Ford je v sodelovanju s tunerjem RTR Vehicles izdelal na en primerek omejeni prototip električnega dirkalnika mustang mach-e 1400, s katerim bo pokazal, kaj zmore električni pogon.
Kot navaja ime, električni pogon mustanga mach-e 1400 razvija moč 1.400 'konjev' oziroma bolj pravilnih 1.044 kilovatov. A pravi cilj inženirjev je dokazati, da njihov najnovejši izdelek lahko doseže moč vsaj 1.419 'konjev', kolikor jih ima prav tako električni dirkalnik mustang cobra jet 1400.
Mustang mach-e 1400 so zato opremili s kar sedmimi elektromotorji, s čimer za pet motorjev presega serijskega mustanga mach-e. Trije delujejo na sprednji diferencial, štirje pa na zadnjega v »slogu palačnike« z enotno pogonsko gredjo, ki omogoča velik razpon prilagoditev pogona za različne potrebe od dirkanja do nastopaškega driftanja.
Učinkovita kemija
Elektrika je shranjena v bateriji s kapaciteto 56,8 kilovatne ure in nikelj-mangan-kobaltno kemijo, ki omogoča visoke zmogljivosti shranjevanja in hitro oddajanje energije, ki je potrebno za oskrbovanje sedmih močnih elektromotorjev. Baterijo med polnjenjem tudi hladijo s tekočino in tako še povečajo učinkovitost polnjenja.
Elektronski zavorni ojačevalnik omogoča tudi regenerativno zaviranja, za katerega sicer skrbijo zmogljive Brembove zavore. Hidravlični sistem zavor so sicer zasnovali tudi z mislijo na driftanje, v povezavi z nadzorom pogonskega sklopa pa omogoča tudi popolno izključitev zadnjih motorjev.
Direktor programa za motošport pri oddelku Ford Performance je povedal, da je bilo nadzorovanje moči, ki jo razvije sedem motorjev, pravi izziv. Dodaja, da je ford mustang mach-e 1400 dokaz umetnosti možnega z električnim vozilom.
Tona potiska k tlom
Podvozje in pogonski sklop so inženirji zato nastavili tako, da lahko raziskujejo različne zasnove in njihov učinek na porabo energije in zmogljivosti. Pri tem so na voljo tako štirikolesni kot tudi zadnji ali sprednji pogon. Potrebam je prilagojena tudi aerodinamika, ki se driftanju ali dirkanju prilagaja tudi z različnima konfiguracijama sprednjega dela. Aerodinamika sicer pri hitrosti 275 kilometrov na uro zagotovi več kot 1.000 kilogramov potiska k tlom. Posebno pozornost so inženirji ob tem posvetili tudi hladilnim kanalom ter sprednjim in zadnjim spojlerjem in spliterjem.
Člani Fordove in ekipa RTR Vehicles so sicer za razvoj dirkalnika, ki se bo predstavil tudi na dirki prvenstva NASCAR, sicer pa je bolj namenjen preskusu novih materialov in tehnik, v sodelovanju potrebovali 10.000 ur dela. A njihovo delo očitno še ni povsem končano, saj bodo izkušnje z njim izkoristili pri razvoju električnega programa, v katerega je Ford že vložil več kot 10 milijard evrov.