Avto
49 ogledov

Audijevi žarometi bodo svetili 500 metrov daleč

Audi Sport quattro laserlight
1/7
Audi
Audi bo na sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu premierno predstavil konceptni avtomobil sport quattro laserlight concept. Posebnost avtomobila so avtomobilske luči, gre za kombinacijo matričnih LED-žarometov in laserskih luči.

Koncept audi sport quattro laserlight spominja na klasični sport quattro iz leta 1983, nadgrajen s tehnologijami prihodnosti, kot so priključni (plug-in) hibridnih pogon, upravljalni elementi in prikazovalniki ter avtomobilske luči. Lakiran v plazmatsko rdeči barvi, oblikovalski poudarki so temlejili na emocijah in športnosti, ki so jo zagotovili s karoserijo, čvrsto nameščeno na velikih kolesih, kratkima previsoma in proporcionalnimi razmerji, dvovratni model je s 1964 milimetri hkrati zelo širok, s 1386 milimetri pa tudi neobičajno nizek.

Skrojen po meri voznika

Večfunkcijski športni volan že nakazuje, kakšne bodo serijske športne rešitve v prihodnosti. Na njem sta dve tipki, s katerima voznik lahko vpliva na hibridni pogon, rdeči gumb sistema stop-start, tipka sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select in tipka View za krmiljenje virtualnega kokpita.

Na velikem TFT-zaslonu so vse pomembne informacije prikazane v visokoločljivostnem tridimenzionalnem formatu; grafične prikaze izračunava najsodobnejši Tegra 30 – procesor Audijevega partnerja Nvidia. Voznik lahko preklaplja med različnimi režimi. V režimu MMI prevladujejo prikazi, kot so navigacijska karta ali multimedijski seznami, pri klasičnem prikazu pa je v ospredju merilnik hitrosti.

Skoraj vse funkcije je mogoče upravljati z izpopolnjenim terminalom MMI na konzoli sredinskega tunela. Njegov veliki vrtljivo-pritisni regulator, ki služi tudi kot površina na dotik (touchpad), se lahko pomika v štiri smeri; s treh strani ga obkrožajo štiri tipke – za glavni meni, funkcijske menije, možnosti in skok nazaj.

Nov način upravljanja se ujema z menijsko strukturo, ki z intuitivnim značajem spominja na pametni telefon. Do vseh pogosto rabljenih funkcij se da dostopati izjemno hitro. Za večino vnosov po zaslugi novega iskalnika zadošča le nekaj korakov; za navigacijski naslov denimo večinoma zadoščajo že štirje znaki. S potezami multitouch na površini na dotik se voznik lahko hitro pomika po seznamih ali povečuje oz. pomanjšuje sliko zemljevida. Tudi glasovno upravljanje je močno izpopolnjeno.

 

Zmogljiv hibridni pogon

Priključni (plug-in) hibridni pogon zagotavlja sistemsko moč 515 kilovatov (700 KM), sistemski navor je 800 Nm. Moč in navor se na vsa štiri kolesa prenašata prek prilagojenega 8-stopenjskega menjalnika tiptronic. Pogon quattro je kombiniran s športnim diferencialom na zadnji premi. Vozilo skladno z uveljavljenim normativom porabi 2,5 l/100 km, kar ustreza izpustu 59 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Kot motor z notranjim zgorevanjem se uporablja štirilitrski V8 z biturbinskim polnjenjem; njegova moč znaša 412 kilovatov (560 KM), navor pa 700 Nm. Sistem izklopa valjev (COD), ki pri delni obremenitvi motorja izklopi štiri valje, in sistem stop-start sta zaslužna za učinkovitost mogočnega osemvaljnika. Med motorjem 4,0 TFSI in menjalnikom je vgrajen ploščat elektromotor, ki razvije moč 110 kilovatov in navor 400 Nm. Pogonsko energijo črpa iz litijionske baterije, ki je nameščena zadaj in ima kapaciteto 14,1 kWh – kar zadošča za razdaljo 50 km na izključno električni pogon. Za napajanje se uporablja Audijeva stenska postaja, ki zagotavlja optimalno polnjenje baterije.

Voznik lahko izbira med tremi načini delovanja. V režimu EV deluje samo elektromotor, ki z visokim navorom vozilo tudi zunaj mesta poganja s polno močjo. Aktivni pedal za plin vozniku s spremenjenim uporom signalizira prehod na hibridni pogon, tako da ga ta lahko zavestno upravlja. Voznik lahko s funkcijo Hold in Charge v MMI načrtno vpliva na strategijo delovanja, denimo če bi za zadnjih nekaj kilometrov do cilja rad imel še zalogo električne energije. Sistem Audi drive select omogoča še več uravnavanja s strani voznika – posameznim voznim profilom so dodeljene različne stopnje rekuperacije.

Pri športnem načinu strategija delovanja poskrbi, da pogonski sistem zagotavlja maksimalno moč. Ko motor V8 in elektromotor iz mirovanja skupaj močno pospešita, v 3,7 sekunde pospeši do 100 km/h in potem naprej do hitrosti 305 km/h.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.