Zakonodaja prepoveduje oglaševanje vseh energentov, povezanih s fosilnimi gorivi, kot so naftni derivati, energija, pridobljena s sežiganjem premoga, piše Euro news.
Oglaševanje zemeljskega plina je za zdaj še dovoljeno, nova pravila pa naj bi uvedli junija prihodnje leto.
Podjetja, ki nasprotujejo novemu zakonu, so lahko kaznovana z globo od 20.000 do 100.000 evrov, večkratni kršitelji pa bodo morali za kazen plačati dvojni znesek. Novi zakon je bil sprejet po tem, ko so aktivisti, vključno z Greenpeaceom, pozvali EU k prepovedi oglasov za fosilna goriva in ga primerjali z zakoni, ki omejujejo tobačno industrijo.
Popolna prepoved oglaševanja naftnih družb v Franciji je bila predlagana kot del konvencije o podnebnih spremembah leta 2019, pri kateri je sodelovalo 150 naključno izbranih članov javnosti.
Le mrtva črka na papirju?
Toda kritiki iz tistih skupin, ki so prvotno pozivale k prepovedi, zdaj trdijo, da novi zakon dovoljuje podjetjem preveč prostora, da zakon zaobidejo.
"Povsod boste prebrali, da je oglaševanje fosilnih goriv zdaj prepovedano, a to ni res!" so na Twitterju zapisali pri Greenpeace France. Trdijo, da je plin še vedno mogoče oglaševati in to celo med sponzoriranimi dogodki.
Spet drugi menijo, da so šle prepovedi predaleč, zlasti zaradi trenutne krizo z življenjskimi stroški v Evropi. Vodje bencinskih črpalk pravijo, da jim prepoved oglaševanja fosilnih goriv onemogoča obveščanje strank o cenah goriv.
Čeprav je Francija prva evropska država, ki je prepovedala oglase za fosilna goriva, so podoben niz predpisov lani uvedli v Amsterdamu, ki je kot prvo mesto na svetu prepovedal oglase podjetij, ki uporabljajo fosilna goriva, pa tudi tistih iz letalstva.
To pomeni, da fosilna goriva za vozila in tudi letala ni več mogoče oglaševati na postajah amsterdamske podzemne železnice ali v okolici mestnega središča.
Prepovedovanje oglasov? Pri nas pa menda država že desetletja spodbuja tranzitni tovorni promet po AC zaradi zaslužka od goriva? In …