Kot nam je pojasnil bralec mu je žarnica na avtomobilu prvič pregorela po osmih letih lastništva. Ker je menjava komplicirana, je delo raje zaupal avto električarju. Zanimivo je predvsem to, da mu je avto električar svetoval, da ne zamenja žarnice s tisto v kompletu rezervnih žarnic, ampak mu je vgradil svojo. Strošek je bil zanemarljiv. Je želel avto električar le dodatno zaslužiti s svojo žarnico? Bralcu je obrazložil, da se je rezervna žarnica osem let vozila v prtljažniku, da je zelo pretresena in bo prej pregorela kot povsem nova, ki je čakala na polici v mehanični delavnici ali v trgovini.
Žarnice so danes kakovostne, a ...
Po pojasnila smo se obrnili k strokovnjaku, ki mu zaupamo, trikratnemu Mehaniku leta Primožu Rožniku, ki je zdaj inštruktor v Avto Akademiji GMT in tehnični strokovnjak pri podjetju GMT. "Res je, da je novo le novo. So pa sedaj žarnice zelo kvalitetno narejene in večinoma, tudi, če stojijo oziroma se vozijo v vozilu dalj časa kot rezerva in so pravilno pospravljene v kompletu rezervnih žarnic, ne izgubljajo trpežnosti. Drugače pa je, če se te žarnice premetavajo in poskakujejo po predalih ali prtljažniku vozila," pravi Rožnik in dodaja, da v tem primeru sama nitka žarnice najbrž niti ne bo dobila kakšnih večjih poškodb, ker je kratka, lahka in spiralno navita ter tako lahko blaži tresljaje. Bolj problematično je stekleno ohišje žarnice, ki lahko zaradi udarcev, tresljajev in ostalih obremenitev samo delno poči in se poškoduje samo toliko, da rahlo prepusti zunanji zrak v svojo notranjost. Prisotnost kisika pa ob prižigu take žarnice po vgradni lahko zelo hitro povzroči pregretje in prekinitev žarilne nitke v žarnici.
Iz proizvodnje najprej na police
Rožnik je bil tudi na predavanju predstavnika dobavitelja podjetja GMT, Tungsram. Kot nam je povedal, morajo žarnice po proizvodni nekaj časa "odležati na policah v skladišču, preden jih odpeljejo v trgovine. "Razlog naj bi bil v tem, da žarnice po izdelavi najprej preverijo s testom delovanja in jih potem za določen čas pospravijo v skladišče, da čas in spremembe v temperaturi okolice pokažejo, če je prišlo pri procesu izdelave kje do majhnih razpok ali napak pri tesnjenju ohišja žarnice. Kot opisano zgoraj prisotnost kisika zelo hitro uniči nitko žarnice. Po pretečenem času žarnice pred pakiranjem še enkrat dajo na test delovanja in ko tega prestanejo gredo do proizvajalcev vozil, distributerjev in končnih kupcev," zaključuje Rožnik.
Tako ali tako je pametno hkrati zamenjati obe. Če še nista bili menjani, pa ena pregori, bo verjetno kmalu tudi druga.
V kompletu je ena bolj leva žarnica. Za kratke luči je priporočljiva kakšna Eco varianta z dolgo življensko dobo na račun malce slabše svetilnosti - sploh će jo je težko zamenjati in če služi za dnevno luč. Za dolge pa… ...prikaži več našponana varianta à la Night breaker, ki gorijo manj časa zato pa precej bolj svetijo.