Električni avtomobili so v zadnjem desetletju močno napredovali in tudi strah zaradi dosega je v marsikaterem primeru postal prazen, saj marsikateri električni avtomobil lahko s polnimi baterijami prevozi tudi več kot 500 kilometrov.
Vendar pa zima še vedno ostaja velika težava, saj se veliko elektrike v baterijah porabi za gretje kabine, to pa lahko precej zmanjša doseg avtomobila. Pri Electrecu so v zimskih razmerah na severu Evrope, tako kot že nekaj let doslej, spet opravili velik primerjalni test, med katerim so primerjali 29 električnih avtomobilov.
S testnimi avtomobili so se iz Osla odpeljali na 545 kilometrov dolgo pot proti severu do Hjerkinna. Pot je potekala pri temperaturah med pet stopinjami nad ničlo in deset stopinjami pod ničlo, kar so razmere, ki so pogosto podobne tudi našim.
Kako daleč pridejo?
Ker vsi avtomobili niso imeli predgretja kabine, so se na pot odpravili s hladnimi kabinami in jih ogreli po začetku vožnje. In tu se je izkazalo, da vsi avtomobili tega nimajo urejenega na enako učinkovit način. Realni dosegi so se namreč od v podatkih proizvajalcev navedenih dosegov z zimski čas razlikovali od 10,45 celo do 35,79 odstotka.
Za absolutnega prvaka na tem področju se je izkazal tesla model S, ki je s polnimi baterijami prevozil 530 kilometrov in mu je do cilja zmanjkalo le 15 kilometrov. Sledil mu je tesla model X plaid z dosegom 444 kilometrov, tik za njim pa je z le kilometer manj dosega sledil kitajski nio ET7. Pri tem se je izkazalo, da večja baterija ne prinese nujno zmage. Nio je imel namreč baterijo s kapaciteto do 150 kilovatnih ur, vendar je bil njegov doseg krajši od tesle s tretjino manjšo baterijo.
Bolj pomembna od velikosti baterij je namreč učinkovitost oziroma povprečna poraba energije. Ta pa je med drugim odvisna od učinkovitosti toplotne črpalke, toplotnega upravljanja baterije, mase avtomobila in aerodinamike. V tem pa Tesla Motors še vedno ni enakega, saj so njegovi inženirji znani po obsedenosti z optimizacijo in pogostimi softverskimi nadgradnjami.
Direktna primerjava ni na mestu
Doseg nad 400 kilometrov je uspel še BMW-jema i4 in i7, mercedesu-benzu EQE in BYD hanu. V tem, primeru je prava zvezda nissan ariya, ki mu je uspelo prevoziti natanko 400 kilometrov in se postaviti ob bok veliko dražjim tekmecem. Renault megane E-tech electric, volkswagen ID. buzz ter kitajska MG marvel R in hongqi E-HS9 so nasprotno z dosegom končali povsem na dnu. Vendar direktna primerjava ni povsem na mestu, saj je bolj pomemben podatek, koliko dosegi odstopajo od tistih, ki jih obljubljajo tovarne. Avtomobili z večjimi baterijami imajo pri doseganju absolutnih razdalj namreč še vedno veliko prednosti.
Primerjava odstopanj od tovarniških podatkov pa pokaže precej drugačno sliko. V tem primeru je bil zmagovalec kitajski SUV maxus euniq 6 z odstopanjem zgolj 10,45 odstotka. Na drugem mestu je bil tesla model S z odstopanjem 16,3 odstotka, na tretje mesto pa se je uvrstil MG marvel R, pri katerem so »pogoljufali« le za 16,76 odstotka. Pod 20 odstotki so bili še dva druga MG-ja, tesla model X in kia EV6.
Pokazalo se je tudi, da nekateri proizvajalci pomanjkljivosti svojih avtomobilov izravnajo z velikimi baterijami. Na zadnjih mestih sta se tako znašla celo mercedes-benz EQE z odstopanjem 33,9 odstotka in BMW i7 z odstopanjem 28,7 odstotka. Na repu sta bila škoda enyaq coupe RS iV in toyota bZ4X z ekstremnim odstopanjem 35,7 odstotka.
Da mi je vedet kateri 2budali sta dala resnici minusa ?
V Grosuplju smo prevzeli 3 el.avte. 2 sta za 21 km porabila za 76 km elektrike , eden pa za …