Številni vozniki pozabljajo, da so sodobni avtomobili opremljeni z vrsto različnih tipal in kamer, ki lahko zato, ker so pokrita s snegom, ledom ali umazanijo, sistemu posredujejo napačne podatke. Parkirna tipala lahko zato brez posebnega vzroka voznika opozarjajo na ovire, slika vzvratne kamere pa je popolnoma zamegljena. Zavedati se morate, da bo v mesecih, ki so pred nami, umazanije na cestah še več, tudi soli, peska, zato bo treba avto večkrat zapeljati v avtopralnico.
Obstaja veliko mnenj o pravilni negi avtomobila pozimi. Od dobronamernih nasvetov, da je treba avtomobil pozimi zaradi soli in umazanije prati čim bolj pogosto, do tistih, ki pravijo, da se je pozimi zaradi nizkih temperatur vsekakor treba izogibati avtopralnic. Nekateri pa pozimi avtomobil perejo zgolj ročno.
Krtače drugačne kot še pred leti
Danes, ko so avtopralnice tehnološko napredne in moderne, enako avtomobili in njihov lak, pa velja, da zimsko pranje v avtopralnici za avto ni škodljivo. To potrjujejo številni neodvisni testi. Tudi pri nas so uporabnikom na voljo sodobne avtopralnice.
Reportažo smo naredili na eni od najbolj modernih, na Petrolovi avtopralnici na Tržaški cesti v Ljubljani, kjer nam je sogovornik iz Petrola Klemen Belak razložil, kako so tehnično napredovale avtopralnice v zadnjih 10 letih?
»V Petrolu konstantno skrbimo, da so naše avtopralnice opremljene z najsodobnejšo in najbolj kakovostno opremo, ki jo trg ponuja. Že vrsto let svoje avtopralnice opremljamo z opremo nemškega proizvajalca Otto Christ, ki je eden vodilnih na svetu avtopralniške opreme. Tehnologija modernih avtopralnic z novimi tehnološkimi rešitvami zagotavlja popolnejši nadzor avtomatskega delovanja in s tem tudi stika krtač z vozilom.«
Krtače so zato bolj prijazne materialom novih vozil, kar je ključnega pomena za kakovostno čiščenje vozil. Kot dodajajo v Petrolu so moderne avtopralnice tudi prijaznejše uporabniku z nudenjem različnih, njegovim željam prilagojenih načinov plačevanja.
Pred leti je bilo razširjeno prepričanje, da se avtomobili s posebnimi barvami, predvsem dražjimi, tudi mat barvo, pere ročno. Kako je danes? Sogovornik pravi, da so moderne avtopralnice primerne za vse vrste vozil, ne glede na cenovni razred. Pranje odsvetujejo zgolj v primeru, če posamezni proizvajalci v navodilih za uporabo izrecno navedejo, da zaradi določenih posebnosti niso primerni za čiščenje v avtomatski pralnici. »V tem primeru je to treba upoštevati,« pravi Belak.
Sol in led škodljivi za karoserijo in podvozje vozila
Ko govorimo o skrbi za naše vozilo, se ob pomembnosti rednih servisov, menjave pnevmatik in drugega prevečkrat pozabi na osnovno nego vozila. Redno čiščenje vozila, še posebej v mrzlih mesecih, ima veliko prednosti, pravi sogovornik in našteje: »Redno pranje vozila v avtopralnici preprečuje nabiranje umazanije in posledično korozijo vozil. Vozilo, ki je redno čiščeno, je tudi bolj varno. Govorimo predvsem o čistoči svetil in avtomobilskih stekel. Redno čiščenje zvišuje tudi vrednost vozila ob prodaji.»
Sogovornik opozarja na velike količine soli in peska na cestišču v zimskem času, ki se ob nerednem čiščenju še dodatno nabirajo na podvozju vozila. Še posebno v času, ko se temperature dvigujejo in potem padajo pod ledišče, je vozilo najbolj podvrženo rjavenju. »Redno čiščenje vozila v avtomatski avtopralnici s paketom, ki vključuje pranje podvozja, ta učinek konkretno omili,« zagotavlja Belak.
