Njihovo poročilo, kot je znano, nastaja na podlagi rednih tehničnih pregledov avtomobilov in je zasnovano na podlagi tistih elementov, ki se na tehničnih pregledih tudi preverijo. V tem se poročilo razlikuje denimo od tistega, ki ga izdajo pri nemškem avto klubu ADAC, kjer zbirajo predvsem podatke o dejanskih okvarah, zaradi katerih so avtomobili obstali ob cesti in so jim morali priskočiti na pomoč njihovi mehaniki.
V statistiki organizacije TÜV se je na prvo mesto, tako kot nekaj let doslej, tudi letos uvrstil mercedes-benz GLC. Ob pregledih dve do tri leta starih primerkov so tehniki ugotovili, da je stopnja napak tega modela znašala le 1,5 odstotka. Tudi na drugem in tretjem mestu sta se znašla nemška avtomobila. Mercedes-benz razreda B se je na drugem mestu znašel s povprečno stopnjo tehničnih napak 1,9 odstotka, volkswagen T-roc pa as stopnjo 2,0 odstotka.
Dominantni nemški avtomobili
Nemški avtomobili so dominantni tudi v posameznih kategorijah. Opel karl je tako spet zmagal v kategoriji najmanjših mestnih avtomobilov, audi A1 je zmagal v kategoriji majhnih vozil, mercedes-benz razred A v spodnjem srednjem razredu, mercedes-benz razred C v srednjem razredu, mercedes-benz razred B pa v razredu limuzinskih kombijev oziroma enoprostorcev.
Tudi v starejših starostnih skupinah so bili nemški avtomobili pri vrhu. Audi Q2 je denimo zmagal v starostni skupini 4-5 let, porsche 911 pa v skupini 6-7 let. V skupini 8-9 in 10-11 let je bil na vrhu audi TT.
Pri TÜV ugotavljajo, da so se avtomobili letos izkazali za bolj zanesljive kot v letih pred tem. V zadnjem ocenjevalnem obdobju med julijem 2020 in junijem 2021 tehničnega pregleda ni opravilo 17,9, kar je veliko, a dobra dva odstotka manj kot leto pred tem. Tu gre za resne in nevarne okvare.
Sicer je imel tako ali drugačno napako vsak deseti avtomobil, brez napak pa je tehnični pregled opravilo tri četrtine pregledanih avtomobilov. Okoli 10.000 avtomobilov, kar je 0,04 odstotke vseh pregledanih, pa so zaradi nevarnih napak takoj umaknili iz prometa.
Najpogosteje odpovejo luči
Med pomanjkljivostmi so sicer tehniki izpostavili kratke luči s 4,8 odstotka napak in zadnje luči s 4,3 odstotka napak, puščanje motornega olja s 4,7 odstotka napak, ter podvozje, na katerem so napake odkrili na treh odstotkih pregledanih vozil.
Izboljšanje stanja pa ne pripisujejo le vse bolj kakovostni izdelavi vozil, ampak tudi krizi zaradi korone. Med ustavitvami javnega življenja zaradi krize so imeli namreč vozniki več časa za vzdrževanje svojih vozil, prav tako pa so bile lahko servisne delavnice večino časa odprte, torej so lastniki lahko svoje avtomobile odpeljali na servis.
Na spodnjem koncu lestvice sta se sicer z 11,4 in 10,4 odstotka napak znašla dacia duster in logan, med tokratnimi poraženci pa so bili tudi hyundai i10 s 6,5, seat ibiza s 5,4, ford mondeo s 6,8 in ford galaxy s 7,5 odstotka ugotovljenih napak. Na spodnjem koncu je tudi BMW serije 5, predvsem iz starostne skupine 4-5 let v kateri je bilo neoporečnih kar 16,8 odstotka avtomobilov. Eden od razlogov je precej banalen. Tehniko za odpiranje motornega pokrova je treba zamenjati vsakih pet let in številni lastniki za to niso poskrbeli.
S starostjo seveda tudi v splošnem narašča število napak. V starostnem razredu 6-7 let je tako na dnu z 23,3 odstotka napak pristal fiat punto, v razredu 8-9 let s 31,8 odstotka renault kangoo, v razredu 10-11 let pa s 36,8 odstotka dacia logan. To je veliko.
Pri TÜV tudi sicer opozarjajo na pomen rednih tehničnih pregledov, ki bi jih morali prilagoditi tudi trenutnemu razvoju. Sodobni avtomobili so namreč polni digitalnih varnostnih in asistenčnih pripomočkov, ki se lahko iztrošijo ali pa jih je zaradi različnih majhnih poškodb, denimo na parkiriščih, treba vsake toliko časa ponastaviti. Tudi softverske nadgradnje se lahko izvedejo nepravilno, prav tako pa so lahko tarča hekerskih vdorov.
Moja izkušnja je precej drugačna. Pri Mercedesu nonstop popravila in okvare, pri Renaultu že leta nič.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. V prvem mesecu sem prejel 21758 …
Treba je razumeti, kaj katera metrika pomeni. Vsak nekaj let star avto lahko pride čez tehničnega tudi v Nemčiji, če …