Vprašali smo strokovnjaka: Kako varen je nakup posodobljenega dizla

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Nemci bodo predelali več milijonov spornih dizelskih vozil. Veliko jih bo s časom končalo tudi v Sloveniji. Strokovnjak nam je svetoval, kaj je treba paziti pri nakupu takšnega vozila.
Oglej si celoten članek

V Nemčiji bo eden boljših poslov opremljanje starejših dizelskih vozil s filtri za čistejši izpuh. Kot pišejo nemški mediji je samo dizlov, ki zadostujejo Euro5 emisijskim standardom v Nemčiji okoli pet milijonov. Slednje bodo morali lastniki, če bodo še želeli voziti v številnih mestnih središčih po državi posodobiti, oziroma nadgraditi z dodatnim čistilnim sistemom.

Avto Dizli in škodljivost za zdravje: obrat za 180 stopinj

Proizvajalci avtomobilov so lastnike starejših dizelskih vozil pustili na cedilu, zgodbo začenja Automobilwoche. Šele z velikimi težavami so se dogovorili, da sploh nadgradijo računalniški program avtomobila, da bi vozilo dejansko lahko izpustilo manj dušikovega oksida. Tehnično gledano obstaja možnost vgradnje dodatnega čistilnika, s katerim bi številni dizelski motorji iz emisijskega standarda Euro 5 napredovali do Euro 6, vendar so bili proizvajalci avtomobilov v preteklosti močno proti takšni dodatkom. Želeli so, da lastniki starih dizlov kupijo nov avto, piše Deutsche Welle. Šele pred kratkim je Zvezni urad za motorna vozila (KBA) izdal tehnično potrdilo oziroma dovoljenje za takšne naprave v nekaterih vrstah vozil.

Foto: Epa Dizelski avtomobili

Želja lastnikov vozil, da nadgradijo svoja vozila je po pisanju časnika velika. Samo specialist za avtomobilsko opremo in filtre Twintec Baumont je v nekaj tednih prejel skoraj 14.000 poizvedb o namestitvi sistema BNOx. Pred dvema letoma so ta sistem pokazali že strokovnjakom pri Volkswagnu. Vrednosti izpušnih plinov pri passatu so močno padle, vendar po pisanju nemških medijev proizvajalci vozil o tem niso želeli slišati ničesar. Tudi avtomobilski klub ADAC je potrdil, da sistem deluje odlično. Strošek nadgradnje za lastnika takšnega dizelskega vozila je okoli 3.300 evrov, še pišejo nemški mediji.

Dogovor s proizvajalci vozil je, da Baumont teh filtrov ne namestiti sam, saj niti nima zmogljivosti za preureditev več milijonov vozil. To bi storili na pooblaščenih servisih, tako da lahko vsi še naprej jamčijo za kakovost opravljenih storitev. Vendar tudi to ne bo dovolj, saj se Baumont Group že dogovarja z neodvisnimi verigami avtomobilskih servisov.

Kaj pa Slovenija? 11 evropskih držav bi prepovedalo bencinske in dizelske avtomobile, kaj pa Slovenija?

Za kakšen poseg na vozilu točno gre, kaj naredijo? Vprašanja smo naslovili na trikratnega Mehanika leta v Sloveniji Primoža Rožnika, ki opravlja delo tehničnega strokovnjaka pri podjetju GMT in se udeležuje številnih delavnic, kjer je v testnem stiku z najnovejšimi rešitvami v avtomobilski industriji na področju čistejših motorjev in jih tudi širi naprej slovenskim mehanikom na izobraževanjih v okviru Avto Akademije v Murski Soboti: "Dodatno se na izpušni sistem vgradi katalizator za selektivno redukcijo dušikovih oksidov (NOx) in dodatni sistem za nadzor in vbrizg dodatka AdBlue, ki zmanjša vsebnost NOx v izpuhu tudi do 95 %, kar zagotavlja vozilu ustreznost normi Euro 6c in s tem vstop v določena nemška mestna središča. Sama Euro norma, ki je določena za to vozilo se z vgradnjo tega sistema ne spremeni in ne vpliva na davčne olajšave."

Foto: EPA Emisije

Ker bo veliko teh vozil prišlo tudi k nam v doglednem času, nas je zanimalo, kaj morajo kupci paziti pri takih vozilih? Rožnik pravi, da je pri vsakem vozilu z dodatno vgradnjo nekega sistema čez čas pri vzdrževanju in popravilu tega sistema največji problem dobava pravih nadomestnih delov in zagotavljanje servisnih navodil, saj ti sistemi niso sledljivi po številki šasije vozila v sistemu originalnih nadomestnih delov in je zato težko vedeti, kdo je proizvajalec in kdo je namestil sistem. "Prav tako bo težko določiti koliko časa je sistem že vgrajen v vozilo in koliko je iztrošen," dodaja.

Avto Resnica o prodaji dizelskih avtomobilov v Sloveniji

Vgradnja tega sistema na samo vožnjo nima vpliva, razen, da se vožnja podraži za strošek dolivanja AdBlue dodatka in, da se zaradi tega sistema poveča tudi poraba goriva. Glede sprememb pri vzdrževanju in servisiranju vozila strokovnjak dodaja, da je v osnovi pri sistemu zagotovljena življenjska doba 100.000 kilometrov ali pet let. "V tem obdobju naj bi se dolivalo samo dodatek AdBlue. A se prav tako kot pri OEM sistemih lahko tukaj že v tem obdobju pojavljajo težave s šobami vbrizga dodatka in senzorji vsebnosti NOx," še pravi Rožnik, ki nam je pojasnil, kaj so sploh sistemi BNOx. "Sistem BNOx proizvajalca Twintec Baumot in sistem Dr Play proizvajalca Bosal sta samo dva od mnogih, ki so v nemškem omejevanju vožnje vozil z nižjimi Euro standardi videli priložnost zaslužka in tudi zmanjšanja ekološke in gospodarske škode zaradi prevelikih izpustov dušikovih oksidov. Kot že zgoraj omenjeno se na izpušni sistem doda vse potrebno za redukcijo dušikovih oksidov."

Foto: Elaflex Adblue

Minister Zajc Minister Zajc: Delo od doma bi rešilo številne prometne zagate

Te posodobitve delajo pooblaščene in nepooblaščene delavnice, ki so se dogovorile s proizvajalcem in pri njem opravile usposabljanje. Ali se bodo izvajale tudi pri nas? "Trenutno je moje osebno mnenje, da se dodatna vgradnja sistema za zmanjšanje izpustov NOx v Sloveniji ne bo izvajala, če pa že, pa v zelo malem obsegu, saj ne vidim razloga, zakaj bi si povprečen uporabnik vozila zaradi ekologije želel povišano porabo goriva in stroške z vgradnjo in dodatkom AdBlue. Stroški vgradnje so okoli 3300 do 3500 evrov, v Nemčiji pa država subvencionira strošek do višine 3000 evrov, tako, da lastnik vozila plača približno desetino naložbe. Prav tako ti sistemi niso primerni za vsa vozila oziroma se proizvajajo tipsko," zaključuje Rožnik.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.