Tretja generacija modela TT je bila pri nas predstavljena nedavno. Veliko presenečenje, za Audi negativno, so testi varnosti Euro NCAP za evropski trg, kjer je prejel zgolj štiri, od petih možnih zvezdic za varnost.
Manjka pomemben varnostni sistem
TT-ja so prvega testirali po novih in posodobljenih protokolih in z novimi preizkusnimi lutkami. Preizkusili so tudi deformacijo prednjega dela pri trku v pregrado polne širine. S tem testirajo kakšne so posledice čelnega trka na manjšo osebo, kot je ženska ali otrok, ki sedi na zadnjih sedežih. Za ta način testiranja so se odločil tudi zaradi odmevnega medijskega pisanja britanskih medijev, ki so poročali o tovrstnem trku.
Rezultati bodo pripomogli k večji varnosti
V zadnjih letih so namreč strukture avtomobilov postale bolj toge, kar je pripomoglo k zmanjšanju poškodb v spodnjih delih nog in glave. Večja togost po drugi strani prinaša večje pojemke, kar morajo arhitekti vozil upoštevati pri vgradnji sitemov za zadrževanje potnikov v primeru nesreče na prednjih in zadnjih sedežih.
Tovrstni pojemki lahko privedejo do hudih poškodb, bolj ranljiv je prsni del manjših potnikov in starejših oseb. Generalni sekretar pri Euro NCAP Michiel van Ratingen je na to temo dejal: "Novi podatki, ki simulirajo tak trk, bodo dobrodošli za proizvajalce, ki bodo lahko izboljšali sisteme za zadrževanje potnikov v avtomobilih."
Poleg audija TT so na tokratnem preizkusu "razbili" še dve vozili iz programa lahkih dostavnih vozil, dvojčka renault trafic in opel vivaro, ki sta prejela tri zvezdice za varnost. Oba dostavnika so testirali v okviru sedanjega protokola za "težka vozila." Od leta 2016 naprej bodo dostavniki podvrženi enakim protokolom kot osebna vozila.