.
Predlog odloka o urejanju prometa vsebuje nekaj sprememb v primerjavi z osnutkom, ki so ga mestni svetniki potrdili decembra lani. Med drugi so sedaj črtali visoke globe za pravne osebe, samostojne podjetnike in posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost. Za omenjene pravne osebe bi globa za različne kršitve po odloku znašala 500 evrov, za odgovorno osebo pravne osebe pa 200 evrov, pri nekaterih členih pa še višje. Globe tako ostajajo enako visoke kot za posameznike. Izjema je le parkiranje tovornih vozil in priklopnih vozil ter ustavljanje avtobusov na postajališčih, kjer se je globa s 500 znižala na 300 evrov.
Kdo je upravičen do dovolilnice
Predlog poleg tega na novo določa upravičenost do parkirne dovolilnice pri osebah, ki imajo stalno bivališče na območju parkirnih površin na vozišču občinske ceste, kjer se plačuje parkirnina. Če prosilec biva v stavbi, ki ima določeno pripadajoče zemljišče, na katerem lahko parkira eno vozilo na stanovanje, do dovolilnice ni upravičen.
S predlogom je odpravljena tudi omejitev trajanja parkiranja osebnih avtomobilov s parkirno dovolilnico ob cestiščih. V osnutku predlagana omejitev je bila 48 ur. Na MOL so v odlok dodali še, da je pri izdaji parkirne dovolilnice prosilec dolžan plačati materialne stroške njene izdelave.
Parkirnina za invalide brezplačna
Pri členu o parkiranju na parkirnih prostorih za invalide so na MOL v odlok dodali, da je to parkiranje z veljavno parkirno karto brezplačno. Odpravljena je v osnutku predlagana omejitev brezplačnega parkiranja invalidov na njim namenjenih parkirnih prostorih na štiri ure, črtana pa je tudi določba, da morajo na ostalih parkirnih mestih invalidi plačati parkirnino.
Lisice prinašajo negativne učinke
Na MOL želijo z odlokom odpraviti tudi ukrep priklenitve lisic na nepravilno parkirana vozila, saj po njihovih navedbah prinaša več negativnih kot pozitivnih učinkov. Ljubljanski župan Zoran Janković je novembra lani pojasnil, da so se po opravljeni analizi za odpravo lisic odločili, saj so bile te včasih za prekrškarje "hujše kot kazen", še posebej iz oddaljenih predelov mesta in predvsem ponoči so namreč zahtevale veliko časa, da je voznik lahko odpeljal avto. Na MOL pa so povedali tudi, da je prihodek javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice od lisic majhen, zato je ukrep nerentabilen.
Da se število odrejenih priklenitev z lisicami zmanjšuje, kaže poročilo o delu mestnega redarstva za leto 2012, ki je prav tako na dnevnem redu ponedeljkove seje mestnega sveta. Ta kaže tudi, da so mestni redarji lansko leto izrekli 36.474 represivnih ukrepov, kar je najmanj od leta 2008. Leta 2009 so jih namreč izrekli več kot 90.000, leta 2011 pa več kot 52.000. "Izboljšanje problematike pripisujemo dosedanjemu delu mestnega redarstva in tudi ureditvi območij v smislu sprememb prometnih ureditev," so pojasnili na redarstvu.