Spektakularen premik brvi čez Savo

Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode
Številni Medvoščani, od vrtčevskih otrok do starejših, so danes na levem in desnem bregu reke Save več kot štiri ure napeto spremljali nameščanje 83 metrov dolge in 61 ton težke brvi. Okoli 14. ure se je spektakularen premik, ki ga je opravilo mogočno dvigalo, ki lahko dvigne kar 600 ton težko breme, na splošno zadovoljstvo vseh radovednežev, vendarle končal. Medvoščani imajo tako poleg številnih mostov še novo brv za pešce in kolesarje! Predvidoma jo bodo skupaj z novo kolesarsko potjo uradno odprli ob občinskem prazniku v juliju.
Oglej si celoten članek

Brv je del večje naložbe v občini Medvode. To predstavlja gradnja asfaltirane 6,2 kilometrske dvosmerne kolesarske poti Medvode-Pirniče-Vikrče in nova brv čez reko Savo v skupni vrednosti 2,3 milijona evrov. Kolesarska pot se začne na meji z Mestno občino Ljubljana in se nadaljuje čez obstoječo brv, ki povezuje Medno in Vikrče, mimo toplega vrelca Straža in se nadaljuje bodisi proti Zgornjim Pirničam bodisi proti Verju. Nato se spusti proti reki Savi in proti brvi do središča Medvod.
Brv je izvajalec že lani sestavil na levem bregu reke Save, kjer je čakala na premik. Po izgradnji temeljev je današnji premik izvedlo podjetje Prangl, ki je zadnjih 10 dni na Verju pripravljalo in sestavljalo mogočno dvigalo z rešetkasto roko. Dele za sestavo dvigala je dostavilo kar 35 tovornih vozil.

Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode

Brv bo dobila ime

Po uspešnem premiku brvi je danes pred novinarje stopil tudi medvoški župan Nejc Smole. Povedal je, da "brv zaenkrat še nima imena", a da se je prav danes "pojavila dobra ideja za natečaj, na katerem bi občane vprašali, kaj je primerno ime za most, ki bo na nek način postal simbol naše skupnosti".
Na vprašanje o zamiku pri postavljanju brvi, je odgovoril, da je bil premik predviden že lani, a se je vse zavleklo, ker se je "marca lani na lokalni ravni skorajda reševalo plinsko krizo". Ko je namreč izvajalec vrtal temelje na medvoški strani blizu občinske stavbe oziroma knjižnice, je naletel na plinsko cev in jo prebil. Zaradi tega je bilo treba spremeniti gradbeno dovoljenje in prestaviti plinsko traso izven območja brvi. "Kljub časovnemu zamiku pa je bilo pri tem projektu vedno ogromno dobre volje. Tako podjetje Donit kot podjetje Plinovodi smo našli skupno rešitev za prestavitev," je dejal župan.

Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode
Premik brvi pa je tudi vesel dogodek, je poudaril v nadaljevanju. "Vesel je iz več razlogov, prvi je gotova ta, da s premikom brvi zaključujemo pomembno etapo v izgradnji kolesarske povezave od meje z Mestno občino Ljubljana do središča Medvode, povezave, ki je ne bi bilo brez sodelovanja z ministrstvom za infrastrukturo in evropskih sredstev iz naslova Dogovora za razvoj regij. Drugi razlog pa tiči v preprostem dejstvu, da je vsaka priložnost, ko gradimo mostove, čudovita. Pa naj bodo to mostovi iz jekla in betona ali mostovi med skupnostmi in ljudmi, ki jih bo ta nova pridobitev spletla in so v današnjem času tako zelo pomembni."

Brez evropskih sredstev projekta ne bi bilo

Pojasnil je še, da tega projekta ne bi bilo, če ne bi bilo evropskih sredstev. Naložbo v vrednosti skoraj 2,3 milijona evrov namreč z 1,14 milijona evrov sofinancirata EU in Republika Slovenije. Zaključek del je predviden v maju, nato sledi pridobivanje uporabnega dovoljenja v juniju in kot smo že omenili v uvodu, slovesno odprtje brvi in kolesarske poti v juliju.

Na pomislek, ali ne bi kazalo v teh kriznih časih denar bolj smiselno porabiti za kaj drugega, pa je župan odgovoril, da so "vedno vedno bile bolj nujne naložbe in tudi vedno bodo. Se je pa treba vprašati, kaj je pogled v prihodnost. Evropa in mi kot družba smo se odločili za trajnostno mobilnost, bolj vzdržen pogled na razvoj sveta. In temu želimo slediti ..." Ponovil je, da se Občina Medvode tega projekta ne bi lotila, če ne bi bilo evropskih sredstev. "Verjetno bi politični pragmatizem vsakodneva prevagal in bi na koncu našli neko bolj nujno investicijo. Zdi se mi, da je Evropa z nekim dovolj velikim deležem sofinanciranja spodbudila tudi lokalne skupnosti v Sloveniji, da smo se odločili za projekte kolesarskih poti, ki se prav v teh mesecih leta 2023 zaključujejo."

Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode

Projekt se, kot navajajo z Občine Medvode, izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi 4 »Trajnostna raba in proizvodnja energije ter pametna omrežja«, prednostne naložbe 4.4 »Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi«, specifičnega cilja 4.4.1 »Razvoj urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih«.

Še tehnični podatki o premiku

Da gre za zahteven premik, potrjuje dejstvo, da se podobni premiki v Sloveniji zgodijo le nekajkrat letno, dovolj zmogljiva dvigala pa so večinoma v sosednjih državah in so zasedena za nekaj mesecev vnaprej. Vsak premik je zato unikaten. V Medvodah danes uporabljeno dvigalo Terex Demag TC 2800-1 je dvigalo z rešetkasto roko, ki zmore dvigniti tovor s težo do 600 ton. Glavna roka dvigala je dolga do 138 metrov, maksimalna dolžina sistema pa znaša kar 192 metrov. Izvajalcu, podjetju Prangl, je v času priprave na premik kar dvakrat zagodla tehnika, zato je bil premik kar dvakrat prestavljen.

Foto: M. Ha. Brv čez reko Savo, Medvode

Brv bo osvetljena

Po premiku brvi na oba opornika bodo v prihodnje vpeli jekleni del brvi v oba opornika z vgradnjo armature ter ju zabetonirali. Sledi polaganje armaturnih mrež ter betoniranje vozišča na sami brvi. Ko bo beton trden, bodo namestili še svetila na obeh lokih in ograjo z vgrajenimi svetilkami. Spomladi bo izvajalec na beton nanesel še epoksi premaz, ki bo služil kot obrabni sloj na vozišču čez brv.

EU SREDSTVA Kolesarska povezava od Vikrč do središča Medvod MEDVODE Največji letošnji projekt bo nared leta 2023

 

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 08:57 3. Februar 2023.

    kje točno je ta most postavljen?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.