Katero pranje izbrati?
Danes lahko na avtomatskih avtopralnicah izbiramo med številnimi različnimi programi pranja. Kateri program na pozimi priporoča Belak, sploh, če je na cesti sneg, ki se oprijema vozila?
»Ne glede na letni čas, bi priporočali izbiro programa XL, ki vsebuje tako pranje podvozja kot voskanje vozila, ki sta še toliko bolj pomembna v zimskem času. V primeru, da svojemu vozilu želite privoščiti največ, pa predlagamo izbiro XXL programa, k vključuje novo tehnologijo pranja Shine Techs. Prednost te tehnologije je v formuli Acrylionic, ki je osnovana na enakih materialih kot površina avtomobila in ustvari zaščitni sloj ter zapolni mikropoškodbe, poskrbi za posledice trdovratne umazanije, soli in kislin ter za praske peska in kamenčkov, ki nastanejo med vožnjo.« Dodaja, da omenjena tehnologija zagotavlja dolgotrajen odboj kapljic in varuje barvo pred vplivi okolja, na primer UV sevanje, kisel dež in sol na cesti. Z vsako uporabo avtomobilu zagotavlja močnejši sloj zaščite ter mu vrne prvoten sijaj.
Pranje pri nizkih temperaturah
Še eno večno vprašanje voznikov je, ali se avto v avtopralnici lahko pere pri nizkih temperaturah? Na primer pri – 10 stopinjah Celzija in več?
Sogovornik odgovarja, da so vse Petrolove avtopralnice opremljene z dodatnim gretjem za mrzle zimske dni. V primeru ekstremno nizkih temperatur, ko se tudi čez dan ne dvignejo nad ledišče, pa zaradi preprečitve škode na vozilih in opremi avtopralnice večino pranj zaustavijo (odvisno od posamezne lokacije).
Pri delovanju avtopralnice pomemben dejavnik igra tudi primerna temperatura vode v posameznih fazah čiščenja. Pravilna temperatura skupaj s čistili zagotavlja optimalen učinek. »Predvsem je to pomembno v času predpriprave in nato končni fazi z uporabo vročega zaščitnega voska,« razloži sogovornik, ki smo ga vprašali tudi, kaj so osnovna pravila, ki jih mora v avtopralnici upoštevati vsak voznik? Ali je treba na primer sneg in led v celoti že vnaprej odstraniti s površine avtomobila, še preden zapeljemo v avtopralnico?
»Vsekakor so v vsaki avtomatski avtopralnici določena osnovna pravila, ki jih je treba spoštovati, da se prepreči škoda na vozilu. Osnovna pravila so pred vhodom v vsako avtopralnico. V primeru snega in ledu, je treba oboje odstraniti pred začetkom pranja, saj lahko povzročita škodo tako na vozilu kot na krtačah avtopralnice.«
Kako pa je z voskanjem in poliranjem avtomobila pozimi? »Ročno poliranje in voskanje je priporočljivo izvesti pred vsako zimo,« pravi Belak, ki za redno tedensko oziroma mesečno vzdrževanje vozila, priporoča izbiro program čiščenja vozila, ki vsebuje vosek (XL in XXL), saj redno nanašanje voska podaljšuje sijaj, čistočo vozila in podaljšuje intervale med pranji. »Umazanija se vozila, ki je redno voskan težje oprime.«
V preteklosti je bilo treba avto, potem, ko je zapeljal iz avtopralnice temeljito obrisat, saj je voda pogosto zastajala v odprtinah vrat, za steklom in še kje.
»Avtomatske avtopralnice so v zadnjih letih precej napredovale. Vozilo posušijo na 95 %. Žal pa je avtomatska avtopralnica še vedno stroj, ki ni sposoben osušiti vsega tako, kot se to lahko izvede pri ročnem pranju vozila. Strankam priporočamo, da obrišejo dele, ki jih strojno sušenje ne doseže,« zaključuje sogovornik.