Ob začetku poletne sezone na slovenskih avtocestah so pri Darsu spomnili voznike, kako pomembno je, da najprej pometejo pred svojim pragom. Zastojem bi se lahko namreč velikokrat izognili, če bi upoštevali nekaj pravil.
Ulrich Zorin iz Darsa je bil v svojih pričakovanjih za turistično sezono na avtocestah neposreden: "Imeli bomo ogromno utrujenih turistov. Prihaja čas, ko lahko pričakujemo več hujših nesreč in možne dolge zastoje."
Ulrich je opozoril, da bi morali vozniki pred vožnjo preveriti, kakšne so razmere na cestah. Kanalov, prek katerih Dars v realnem času poroča, je več, od socialnih omrežij, do klasičnih radijskih obvestil ali informacij prek telefonske številke 1970. Posebej uporabna je aplikacija za mobilne telefone Dars Promet+, kjer je mogoče obremenitve na nekem odseku skorajda "v živo" opazovati prek barvne skale in števcev prometa.
Nikar v rdečega!
Posebej pomembno pa Ulrichovih besedah pa je, da se dopustniki poti proti morju izognejo v najbolj kritičnem času - petek popoldan in sobota dopoldan. V obratni smeri pa preudaren voznik ne bi smel biti na glavnih prometnih žilah v nedeljo popoldan.
Kljub tem "rdečim terminom", kot jih pri Darsu označujejo tudi na prometnem koledarju na svojih spletnih straneh, pa se lahko pričakovana situacija hitro spremeni zaradi vremena. "Velikokrat se zgodi, da nek prometni tok iz morja proti notranjosti pričakujemo v nedeljo popoldan, v resnici pa se nam zaradi slabe vremenske napovedi in predčasnega zaključka dopustovanja zgodi že v petek popoldan."
Do konca junija se bosta mešali dve neugodni situaciji
Ulrich je spomnil, da bo julija in avgusta obremenjenost avtocest tekla v precej drugačnem ritmu kot preostali del leta - jutranje in popoldanske konice, še posebej okoli Ljubljane, skorajda ne pričakujejo, bodo pa zato zastoji prek vikenda. Do konca junija se bosta mešali obe situaciji, zato za naslednje dni za voznike velja posebno opozorilo.
Čas manjših obremnitev bodo sicer na Darsu izkoristili za posodobitev odcepa Malence na vzhodni ljubljanski obvoznici za boljšo pretočnost. Na polno se bo nadaljevalo tudi odstranjevanje cestninskih postaj, predvsem v primeru čelne postaje Log se zastojem na tem odseku ne bo mogoče izogniti, zato pri Darsu pozivajo voznike, naj čim bolj tekoče in brez ustavljanja vozijo prek gradbišča.
V toči jih bolj skrbi "pleh" kot lastna varnost
Ulrich je posebej opozoril na nekaj zelo nevarnih situacij, v katerih so vpleteni vozniki. Tako v primeru naliva veliko voznikov še vedno ustavlja v predorih ali pod nadvozi, saj v želji zaščite svojega avta raje tvegajo. "V takšnih primerih peljite do naslednjega izvoza, počivališča ali bencinske črpalke."
Posebej je bila omenjena skrb za lastno življenje, saj v primeru okvar veliko ljudi brezglavo hodi po avtocesti, celo brez zaščitnih jopičev. "Če že pride do okvare, zapustite vozilo z jopičem in se umaknite na varno čez zaščitno ograjo. Lahko od tam pokličete tudi policijo, ta nas bo obvestila, da pridemo na pomoč."
Dolgi zastoji zaradi banalnih dogodkov
Ulrich se je posebej dotaknil skrbi za prtljago, ki ji vozniki pred odhodom posvetijo premalo pozornosti. "Po avtocesti pobiramo kolesa, supe in čolne. En tak predmet je lahko vzrok za nastanek zastoja, naleta ali celo hujše nesreče."
Pri Darsu so podrobneje predstavili tudi akcijo za varnostno razdaljo, ki so jo pričeli v teh dneh. Neupoštevanje zadostnega razmaka je namreč drugi najpogostejši razlog za nesrečo na avtocesti, v kombinaciji z visoko hitrostjo pa gre smrtno nevarne nesreče, je opozorila Nataša Kovše in navedla primer naleta dveh vozil na levem voznem pasu, zaradi katerega je bila avtocesta zaprta dve uri, nastal pa je šestkilometrski zastoj. K sreči udeleženi niso bili težje poškodovani, a primer dokazuje, iz kakšnega za mnoge "nepomembnega" prekrška lahko nastanejo hude težave za vse voznike na nekem odseku.
Poleg posebnih transparentov in plakatov, ki voznike na AC pozivajo k spoštovanju ustrezne razdalje, so pri Darsu testno opremili trikilometrski odsek gorenjske avtoceste. S horizontalnimi oznakami v obliki strešic, ki si sledijo na 70 metrih, želijo voznike spodbujati k ustreznemu razmaku dveh sekund. Pri 130 km/h namreč avto prevozi 72 metrov, in če bi vsi vozniki spoštovali razmik v dolžini med dvema strešicama, bi promet tekel najbolj možno tekoče, so prepričani pri Darsu.
Ali bo testna signalizacija uspešna, bodo skušali ugotoviti na podlagi analiz podatkov iz števcev prometa, postavljenih pred in po odseku, pri katerih bodo primerjali posamezne časovne razmike vozil.
dezurni@zurnal24.si
Vsi na morje! Člouk sploh ni člouk, če ne gre na morje. Ustrezna ministrstva zagotavljajo sankcije proti tistim, ki ne grejo na morje! Spoštujte državo!
Google mi plača 7283 evrov na 8257 evrov na teden za spletno delo od home.i so v tem mesecu opravili 29624 evrov spletnega dela od doma. Večina posebnih stvari je zelo zanimivo, da je delo samo preveriti nekaj spletnih strani… ...prikaži več in nič drugega. Uživajte ves čas in denar svoboden, tudi neverjetna kariera v življenju .... Oglejte sii več tukaj ..... ........ ❥ ❥❥ ❥❥❥ www.Money46.Com
problemov je več, v sloveniji si težko kupiš avto še težje ga je vzdrževati, tudi zavarovanja proti toči nima marsi kdo, in ker že tako komaj preživiš, je zelo verjetno da ne boš zapeljal z polno hitrostjo iz tunela v… ...prikaži več točo, kot prvo ti zbije avto, ki je nujno potreben, kajti brez njega si brez službe, tako da če potegnete črto vi glavce si v obeh primerih mrtev, samo kazen se da na obroke odplačati v enem letu.