Inženirji družbe Jaguar Land Rover so predstavili sistem Pothole Alert. Opozorilnik na luknje bi lahko precej zmanjšal milijonsko škodo, ki nastaja na vozilih zaradi poškodovanega cestišča, hkrati pa bi omogočil precej več udobja za potnike, so prepričani pri britanski znamki v indijskih rokah.
Sistem deluje s pomočjo posebnih čitalcev, ki spremljajo cestišče pred avtomobilom. Ko zazna luknjo, grbino ali nevarno kolesnico v asfaltu, avto v delčku sekudne prilagodi podvozje tako, da čim blažje pobere neravnino, kar je dobro tako za njegovo podvozje kot za udobje potnikov.
A sistem svojega dela na tej točki še ni opravil do konca, saj vse zbrane podatke prek oblačne storitve posreduje tudi vozilom, ki se nahajajo v bližini, tako da so njihovi vozniki opozorjeni na slabo cesto. Inženirji delajo tudi na tem, da bi avto vse podatke vključno s fotografijo poslal pristojnim cestnim službam in jih tako opozoril, naj popravijo nevarno mesto.
Če pa avto zazna, da je luknja pred njim zelo nevarna, je sposoben tudi samodejno zavreti in ustaviti vozilo.
V Sloveniji bi se sistem potil ...
Trenutno pri znamki sistem testirajo v razvojnem vozilu range rover evoque. Je pa jasno, da bo potrebno pred dejansko vgradnjo v serijska vozila rešiti še vrsto tehničnih, pa morda tudi pravnih vprašanj, najverjetneje pa bo Pothole Alert zaživel na polno šele v času prodora avtonomne vožnje.
V Sloveniji je v slabem ali zelo slabem stanju kar 70 odstotkov cest. To pomeni, da je sistem kot ustvarjen za slovensko asfaltno realnost. Izračuni kažejo, da v Veliki Britaniji stroški zaradi povzročene škode na vozilih zaradi cestnih lukenj dosegajo okoli 30 milijonov evrov, piše Daily Mail. Pa po njihovih klasifikacijah med slabe ceste štejejo "le" vsako šesto tamkajšnjo prometnico.
dezurni@zurnal24.si