Sprememba v tehnologiji in močno razširjen trend LED luči v avtomobilih povzroča tudi negodovanje med vozniki. Nekateri bi si želeli, da bi se uvedel predpis, ki bi eksplicitno določal, da morajo imeti vozniki motornih vozil vedno prižgane tudi zadnje luči.
"Tega je ogromno," se strinja inštruktor varne vožnje iz šole vožnje B & B Boštjan Pavšar. "Veliko je voznikov, ki se ne zavedajo, da jim luči ne svetijo in se vozijo skozi predore ali proti večeru brez prižganih luči in tako povzročajo nevarne situacije. Je pa tudi veliko voznikov, ki se sredi noči vozijo skozi mesto, kjer je javna razsvetljava in zaradi tega ne opazijo, da jim luči ne gorijo."
To so možne rešitve
Pavšar izpostavlja več vidikov problema. Kot pravi zakonska podlaga za kaznovanje voznikov, ki ne uporabljajo luči, je. A sam v povečani represiji ne vidi rešitve.
"Ena rešitev bi bila, da Evropska unija predpiše, da morajo imeti vozila senzor, ki zazna, da je svetloba tako nizka, da se morajo luči prižgati," pravi Pavšar. Evropska komisija je o tem govorila že leta 2010, ko je bil predlog, da bi morali proizvajalci v avtomobile serijsko vgrajevati senzorje za prižig luči ob nezadostni svetlobi, zavrnjen. Kasneje so predlog vendarle sprejeli in predvideli 66 do 84-mesečno prehodno obdobje, v katerem morajo proizvajalci temu zadostiti. To obdobje se izteče konec letošnjega leta.
"Druga rešitev je zelo preprosta, in sicer da vedno svetijo tudi zadnje luči," meni Pavšar. Tukaj je žogica na strani proizvajalcev vozil, saj gre za zelo enostavno rešitev. "Veliko voznikov se ne zaveda, da jim luči zadaj ne svetijo. Pogosto je to odvisno tudi od določenih proizvajalcev vozil, ker imajo nekateri osvetljeno armaturo, zaradi česar voznik avtomatsko misli, da mu gorijo luči. Če voznik armature, ko so prižgane dnevne luči, nima osvetljene, potem lahko takoj opazi, da je vse v temi in prej zazna, da je pozabil prižgati luči."
Neustrezno osvetljena vozila v prometu predstavljajo povečano tveganje. Pavšar kot eno bolj težavnih kombinacij izpostavlja avtocesto in dež. "Vozniki tam veliko kasneje zaznajo voznika, ki nima prižganih luči. Veliko večje tveganje, da bodo ostali vozniki spregledali takšno vozilo."
dezurni@zurnal24.si
Ne vem kako je to sploh še dovoljeno v preko 6 let stari insigniji je senzor pa luči so ves ta čas nastavljene na avto tko da pozabiš nanje da o novem 1 leto starem vozilu sploh ne govorim
Edini ki je storil korak naprej je Renault z modelom Megane. Pri dnevnih lučeh svetijo tudi zadnje ko pa senzor zazna pomanjkanje dnevne svetlobe pa avtomatsko vklopi kratke luči. Isto se zgodi tudi ko zapelješ v predor,ko ga pa zapustiš… ...prikaži več pa se kratke luči avtomatsko izklopijo in svetijo dneve luči naprej in odzadaj!
enostavno.. prodaja takih vozil ne bi smela biti dovoljena... če avtu pod avtomatiko svetijo 2 LEDice spredaj naj jim še zadaj... je pa res da še tako pameten avto ne nadomesti tupih voznikov, ki ne znajo obrnit gumba za luči....