Dieselgate je pomenil prelomno točko, ko je tudi EU zaostrila kriterije do škodljivih izpustov in trdnih delcev, ki jih proizvajajo predvsem starejša dizelska vozila, neposreden vpliv pa ima tudi na novejše dizle. Zato pa se smeji znamki, ki je že davno dizelske avtomobile porinila na stran.
Afera Dieselgate in z njo povezani ukrepi proti dizelskim vozilom povzročajo sive lase nekaterim avtomobilskim proizvajalcem, ne pa vsem. Toyota, prvi avtomobilski proizvajalec, ki je kupcem ponudil avtomobile na hibridni pogon, je prodajo teh v Evropi lani povečal za 45 odstotkov, obeti za prihodnje pa so še bolj spodbudni.
Ko je Volkswagen leta 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s sporno programsko opremo, ki je poskrbela za nižje prikaze izpustov na testih od dejanskih, je še dodatno okrepil val vse hujših očitkov na račun dizelskih vozil.
Kupce negativne kritike oddaljile od dizlov
Mnogi kritiki so jih označili kot eno večjih groženj okolju, zadeva pa je v javnosti postala še odmevnejša, ko je zvezno upravno sodišče v Leipzigu minuli teden odločilo, da je prepoved starejših dizelskih vozil v mestnih središčih zakonita. Čeprav sodba še ne pomeni nujno prepovedi, je odločitev sodišča naletela na burne odzive in zastavila številna vprašanja, med drugim glede financiranja morebitnih nadgradenj starejših dizelskih motorjev.
Številne kupce so negativne kritike odvrnile od nakupa dizelskih motorjev. Čeprav se jih večina še vedno odloči za avtomobil z bencinskim motorjem, pa je vse več takšnih, ki izberejo hibridni ali celo električni pogon.
Toyota si je nabrala 20 let prednosti
Toyota je prva hibridna vozila kupcem ponudila pred približno dvema desetletjema in od takrat razvoj ohranjala na visoki ravni. Kljub temu da gre za tretjega največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu, prodajni rezultati v Evropi tega nikdar niso upravičevali, na račun vse manjše priljubljenosti dizlov pa se je to očitno začelo spreminjati.
Prodaja Toyotinih hibridnih modelov je v Evropi zrasla za 45 odstotkov, hibridne so bile štiri od desetih prodanih toyot. Trendi za prihodnje kažejo na precejšnje povečanje tega deleža. Poseben uspeh je proizvajalec dosegel s kompaktnim športnim terencem c-hr, ki so ga predstavili konec leta 2016. Okoli 90 odstotkov teh modelov prodajo s hibridnim motorjem.
Adijo, dizli
Povpraševanje po njenih dizelskih avtomobilih se tako zmanjšuje, da je Toyota pred dnevi na ženevskem salonu sporočila, da dizelskih osebnih vozil sploh ne bo več proizvajala. Ustrezne korake bodo naredili še letos. Medtem bodo dizelska lahka dostavna vozila in terenska vozila pri Toyoti ostala.
Nekateri poznavalci ob tem opozarjajo, da so Toyotini današnji uspehi sad preteklega dela, s katerim ne nadaljujejo več dovolj intenzivno, da bi bila ohranitev položaja tudi čez pet let samoumevna. Med primeri navajajo 48-voltni hibridni motor, ki je zaradi večje moči ob ohranjeni okoljski ustreznosti vse bolj priljubljen. Renault in Volkswagen ga že uporabljata, Toyota pa še ne.