Avto
583 ogledov

Blindirani avto slovenskih specialcev bo lahko bolj umazan

Chevrolet suburban Profimedias
Slovenski policisti so korak bližje do blindiranega avta, saj imajo na mizi tri ponudbe za zmogljivega terenca. Pisci razpisa pri policiji pa so šele po drugem pozivu potencialnih ponudnikov pustili prepričati, da prvotni pogoji morda iščejo neobstoječi avto. Kdo ponuja oklepnika na kolesih?

Kot smo poročali že marca, policija kupuje specialnega blindiranega terenca, ki bo namenjen za najzahtevnejše naloge policije, vključno lovu na teroriste. Zahteve iz razpisa širši javnosti niso bile znane, vedelo se je le, da mora imeti motor z najmanj štirimi litri delovne prostornine, poleg dodatne policijske opreme, kot so luči ter tetra postaja, pa mora za potniški prostor in prtljažnik izpolnjevati zahtevni certifikat balistične zaščite VR9 (BRV2009). Za takšno zaščito mora iti tovarniški avto še skozi specializirane delavnice, kjer mu dodajo skriti oklep in druge prilagoditve. 

Dvakrat preučevali, da dovolili starejši ekostandard

Potencialni ponudniki so imeli kar nekaj vprašanj in pripomb glede tipa in opreme avta. Eden od njih je že kmalu opozoril, da terenca pod takšnimi pogoji policija ne bo dobila, saj se med seboj izključujeta zahteva po novem euro 6 standardu in paleta tovrstnih vozil, ki so primerna za predelavo. Policija je v prvem odzivu zapisala, da so po ponovni preučitvi razpisnih pogojev ugotovili, da "to ne drži".

A ko je prek portala javnih naročil padel nov argumentiran zapis, zakaj vsi štirje avtomobili tega ranga predelav za VR9 (toyota land cruiser, mitsubishi pajero, mercedes-benz G in chevrolet suburban) ne zadostijo strogim pogojem slovenske policije, so pisci razpis prilagodili, da sedaj dovoljuje bodisi euro 5 ali euro 6 okoljevarstveni standard

In kdo bi cestnega oklepnika dostavil policiji?

Na razpis so se prijavila tri podjetja, katerih ponudbe bodo pri policiji sedaj skrbno preučili in izbrali zmagovalca.

Podjetje PSV Project Support Vehicles je edino izmed trojice tuje. Gre za nemško podjetje, ki samo opravlja predelave in sicer toyot land cruiserjev. Ostali dve podjetji sta slovenski in obe zgolj posredniške narave. Podjetje Trimpeks je v lasti Silva Ambroža, nekdanjega direktorja mariborskega letališča. Trimpeks ima bogato zgodovino sodelovanja z državo, predvsem z ministrstvom za obrambo, od koder je družba po podatkih Supervizorja dobila kar 90 odstotkov od 5,3 milijona evrov državnih nakazil v zadnjih 12 letih. 

Drugo slovensko podjetje pa je Norner, ki uradno sploh nima zaposlenih, njegova osnovna dejavnost pa so telekomunikacijske storitve. Podjetju, ki je v štirih letih od ustanovitve opravilo le za dobrih 150 tisoč evrov prometa, je sekira v med padla marca letos, saj je po poročanju portala Pod črto takrat z ministrstvom za notranje zadeve sklenilo kar 4,5 milijona težko večletno pogodbo za vzdrževanje zloglasnega komunikacijskega sistema Tetra.

Stoodstotni lastnik Nornerja je po podatkih Ajpesa Goran Kozomara, donedavni direktor pa je bil Luka Dekleva, s februarjem sicer imenovan za namestnika odgovornega urednika časnika Delo. Po novem je kot direktor naveden Klemen Kralj, prej zaposlen pri Telemachu.

andrej.leban@zurnal24.si

 
Komentarjev 8
  • Mitja Vilar 16:28 09.maj 2016.

    Policisti stavkajo, ker imajo mizerne plače, nekdo v policiji pa brez da navede, kdo se je tega kretenizma spomil, kupuje ekološki okolopnik na kolesih. Pa kdo se dela iz državljanov norca? Ministrica, direktor policije, oba ali pa še predsednik vlade? ...prikaži več Ni denarja za urgenco v LJ, za nabavo motojrev za gasilce a za tole je.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 22:18 08.maj 2016.

    "Zahteve iz razpisa širši javnosti niso bile znane"$Čečin$, $čečin$, $čečin$ se že sliši zvok denarja nad glavami prisklednikov.

  • Avatar Leon
    Leon 20:18 08.maj 2016.

    Aja ....................verjetno za prevoz zablindiranih glav !