Neprofitna organizacija Mozilla Foundation je podrobno pregledala stopnjo zaščite zasebnosti uporabnikov za 25 znamk sodobnih avtomobilov, od katerih jih velika večina svoje izdelke prodaja tudi v Evropi. Ugotovitve je označila za "nočno moro." Avti so glede varstva zasebnosti uradno postali najslabša kategorija naprav, ki so jih kadarkoli vključili v raziskave.
Mozilla ugotavlja, da znamke zbirajo veliko več osebnih podatkov kot bi bilo treba. Številni podatki tudi nimajo nobene povezave z upravljanjem ali lastništvom vozila. Voznik se mora z uporabo avta hkrati strinjati z dolgim seznamom, kaj sme proizvajalec početi z vsem, kar zbere na poti med točkama A in B. Podatke zbirajo glede na način, kako uporabnik uporablja avto in funkcije povezljivosti. Pri tem lahko prek aplikacije, s katero se na avto priklopi telefon, dostopajo do podatkov na osebni napravi. Podatke zbirajo tudi od aplikacij tretjih ponudnikov, kot so digitalne medijske vsebine ali Googlovi Zemljevidi.
Ena od ugotovitev raziskave je, da uporabnik nima skoraj nikakršnih možnosti glede nadzora nad svojo zasebnostjo. Samo vozila znamk Renault in Dacia, ki imata istega lastnika, dovoljujeta izbris osebnih podatkov uporabnika, navajajo avtorji in ugotavljajao, da je to verjetno posledica evropske zakonodaje o varstvu zasebnosti (GDPR).
Kar 21 od 24 oziroma 84 odstotkov preverjenih znamk znamk podatke lahko širi ali preprodaja naprej. Kupci so različna podjetja od upravljavcev različnih servisnih storitev do specializiranih preprodajalcev podatkov, ki jih dalje prodajajo v trženjske namene. 19 znamk v pogojih uporabe prostodušno sporoča, da so uporabnikovi podatki na prodaj. Dobra polovica znamk ima v pravnih določilih tudi pojasnilo, da lahko podatke 'na zahtevo' pošlje državnim institucijam. A pri Mozilli opozarjajo, da v ozadju ni nobenega dodatnega pogoja glede sodne odredbe ali česa podobnega.
Zakaj bi morala avto zanimati intima?
Med posebej skrb vzbujajočimi razkritji je, da si šest proizvajalcev pridržujejo pravico zbiranja informacij o najbolj intimnih področjih uporabnikov. Tako lahko zbirajo podatke o zdravstvenem stanju in genetskih podatkih, torej rasi. Dalje beležijo, kako hitro oseba vozi in kje, pa tudi kakšne pesmi posluša. Dve znamki sta šli še posebej daleč, navaja Mozilla. V pogojih uporabe znamke Nissan piše dobesedno, da lahko avto zbira podatke o spolni aktivnosti. Tudi Kia v pogojih navaja, da lahko zbira podatke o spolnem življenju.
Ko so pri Mozilli na podlagi ugotovitev raziskave kontaktirali znamke za dodatna pojasnila, jih je od 25 odgovorila le trojica. Za nobeno znamko pa niso niti mogli potrditi, da upošteva vsaj minimalne varnostne standarde glede zaščite in enkripcije zbraniih podatkov.
Blokirati in odstraniti vse kar ima opraviti z Googlom.
Ja pač ne bomo seksali v avtu.
Ja še jokali bomo po stoenkah in katrcah