Avto
218 ogledov

BMW-jev vsestranski popotnik GS

(Foto: Kristjan Andjelković)
1/39
Žurnal24 main
Najbolj prodajani BMW–jev motocikel R 1200 GS, s katerim se je pravzaprav pričel razvijati razred potovalnih enduro motorjev, je s prenovo kljub svoji pregovorni vsestranskosti postal še bolj uporaben.

Motor je kljub prenovi na prvi pogled enak svojemu predhodniku. Oblikovno je resnično tako malo razlik, da jih na prvi pogled ne opazi niti poznavalsko oko. Svojo drugačnost od predhodnika motor pokaže ob zagonu agregata. Takrat povsem novi agregat zadoni precej odločneje od predhodnika in s svojim zvokom sporoča, da je postal še zmogljivejši. Še vedno pa ostaja pravi pristni bokser, ki na mestu še vedno potegne v desno ob priviti ročici plina.

Lahkoten ter vodljiv
Motor na prvi pogled morda deluje okorno. Vendar je kljub precej zajetnim meram ter veliki teži, ta skupaj s tekočinami znaša krepkih 230 kg, vožnja izjemno lahkotna. Sama vodljivost motorja je na zelo visokem nivoju tudi na račun elektronsko nastavljivega vzmetenja ESA, ki omogoča nastavitev več različnih programov vožnje: Soft, Comfort, Normal Sport, omogoča pa tudi nastavitev obtežitve: samo voznik, voznik s prtljago, voznik in sopotnik, soft enduro in hard enduro, ob katerem dobimo še program Hard.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Vožnjo naredijo prijetno tudi ostala elektronska pomagala, med njimi sta ABS ter elektronski sistem proti zdrsu zadnjega kolesa ASC. ABS deluje odlično in daje dovolj povratnih informacij, ASC pa v dogajanje poseže odločno in še pravi čas odvzame moč motorju, preden zadnje kolo izgubi oprijem. Tako ABS kot ASC je možno izklopiti, da nas ne ovirata v primeru terenske vožnje. Testni motor je bil opremljen tudi z dvostopenjskim gretjem ročic, česar se bodo razveselili vsi motoristi, ki radi sedejo na motor tudi ob hladnejših dnevih.

Zmogljiv agregat
Povsem nov agregat je glede na predhodnika pridobil nekaj moči ter navora. Agregat premore 81 kW oziroma 110 KM pri 7.750 vrtljajih na minuto. Sam agregat pa je s svojimi 120 Nm navora pri 6.000 vrtljajih na minuto izjemno prožen. Motorju omogoča precej dinamičen značaj, saj motor odločno pospešuje in zvezno nabira hitrost. Ob odločnem privijanju ročice za plin se motor lahkotno povzpne na zadnje kolo tudi v tretji prestavi. Klub zmogljivostim pa je motor precej varčen, saj je na testu ob precej dinamični vožnji zahteval le 6,5 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Ob bolj umirjeni vožnji se zna zadovoljiti tudi z litrom manj.

Uporabnost
GS si je skozi leta pridobil veliko zvestih uporabnikov. Zaradi udobja ter zanesljivosti je zelo priljubljen med svetovnimi popotniki. Vendar pa kljub robustni obliki ni namenjen premagovanju zahtevnega terena izven urejenih poti. To mu preprečujejo pnevmatike, ki so namenjene predvsem cestni vožnji,  zmorejo morda le še kakšen nezahteven makadam. Za zahtevnejše podvige je GS-a potrebno preobuti v bolj grobe pnevmatike.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Sama vožnja je zaradi odličnega položaja sedenja ter dobre vetrne zaščite prijetna, pohvaliti pa gre tudi zelo dober pregled nazaj v stranskih ogledalih. Velika posoda za gorivo ob nizki porabi omogoča precej dolg domet, potovalni računalnik pa nudi vse za vožnjo potrebne podatke.

V nekaj stavkih
GS vas bo navdušil s svojo vsestransko uporabnostjo ter nezahtevnostjo pri vožnji. Potovanja v dvoje bodo tudi na račun elektronsko nastavljivega podvozja izjemno prijetna ter udobna. Cena osnovnega modela znaša 13.600 EUR, cena testnega motocikla pa je znašala 16.304 EUR. Ni poceni, vendar ogromno ponuja tistim, kateri ga bodo znali izkoristiti.

Podatki o motorju (BMW R 1200 GS)
Motor: 1.170 cm3
Vrsta: 2-valjni 4-taktni zračno/oljno hlajeni motor (bokserski) z nasproti ležečimi valji, dve odmični gredi in 4 radialno razporejeni ventili na valj, centralna gred za uravnoteženje prostih sil
Moč: 81 kW (110 KM)/pri 7.750 vrtljajih na minuto
Navor: 120 Nm/ pri 6.000 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km
Zmogljivosti: preko 200 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 2.210 x 935 x 1.450, medosna razdalja 1.507
Teža: 229 kg (pripravljen za vožnjo)
Cena (v evrih): 13.600 (osnovni) / 16.304 (testni)

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.