Gre za izpeljanko modela Q5 z oznako sportback, kar pomeni, da ima kupejevsko streho oziroma kupejevski zadek. Audi se je na modo kupejevskih športnih terencev torej odzval s športno silhueto svojega Q5 modela, ki je na trgu že 13 let.
Do zdaj so jih v Sloveniji prodali že 3.000, s Q5 sportbackom pa letos načrtujejo prodajo 70 enot (skupaj s klasičnim Q5 pa 200). V prihodnje naj bi bil to, tako kot je to že primer s Q3 sportbackom, najbolj zaželena različica srednje velikega Audijevega športnega terenca pri nas.
Na trgu bo sicer konkuriral uveljavljenim modelom kot sta BMW X4 in Mercedes-Benz GLC Coupé.
Le malenkost manjši prtljažnik
Glavna novost je zadek, vse drugo je enako ali pa zelo podobno kot pri športnem terencu Q5. Q5 sportback še dodatno stavi na "čustva". Na zadku so nove OLED luči, ki so dodatno povezane s kromiranim trakom. Veliko je aluminija, streha (strešne sami so na voljo za doplačilo, pri Q5 so serijske), pa se proti zadku začne športno spuščati s sredinskih stebrov. Višina sportbacka je enaka običajnemu Q5, tudi širina, v dolžino pa meri slab centimeter več. Tudi medosna razdalja (2.820 mm) se ni spremenila.
Kupci ne bi smeli biti razočarani niti nad velikostjo prtljažnika, pa čeprav je nekoliko manjši kot pri klasičnem Q5. Za zadnjimi električno pomičnimi vrati je 510 litrov prostora (10 litrov manj kot pri Q5), oziroma 1480 litrov, ko so podrti sedeži v drugi vrsti (40 litrov manj kot pri Q5). V primeru priklopno hibridne različice prtljažnik meri 455 oziroma 1265 litrov.
Opcijsko je na voljo zadnja sedežna klop plus, ki je vzdolžno pomična in ima nastavljiv naklon naslonjal. Z njo je po potrebi mogoče povečati osnovno prostornino prtljažnika vse do 60 litrov – torej na maksimalno 570 litrov.
Kabina je identična, kar pomeni 12,3-palčni virtualni kokpit, pa tudi 10,1-palčni zaslon MIF3 za prikaz informacij in zabavnih vsebin, na voljo je tudi velik barvni head-up zaslon.
Voznik lahko številne nastavitve vozila shrani v individualnih uporabniških profilih in jih prek spleta prenese na portal za stranke myAudi. Vsak upravičeni uporabnik jih nato lahko prikliče v vseh za to pripravljenih Audijevih modelih. Tudi Q5 sportback lahko na primer izkorišča prednosti kolektivne inteligence Audijevih vozil. Informacije o lokalnih nevarnostih opozarjajo voznika na vozila v okvari, nezgode, konce zastojev, poledico in meglo. Spletne informacije o prometnih znakih prikazujejo aktualne in začasno veljavne omejitve hitrosti. Storitev On-Street Parking pomaga vozniku najti prosto parkirno mesto ob robu ceste in prikaže dodatne informacije, kot so cene ali omejitev "dovoljeno za stanovalce". Aplikacija myAudi poveže avto s pametnim telefonom uporabnika.
Bencin, dizel in kombinacija bencin-elektrika
Na izbiro so tudi povsem enaki motorji kot pri Q5. Vse se začne s štirivaljnim dvolitrskim TDI motorjem z močjo 120 kilovatov (163 KM) in navor 400 Nm. Vgrajen je skupaj s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko S tronic (menjalnik je vedno avtomatski), nadaljuje pa z motorjem s 150 kW (204 KM) in in pogonom quattro s tehnologijo ultra. Raven učinkovitosti zvišuje blagi hibridni sistem, pri katerem jermenski zagonski alternator med zaviranjem del zavorne moči kot električno energijo shrani v litij-ionsko baterijo. Poleg tega lahko Q5 sportback jadra z izključenim motorjem. Sistem start-stop se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h.
Ob uvedbi na trg je na voljo TDI, 6-valjni motor TDI in dva 2,0-litrska 4-valjna motorja TFSI. Tako kot Q5 je tudi Q5 Sportback alternativno mogoče naročiti s priključnim hibridnim pogonom v eni od dveh izvedb.
Za razliko od Q5 se ponudba začne brez osnovnega paketa, Q5 s kupejevskim zadkom pa je od primerljivega Q5 dražji za 2.300 evrov. Za osnovni dizelski model (120 kW) je treba odšteti 49.730 evrov, za osnovni bencinski TFSI (195 kW) pa 61.250 evrov.
Ajde navalite balkanski častilci super-duper premium wagnov!