Nemška ustanova za preverjanje kakovosti potrošniških izdelkov Stifftung Warentest je namreč primerjala osem modelov prtljažnikov za kolesa. Le eden je test opravil z odliko, marsikateri pa je imel katero pomanjkljivost. Preskusili so prtljažnike, ki jih s pomočjo vlečne kljuke pritrdimo na zadek avtomobila.
»Hitro naložimo kolesa na avto, pohitimo iz mesta in čim prej uživajmo v prijetni vožnji s kolesom po podeželju,« je želja marsikaterega rekreativnega kolesarja, ki jo omogočijo prav praktični prtljažniki za kolesa. In glede na to, da se je v času korona pandemije priljubljenost koles še povečala, je večje tudi povpraševanje po prtljažnikih za njih. Vendar pa se dogaja, da nekateri prtljažniki ne le, da niso praktični, ampak so lahko celo nevarni.
Zlom že pri 30 km/h
Na vse preskušene prtljažnike lahko kolesa hitro naložite in se odpeljete dogodivščinam naproti, vendar pa žal vsi niso enako varni. Med simulacijo čelnega trka s hitrostjo le 30 kilometrov na uro so se namreč dobro izkazali le štirje, preostali štirje pa so se izkazali za potencialno nevarne za ostale udeležence prometa. Po trku namreč niso bili več učinkovito pritrjeni na vlečno kljuko, z njih so popolnoma odleteli majhni deli ali pa so povsem padli z avtomobila. Pa čeprav vsi preskušeni modeli stanejo več kot 400 evrov.
S ceno 665 evrov je bil najdražji in tudi daleč najboljši prtljažnik thule easyfold XT 2, ki je prepričal na preskusu varnosti. Njegovi pritrdilni elementi so namreč veliko bolj robustni kot pri drugih prtljažnikih. Thulejev model je blestel tudi po uporabni plati, preprosto pa se ga tudi sestavi.
Dva modela sta si delile drugo mesto in postala tudi zmagovalca v razmerju med ceno in zmogljivostmi. Prtljažnika eufab premium II plus in oris traveler II staneta 450 evrov. Oba sta se zadovoljivo odrezala na področju varnosti, dobra pa sta bila tudi v kategorijah praktičnosti in trdoživosti. V obeh primerih so se za problematične izkazale njune luči, saj so se med testom z obeh odlomile.
Pozor na dovoljeno obremenitev kljuke
Ustanova ugotavlja, da bi vsak, ki se odloči za nakup prtljažnika za kolesa, ki se namestijo na vlečno kljuko, moral biti pozoren tudi na največjo dovoljeno obremenitev kljuke. Ta mora biti namreč sposobna nositi prtljažnik in nanj pritrjena kolesa. Če kolesa ali prtljažnik, ki je običajno opremljen z zadnjimi lučmi, zastrejo tretjo zavorno luč ali registrsko tablico avtomobila, mora voznik to nadomestiti s dodatnimi tablico ali lučmi, ki jih pritrdi na prtljažnik ali kolesa.
Prtljažniki, ki jih pritrdimo na vlečno kljuko ali zadek nasploh imajo še eno skupno pomanjkljivost. Med vožnjo se zaradi turbulentnih zračnih vrtincev, ki s tal dvigujejo umazanijo, lahko zelo umažejo. Zato moramo že med uporabo poskrbeti, da so čiste vsaj luči, pred uskladiščenjem po koncu uporabe pa jih obvezno temeljito očistimo.