Pri Aston Martinu so pred meseci začeli razmišljati o tem, kje bodo postavili novo tovarno. Na začetku je bilo na seznamu kar 19 možnih lokacij za novo tovarno, nato pa so seznam skrčili na dve lokaciji v Veliki Britaniji, eno v ZDA v Alabami in še eno na Bližnjem vzhodu, svoj vir navaja Reuters.
V zadnjih tednih je prišlo do zasuka, saj so Makedonci tako izboljšali svojo ponudbo, da so spet postali zanimivi za proizvajalca vozil, piše Automotive News Europe. "Makedonija je prišla nazaj v igro z močno ponudbo," pravi neimenov vir, ki je razkril še, da nad Bližnjim vzhodom niso več navdušeni.
Odločitev bo sprejeta kmalu
Višji makedonski uradnik iz Skopja, ki ni želel biti imenovan, je potrdil, da se Makedonija poteguje za izgradnjo tovarne: "Oddali smo zelo dobro ponudbo."
Pri Aston Martinu, delno lastništvo pripada tudi zasebni italijanski finančni skupini Investindustrial in kuvajtski skupini Tejara Capital, bodo odločitev, kje bodo gradili tovarno, sprejeli v naslednjih nekaj tednih.
Kaj so Aston Martinu obljubili Makedonci?
V Makedoniji so novico povzeli z velikim navdušenjem, kaj je v ozadju ponudbe pa se ne ve. Dobro znani in uspešni so primeri iz Slovaške, kjer svoja vozila proizvajajo Peugeot, Citroën, Volkswagen, Kia, kmalu pa tudi Jaguar in Landr Rover. Slovaki so, da bi pridobili investitorje veliko denarja predvsem v izgradnjo infrastrukture, cestne in železniške, investirali sami. Slovaška je zgolj v primeru PSA prispevala več kot 100 milijonov evrov. Investitorjem so šli nasproti tudi s prilagoditvijo birokracije, predvsem s skrajševanjem pridobitev gradbenih dovoljenj.
Makedonski mediji pišejo, da je novica o tem, da bi Aston Martin pri njih gradil tovarno, veliko presenečenje. Navajajo, da Britanci iščejo prostor za tovarno, ki se bo raztezala na 30 hektarjih površine, v njej pa bo delo našlo od 300 do 1.000 ljudi. V novi tovarni bodo vozila samo sestavljali, ugibajo, da bo to prvi špornti terenec znamke DB9, medtem, ko bodo vse potrebne komponente še naprej izdelovali v matični tovarni.
Proizvajalec vozil želi do leta 2020 z novimi modeli avtomobilov in novimi izgradnjo novih tovarn potrojiti proizvodnjo avtomobilov na okoli 15.000 avtomobilov na leto.
ze vidim, kak nigeri montirajo 55 incne felne na tega "terenca". xD