Avto
85 ogledov

ASX za izkušene, trax za sodobne

Mitsubishi ASX in Chevrolet trax
1/32
Gregor Prebil
Primerjalni test. Čeprav zelo primerljive zunanje mere to zelo skrivajo, pa mitsubishi ASX in chevrolet trax nagovarjata različne tipe voznikov.

Primerjava. ASX je že uveljavljen igralec, ki tudi po prenovi, ki v glavnem prinaša aerodinamiki prilagojene zunanje dele, ne igra na voznikova čustva. V ospredje postavlja zanesljivost, trpežne materiale in preverjeno tehniko. Drugače je z novincem med športnimi terenci traxom, ki si sodobno obliko in tehniko v velikem delu deli s sestrsko opel mokko, ki so jo kupci odlično sprejeli.

Trpeženost in trajnost

Japonec stavi na zveste voznike, ki štejejo več kot 40 let. Njim je namenjena oprema invite. Gumbi znotraj so redki in veliki, namesto velikega zaslona na dotik in iskanja podatkov v podmenijih je na voljo le preprost avdiosistem. Volan je multifunkcijski, na njem preprosto aktiviramo tempomat. Ergonomijo zmoti tipka za odčitavanje podatkov s potovalnega računalnika, ki je postavljena pri merilnikih. Tudi sam potovalni računalnik je skromen, saj podatka o trenutni porabi ne omogoča, kaj šele opozorilo, da je v pnevmatiki premalo zraka. Klima je le ročna, a prostor hladi ali ogreje hitro. USB vtič bi lahko iz sredinskega predala preselili na sredinsko konzolo.

Mitsubishi ASX in Chevrolet trax | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Sedi se višje kot v podobnih suvih, zato je pogled naprej boljši, za več udobja spredaj bi moral biti sedalni del daljši. Pri vzvratni vožnji pomagajo parkirna tipala. Zaradi dolge medosne razdalje (2670 milimetrov) je prostoren tudi zadaj, otroke je zaradi majhnega kota odpiranja zadnjih vrat težje posaditi v sedež. V zadku je s 442 litri nadpovprečen, tudi obdelava prtljažnika je zgledna, tako kot plastika v notranjosti, ki obljublja dolgo življenjsko dobo.

Trax se pusti dotikati

Sodobni trax stavi tako na robustno obliko kot na obilo tehnike. Ugodno ceno so zagotovili z bolj plastično notranjostjo, ki ne obljublja toliko trpežnosti kot japonski brat. Multifunkcijski barvni zaslon na dotik s pomočjo komunikacijskega vmesnika MyLink ponuja preprosto povezavo s telefonom, pregledovanje fotografij oziroma poslušanje radijskih postaj z vsega sveta, podpira tudi kamero za vzvratno vožnjo, ki v kombinaciji s parkirnimi tipali močno olajša stres med parkiranjem. Vmesnik je namenjen sodobnim voznikom, ki obvladajo tehniko, saj se je treba povezati s pametnim telefonom, omogoča pa tudi glasovno ukazovanje. Aplikacija deluje hitro in tudi tam, kjer je signal telefona slabši. Je pa treba za MyLink poseči po bogatejšem in dražjem paketu opreme. S prostornostjo, odlagališči in 350-litrskim prtljažnikom je družinsko uporaben, zaradi velikih sedežev spredaj udoben, za pot na dopust je obvezen strešni kovček.

Mitsubishi ASX in Chevrolet trax | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Japonec porabi več

Chevrolet trax | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Velike razlike so v vožnji. Nov mitsubishijev 1,8-litrski turbodizel v kombinaciji s pogonom na dve kolesi preseneti z odzivnostjo in vodljivostjo. Kljub le 85 kilovatom je začetni pospešek dober, motor pa uglajen in tih. Nekaj hrupa se v notranjost prebije na avtocesti, ko se mora motor kljub šestim prestavam zavrteti v višje vrtljaje. Volan je dovolj neposreden in informativen, utrjeno podvozje v ovinkih ne popušča. Tudi poraba, ki je bila, odvisno od načina vožnje, med šestimi in sedmimi litra, ni pretirana.

V traxu se sedi udobneje. Sedeži ponujajo več oprijema, kar je dobro, saj je nagibanja zaradi podvozja, ki je prej udobno kot športno, veliko. 1,7-litrski turbodizel je moteče glasen in robat, v nizkih vrtljajih anemičen, v srednjih pa odziven. Prehitevanje je lahkotno. Nezahteven štirikolesni pogon je zaradi razmeroma majhne oddaljenosti od tal bolj kot za hribolazenje uporaben na spolzkem asfaltu. S porabo pod šestimi litri denarnica ne trpi.

Mitsubishi ASX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Podatki o vozilu: (chevrolet trax 1,7 4x4 LT)

Motor: 1.686 cm3, turbodizelski, 130 KM, 96 kW
Navor: 300 Nm pri 2.000 vrt./min.
Poraba na testu: 5,8 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 188 km/h, 9,4 s od 0 do 100 km/h
Cena: 22.340 evrov (testni), 14.990 evrov (osnovna različica)

Podatki o vozilu: (mitsubishi ASX 1,8 DI-D 2WD)
Motor: 1.798 cm3, turbodizelski, 116 KM, 85 kW
Navor: 300 Nm med 1.750 in 2.250 vrt./min.
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 189 km/h, 10,2 s od 0 do 100 km/h
Cena: 22.860 evrov (testni), 16.770 evrov (osnovna različica)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.