Verjetno si je mislil, da se bom vrnil s kombijem

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT
Neprecenljivo - ko greš v trgovino s pohištvom z BMW serije 6 GT in si skladiščnik misli, da boš moral priti še enkrat, s kombijem. Ne le mene, tudi skladiščnika je presenetila uporabnost BMWj-eve GT šestice. Test.
Oglej si celoten članek

Pred leti, ko je BMW uvedel serijo GT, sem, predvsem na račun dizajna, skomignil z rameni, kdo bo to sploh kupil. V resnici gre za najbolj uporaben BMW, ki sem ga vozil, sploh po zavzetju nove strategije, ko je maska usklajena z novo petico, kabina pa ostaja na ravni enoprostorcev. Navduši prtljažnik. Skrajšano praktična eleganca.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Nasvet mehanika Rad bi imel rabljenega audija ali BMW, to pravita mehanika

To je avto za zelo zahtevne in seveda tiste, ki si ga lahko privoščijo. Avto ima vse, kar BMW ponudi, hkrati pa se tudi karavanska petica s serijo 6 GT, ki je nekakšen križanec med limuzino in križancem, ne more kosati na račun prostornosti.

Tudi testna šestica GT je imela lasersko prilagodljive luči z matrično tehnologijo (spoznate jih po modri barvi), ki osvetljujejo ovinek. Doseg lasersko nadzorovanih luči je več kot pol kilometra. Svetloba je močna, svetlobni stožec pa zelo natančno usmerjen. 

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Udoben kot serija 7

Pri BMW so razmišljali tudi psihološko, saj so pri drugi generaciji model uvrstili v družino šestic, prej je bila to petica GT. Še vedno je oblikovno nekaj posebnega, a je treba priznati, da deluje očesu prijaznejše. Je namreč nižji in daljši, ter lažji, posplošeno povedano, videti je precej bolj dinamično, hkrati pa v resnici deluje res velik in impozanten, razkošen.

V sodobnem smislu gre za karoserijo, ki jo zdaj imenujejo fastback s štirimi vrati. To pomeni, da streha proti zadku počasi pada, pod njo pa se skriva omenjeno velik »kovček«. Na zadnjih sedežih imajo trije potniki več prostora nad glavo kot pri limuzinah, a so njegove linije privlačnejše kot pri kombilimuzini. Posebnost je prav zadnja klop, kjer so trije samostojni sedeži. Prostornost zadaj je primerna zahtevnejšim potnikom, njim je namenjen dodatni paket zadnjih elektrificiranih komfortnih sedežev. Prav sedenje je odlično, udobno kot v BMW seriji 7. Pika na i so elegantna okna vrat brez okvirja.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Recimo takole: pri 6 GT v primerjavi s paradnim konjem serije 7 nisemo občutili razlike med udobjem sedenja in kakovostjo vožnje. Kakovost sedežev je vrhunska, prostor zadaj pa enako ravnodušno odmerjen kot v luksuzni limuzini.

Avto BMW-ji odslej z velikimi zakrivljenimi zasloni

Znotraj se sicer tako kot v predhodniku sedi precej višje kot v klasični seriji 5, kar ostaja ena izmed glavnih in znatnemu deležu klientele pomembna lastnost. Postavitev stikal in pomagal je povzeta po petici in sedmici. V primerjavi s predhodnikom je nov večji informacijsko-zabavni zaslon, večja površina zaslona head-up zaslona, pa tudi nove možnosti na področju dodatkov, letev in kombinacij elementov. Da, BMW ima še vedno velik zaslon na dotik z informacijsko-razvedrilnim sistemom, ki ga nadzorujemo s sistemom iDrive, okrogli gumb, ki so ga pri BMW izumili in še danes velja za eno boljših iznajdb v avtomobilski industriji, še vedno hvalimo. Na ta način se hitro in enostavno premikamo med meniji in številnimi podatki, ki se prikazujejo na osrednjem zaslonu.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

6 GT ima serijsko električna zadnja vrata iz enega kosa. Eden največjih preskokov od predhodnika je 610 litrski prtljažnik, ki je kar za 110 litrov večji kot v 5 GT, nakladalni rob pa je nižji in sedaj poravnan z dnom prtljažnika. Navduši prilagodljivost. Sedeže v drugi vrsti (40:20:40) podremo s pritiskom gumba v prtljažniku, trda polica se enostavno dvigne in pospravi. Tako v trenutku dobimo 1800 litrov odlagalne površine, kar je še bolj pomembno pa je, da je nakladalna površina široka in primerna za prevoz velikih predmetov, tudi pohištva, če želite. Naj pojasnim na primeru.

V avto sem naložil vrtno mizo, paket je v širino meril en meter, v dolžino 2,2 metra. Na videz, tudi za izkušenega skladiščnika, ki strankam v avto pomaga nalagati najrazličnejše pakete, nemogoča naloga. Drugi skladiščnik se je le nasmehnil in si mislil, da bom moral po mizo priti še enkrat, s kombijem. Kot bi rekel »keks« je bil ogromen paket v prtljažniku, lahko bi bil še 10 centimetrov daljši, pa bi šel v BMW. 

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Najbolj smiselna izbira

Da gre za avto namenjen zelo zahtevnim in premožnejšim strankam nakazuje vsa vgrajena najsodobnejša asistenčna tehnologija, med drugim serijska video kamera. Radarski tempomat deluje vse do 210 km/h, voznika razbremenjuje asistent za krmiljenje, med različnimi scenariji preprečevanja trkov je tudi opozorilo pred bočnim trkom in pomoč pri izogibanju. Avto tudi opozori na prednostno cesto in na napačno smer. Serijo 6 GT je mogoče na daljavo parkirati. Med različnimi storitvami s polja povezljivosti je zanimiva funkcija Remote 3D View, ki omogoča voznikom, da v živo spremljajo svoje parkirano vozilo in njegovo neposredno okolico na svojih pametnih telefonih. Seznam gre skoraj v neskončnost, enako velja za ceno.

