Audi A8 je od nekdaj veljal za "top" model iz ponudbe "gospodarja prstanov" in celotnega koncerna Volkswagen. Prvič se je pojavil leta 1994 kot naslednika modela V8. Sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja so se pri Audiju že na veliko igrali z aluminijem. Prav zato je bil audi A8 prvi velikoserijski avtomobil z Audi space frame tehnologijo samonosne aluminijaste karoserije.
Kot se spodobi za limuzine prestižnega razreda, so lahko kupci izbirali med dvema različicama medosne razdalje, na voljo pa je bil tudi vse kolesni pogon quattro. Vstopna bencinska različica je imela vgrajen 2,8-litrski V6 motor, najbolj popularen med dizli je bil 2,5-litrski turbodizelski TDI stroj. Prva generacija je doživela dve prenovi, prvo leta 1999 in drugo dve leti kasneje. Najbolj cenjena je bila različica s 4,2-litrski V8 bencinskim motorjem v kombinaciji z ročnim menjalnikom.
V drugi generaciji tudi S8
Leta 2002 je bila predstavljena druga generacija modela (D3), s katero je Audi predstavil številne nove tehnične inovacije. Nova limuzina je bila večja od predhodnika, premierno pa so v njej prikazali MM1 infotainment sistem, biksenonskasvetila HID, tiptronic šeststopenjski menjalnik in prilagodljivo zračno vzmetenje. Spet sta bili na izbiro dve različno prostorni različici, standardna in podaljšana, od leta 2005 naprej pa so osvežili ponudbo pogonskih motorjev. W12 je ostal na vrhu ponudbe, prišel pa je tudi 4,2-litrski V8 TDI biturbo s 240 kilovatov moči (322 KM). Prva prenova je bila narejena leta 2007, druga pa leta 2009, ko so predstavili športnejšo različico S8 s 5,2-litrskim V10 motorjem.
S tretjo generacijo predstavljena hibridna izvedenka
Leta 2010 je prišel čas za tretjo generacijo. Vrh ponudbe je predstavljala različica s 6,3-litrskim W12 motorjem s 373 kilovatov moči (500 KM), oziroma S8, katerega B8 TFSI je zagotavljal 410 kilovatov moči (550 KM). Bolj zanimivo je bilo, da je audi A8 dobil tudi hibridno izvedenko z dvolitrskim TFSI bencinskim motorjem in elektromotorjem. Postavljen je bil na novo MLB platformo, prinesel pa je velik napredek v varnosti. Tudi tretja generacija je doživela dve prenovi, dobil je vso možno napredno asistenčno tehnologijo in nove motorje.
48-voltno električno omrežje
Nova, četrta generacija audija A8 bo predstavljena 11. julija. Kaj je znanega? Luksuzna limuzina bo prvič na voljo s serijskim elektrificiranim pogonskim sklopom. Motorji bodo v ta namen opremljeni s pasivno hibridno tehnologijo. Za kupce to pomeni učinkovitejšo, udobnejšo in bolj ekonomično vožnjo.
Osnovo za to predstavlja 48-voltno električno omrežje, ki bo v novem A8 prvič serijsko uporabljeno kot glavno električno omrežje. Pasivni hibridni pogon sestavljata dve osrednji komponenti: prva je tekočinsko hlajeni 48-voltni jermenski zagonski alternator, ki bo dopolnjeval običajni zaganjalnik – ta bo v uporabi le še pri hladnih zagonih. Druga pa je litij-ionska baterija v prtljažniku, ki predstavlja zbiralnik energije za pasivno hibridno vozilo (MHEV = Mild Hybrid Electric Vehicle). Baterija ima polnilno kapaciteto 10 Ah in deluje pri napetosti 48 V.
Prednost jermenskega zagonskega alternatorja je še posebej opazna, ko se voznik približuje rdeči luči na semaforju ali krožišču. Če se luč na semaforju med počasnim približevanjem z zaviranjem spremeni na zeleno ali če v krožišču nastane prostor za vključevanje v promet ter voznik spusti zavorni pedal, se motor z notranjim zgorevanjem takoj zažene, vozilo pa pospeši brez zakasnitve. To je možno samo z jermenskim zagonskim alternatorjem, ki je stalno povezan z motorjem z notranjim zgorevanjem.
40 sekund neslišnega jadranja
Nova vrsta pogona zagotavlja neslišno jadranje, ki je možno v hitrostnem območju med 55 in 160 km/h. Avtomobil tako lahko s popolnoma izključenim motorjem do 40 sekund jadra brez emisij. Takoj ko voznik spet doda plin, jermenski zaganjalni alternator hitro in udobno ponovno zažene motor. Poleg tega se funkcija start-stop vključi že pri 22 km/h. Ta funkcija zna razlikovati med različnimi prometnimi situacijami. Ko je pot pred vozilom prosta, jermenski zagonski alternator udobno in hitro zažene motor z notranjim zgorevanjem, zato lahko hitro pospeši. Če vozilo dalj časa stoji ali če voznik želi močno klimatizirati vozilo, pa se motor z notranjim zgorevanjem zažene poudarjeno udobno in nežno.
Novost predstavlja prediktivni komfortni zagon – takoj ko vozilo spredaj spelje, se motor zažene, tudi če voznik še vedno pritiska na zavorni pedal. V tem primeru strategija uravnavanja sklepa, da bo voznik spontano sledil prometnemu toku.
Za doseganje visoke stopnje učinkovitosti je opremljen še z naprednim pogonskim managementom, ki obdeluje tako podatke o poti kot tudi informacije iz povezanega niza senzorjev, med katere sodi tudi sprednja kamera. Na podlagi teh informacij se pogonski management odloča, ali bo jadral ali rekuperiral. Pri tem energije ne regenerira le pri zaviranju ali v fazah brez dodajanja plina, ampak rekuperira tudi, ko se pri jadranju preveč približa spredaj vozečemu vozilu. Učinek teh ukrepov je zaznaven tako na področju udobja, kot tudi ob točenju goriva: pasivni hibridni pogon porabo Audija A8 zniža za do 0,7 litra na 100 kilometrov.
Novi Audi A8 bo svetovno premiero doživel 11. julija na prvem srečanju Audi Summit v Barceloni v Španiji.