Zvezdnik Gymkhane TEN Ken Block ima srce že dolgo rezervirano za Fordove pickupe. Z enim se je naučil voziti, z drugim je ‘požgal’ prve pnevmatike, Fordu F-150 (letnik 1977) pa je namenil glavno vlogo v svojem najnovejšem videu.
‘Hoonitruck’ je opremljen z enakim 3,5-litrskim motorjem V6 EcoBoost z dvojnim turbopolnilnikom kot Ford GT; motor je ‘uglašen’ tako, da razvije več kot 900 konjskih moči, v njem pa je tudi največji s 3D-tiskalnikom izdelan kovinski del v zgodovini avtomobilov.
3D-tiskanje oziroma proizvodnja dodatkov je proizvodna metoda brez orodij, ki nudi prilagodljivost pri dizajnu ter pomaga zmanjšati maso in izboljšati zmogljivost. Tehnologijo običajno uporabljajo pri razvoju Fordovih vozil, da si z njo pomagajo pri testiranju in izboljševanju različnih pristopov dizajna ter pri hitrejšem in cenejšem ustvarjanju orodij. Celoten postopek izdelave kolektorja za ‘Hoonitruck’ – tehta skoraj 6 kilogramov – je trajal pet dni.
Projekt je potekal na globalni ravni. Inženirji oddelka Ford Performance v ZDA so opravili simulacije delovanja motorja, pri zasnovi dela in izvedbi strukturne analize pa so sodelovali z ekipo Fordovih razvojnih inženirjev, ki ima sedež v Evropi. V sodelovanju z Inštitutom za digitalno proizvodnjo dodatkov (3D-tisk) Univerze RWTH v Aachnu v Nemčiji je ekipa izdelala zapleten sesalni kolektor iz aluminija, ki zrak iz turbopolnilnikov dovaja v valje motorja.
“Na srečo imamo dostop do izjemnih tehnologij, a pri tem projektu smo se morali tako inženirji kot računalniki soočiti s skrajnimi mejami. Kolektor ima zapleteno mrežasto strukturo, ki je ni možno izdelati z običajnimi proizvodnimi metodami. Na koncu smo podporne sisteme raztopili v kislini,” je povedal Raphael Koch, inženir v oddelku za napredne materiale in postopke pri Fordu Evropa.
Avtomobilski oddelek ameriškega Društva inženirjev za umetne mase je pred kratkim Fordu podelil priznanja za dele, ki so jih izdelali s 3D-tiskalnikom, in so jih nato vgradili v Rangerja in Mustanga.
“Ford je opravil izjemno delo. To je moj najljubši del ‘Hoonitrucka’. Drugače ga sploh ne bi mogli izdelati,” je povedal Block.
Bugatti je naprintal in testiral titanium zavorno celjust....tko, da tole ni nek presezek