Z inovativnim pristopom se je začela peta sezona akcije za manj voženj pod vplivom alkohola Heroji furajo v pižamah, ki nastaja pod iniciativo Zavoda VOZIM, Toyote Slovenija, Zavarovalnice Generali in agencije Luna\TBWA.
Organizatorji akcije ugotavljajo, da so mladi vozniki tisti, ki delajo največje napredke in povzročajo vse manj prometnih nesreč na splošno, kot tudi tistih, ki jih povzročijo pod vplivom alkohola. S tem so lahko zgled njihovim staršem in vsem ostalim voznikom pri preprečevanju voženj pod vplivom alkohola.
Sporočilo akcije pa je, da se moramo na cestah odgovorno obnašati vsi – v pomoč pa nam je lahko herojski vau'čer, ki so ga v Herojih ustvarili.
V populaciji delež alkoholiziranih pada počasneje
Mladi vozniki, stari med 15 in 24 let, so namreč od leta 2010 do 20. 11. 2021 naredili največji napredek, saj so za kar 56 % zmanjšali število prometnih nesreč, ki so jih povzročili pod vplivom alkohola. V letu 2010 so mladi vozniki povzročili 372 prometnih nesreč pod vplivom alkohola. Do letošnjega 20. novembra pa 164.
Medtem se je v celotni ostali populaciji ta odstotek, kljub padcu, zmanjšal le za dobro četrtino – 26 %. V letu 2010 so povzročili 1473 prometnih nesreč pod vplivom alkohola, letos pa 1095.
»Skozi leta lahko pri mladih spremljamo napredek v primerjavi s starejšimi starostnimi skupinami in prav glede vožnje pod vplivom alkohola mladi pogosteje izberejo varnejše alternative in se odločijo za prevoz s treznim prijateljem, javnim prevozom ali taksijem ter tako odgovorno prispevajo k večji prometni varnosti,« pravi dr. Mateja Markl iz Javne agencije RS za varnost prometa.
Provokativno sporočilo
Zato v letošnji kampanji provokativno sporočajo, da Mladi niso več odgovorni za največ prometnih nesreč pod vplivom alkohola, in nagovarjajo tako mlade kot starejše.
Ker bi radi še pospešili napredek na področju zavedanja, da alkoholizirani vozniki nimajo mesta za volanom, da preprečijo zakoreninjeno miselnost v naši kulturi kot je 'Lahko vozim, saj nisem veliko spil.; Ker sem dobro jedel, lahko spijem več alkohola in ne bom pijan.; Pot domov znam na pamet in bi lahko vozil zaprtih oči.' in v iniciativi Heroji furajo v pižamah zamislili herojski vau'čer.
Ko se z bližnjimi pogovarjamo, pogosto slišimo: 'Če boš rabil prevoz, kar pokliči!'. A ko gremo na zabavo, to le malokrat izkoristimo, saj imamo občutek, da je bilo rečeno le iz vljudnosti. Herojski vau'čer za večer s srečnim koncem pa lahko po novem prejemnik unovči za varen prevoz z zabave domov.
Vsak posameznik lahko vau'čer ustvari sam na spletnem mestu www.heroji.si in ga podari najbližjim z iskrenim pozivom, da ga lahko pokličejo kadarkoli, ko potrebuje varen prevoz domov. Tudi, če sredi noči in v pižami.
Vau'čerji z neomejenim rokom trajanja
Snovalci akcije so prepričani, da srčna obljuba in iskren namen lahko reši življenje. Z njim želijo spodbujati, da bi se vsi vau večeri končali z varnim prevozom domov in ne s prometno nesrečo.
»S herojskimi vau'čerji želimo preplaviti splet in posledično vplivati na izboljšanje prometne varnosti vsaj v zadnjem mesecu letošnjega leta, pa tudi naprej skozi celotno naslednje leto. So odlično darilo za vsakega ob vsaki priložnosti ali pa kar tako. Vsi si želimo, da bi naš najbližji prišel varno domov, kar mu s herojskim vau'čerjem za večer s srečnim koncem lahko podarimo,« pravi David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM.
Ti nimajo omejenega roka trajanja, namenjeni pa so predvsem povezovanju ljudi v teh odtujenih časih, in temu, da vsak lahko naredi kaj pozitivnega za drugega – predvsem svoje bližnje in prijatelje.