Avto
1350 ogledov

Poglejte, kaj že znajo natisniti s 3D tiskalniki

Ford
Fordovi inženirji so s 3D-tiskalnikom izdelali rekordn ovelik del, ki zvezdniku driftanja Kenu Blocku omogoča, da bo spet uporabljal "hoonitruck".

Zvezdnik Gymkhane TEN Ken Block ima srce že dolgo rezervirano za Fordove pickupe. Z enim se je naučil voziti, z drugim je ‘požgal’ prve pnevmatike, Fordu F-150 (letnik 1977) pa je namenil glavno vlogo v svojem najnovejšem videu.

Gymkhana 9 SPEKTAKEL ŠT. 9 Avto Gymkhana 9: Ken Block focusa RS priganjal do meje zmožnega

‘Hoonitruck’ je opremljen z enakim 3,5-litrskim motorjem V6 EcoBoost z dvojnim turbopolnilnikom kot Ford GT; motor je ‘uglašen’ tako, da razvije več kot 900 konjskih moči, v njem pa je tudi največji s 3D-tiskalnikom izdelan kovinski del v zgodovini avtomobilov.

block Šport Ken Block pršil sneg

3D-tiskanje oziroma proizvodnja dodatkov je proizvodna metoda brez orodij, ki nudi prilagodljivost pri dizajnu ter pomaga zmanjšati maso in izboljšati zmogljivost. Tehnologijo običajno uporabljajo pri razvoju Fordovih vozil, da si z njo pomagajo pri testiranju in izboljševanju različnih pristopov dizajna ter pri hitrejšem in cenejšem ustvarjanju orodij. Celoten postopek izdelave kolektorja za ‘Hoonitruck’ – tehta skoraj 6 kilogramov – je trajal pet dni.

Ken Block Gymkhana 8 Avto Je Ken Block ustvaril najboljšo gymkhano doslej?

Projekt je potekal na globalni ravni. Inženirji oddelka Ford Performance v ZDA so opravili simulacije delovanja motorja, pri zasnovi dela in izvedbi strukturne analize pa so sodelovali z ekipo Fordovih razvojnih inženirjev, ki ima sedež v Evropi. V sodelovanju z Inštitutom za digitalno proizvodnjo dodatkov (3D-tisk) Univerze RWTH v Aachnu v Nemčiji je ekipa izdelala zapleten sesalni kolektor iz aluminija, ki zrak iz turbopolnilnikov dovaja v valje motorja.

Ken Block Gymkhana 6 Avto Ken Block s fiesto kot Super Mario s kartom

“Na srečo imamo dostop do izjemnih tehnologij, a pri tem projektu smo se morali tako inženirji kot računalniki soočiti s skrajnimi mejami. Kolektor ima zapleteno mrežasto strukturo, ki je ni možno izdelati z običajnimi proizvodnimi metodami. Na koncu smo podporne sisteme raztopili v kislini,” je povedal Raphael Koch, inženir v oddelku za napredne materiale in postopke pri Fordu Evropa.

Avtomobilski oddelek ameriškega Društva inženirjev za umetne mase je pred kratkim Fordu podelil priznanja za dele, ki so jih izdelali s 3D-tiskalnikom, in so jih nato vgradili v Rangerja in Mustanga.

“Ford je opravil izjemno delo. To je moj najljubši del ‘Hoonitrucka’. Drugače ga sploh ne bi mogli izdelati,” je povedal Block.

Komentarjev 2
  • supreme 12:32 10.februar 2019.

    Bugatti je naprintal in testiral titanium zavorno celjust....tko, da tole ni nek presezek