Novi igralec BMW z novo izkušnjo v največjem salonu v Sloveniji

Testni BMW serije 6 GT je imel oznako 630d xDrive. Lahko ga kupite tudi s štirivaljnimi motorji. Vseeno smo mnenja, da je 630d xDrive, to pomeni trilitrski turbodizel, najbolj smiselna izbira za ta avto. Razlogov je več. Ni vam treba pogosto polniti posode za gorivo, hkrati pa lahko računate na veliko moč, navor in agilnost orjaka. Seveda pa za tiste, ki želijo več, BMW ponuja še zmogljivejše primerke.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Resnica je, da novi 630d danes zagotavlja 210 kW (286 KM) moči in 650 Nm navora. Morda bodo zmogljivosti bolje ponazorili naslednji podatki: od 0 do 100 pospeši v 5,9 sekunde, hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h. Morda za koga pomembni podatki: s 60 na 100 km/h pospeši v 4,35 sekunde, od 80 do 120 km/h v 5,05 sekunde. Ne samo, da je to dovolj, kombinacija motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika prepriča z dinamiko vožnje.

Povprečna poraba plinskega olja med testom je bila od 7,0 do 8,0 litra na 100 kilometrov, kar je impresivno za tako veliko vozilo. 7,2 litra je »pil« po avtocesti, kjer je ta avto doma. 

Avto Karavan, ki lahko porabi le dva litra na sto kilometrov

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Tudi v mestu je bolj varčen in udoben kot prej. Zaradi aktivnega naprednega krmiljenja pa tudi v mestnih središčih zelo okreten avto. 

Sistema start-stop zdaj ne boste več izklopili. Gumb je izginil, motor pa se ugasne pogosteje kot prej. Zasluga gre 48 V blago hibridni tehnologiji z uporabo zaganjalnega generatorja, ki lahko napaja enoto z 8 kW (11 KM) in pomaga, ko je dizelski motor obremenjen. 

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Kriza identitete

Čeprav gre za res velik avtomobil, pa je BMW znal iz njega iztisniti maksimum na področju, kjer je bavarska znamka najboljša – to je pri vodljivosti. K boljšemu rezanju zraka pri večjih hitrostih še naprej pomaga dvižni zadnji spojler, ki je ob mirovanju »pospravljen«, med vožnjo pa preprečuje vrtinčenje zraka na zadku. Serijsko je samoizravnalno zračno vzmetenje na zadnji premi, za še višji nivo udobja pa je skrbelo prilagodljivo podvozje z zračnim vzmetenjem, ki avto dvigne za dodanih 20 mm ali spusti za 10 mm. Avto se pri 120 km/h sam bolj stisne k tlom. Podvozje izdatno poskrbi, da je nagibanja v ovinkih čim manj. Posledično je vožnja veliko bolj dinamična. A ne pričakujte, da se boste peljali tako dobro kot v petici. Predvsem vodljivost med ovinki je slabša kot v petici, enako velja za občutek na volanu.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Avto BMW X2, ki je lahko tudi električni

Še posebej občutna pa je zelo dobra zvočna zatesnitev, kar je ena od odlik vozil za najzahtevnejše stranke.
Pod črto. Čeprav je 6 GT na splošno odličen avtomobil, zame osebno morda najboljši BMW, pa še vedno trpi zaradi iste težave kot 5 GT, ki ga nadomešča: Komu je namenjen? Komu se bo zdel privlačen in zakaj ne preprosto kupiti SUV X6 ali X7, ali pa karavansko petico, čeprav slednja ponuja manj prostora kot 6 GT v prtljažniku.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Če gledate skozi oči kitajskega poslovneža, je to veliko bolj smiselno. Je velik, udoben avtomobil, z že podaljšano medosno razdaljo in veliko prostora zadaj. Na Kitajskem so te lastnosti zelo iskane, v Evropi pa manj. 

Vroče novosti Hrupna M trojica zakorakala po našem asfaltu

Kot avtomobil je res prepričljiv, če vam je všeč še njegov nov videz, je resnično dobra alternativa nakupu karavana ali SUV modela. Novi 6 GT je nekoliko višji od tal kot običajni BMW, vendar nižji od SUV-jev, hkrati pa bolj podoben običajnemu fastbacku kot SUV-ju.

Foto: Saša Despot BMW 630d xDRIVE GT

Podatki o vozilu: (BMW 630d xDrive Gran Turismo)
Motor: 2.993 cm3, šestvaljni, turbo dizelski
Največja moč: 210 kW (286 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 650 Nm med 1.500 in 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.091 × 1.902 × 1.540, medosna razdalja 3.070.
Prtljažnik (v litrih): 610-1800
Poraba na testu: 7,8 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 154 g CO2/km.
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 66.400 € (osnovni) / 74.950 € (testni) / 107.950 (testni z doplačili)

Plusi: Oprema, motor, podvozje, uporabnost, prostornost, materiali, tehnika;

Minusi: Cena, petica se pelje bolje;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 18:00 5. Julij 2021.

    bmw je navaden drek od avta

  • 10:29 5. Julij 2021.

    Strokovnjaki, ki ocenjujejo lastnosti avtomobilov, morajo poznati tudi merske enote. Recimo prostornino ali volumen, da ne bodo mešali s površinskimi …

  • 10:06 5. Julij 2021.

    "1800 litrov odlagalne površine" - Gregor, površina se ne meri v litrih!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.