VW ID.Buzz je zagotovo eden najbolj vpadljivih in zanimivih avtomobilov, ki bodo letos na voljo na slovenskem trgu novih vozil. Oblikovno močno spominja na eno največjih legend znamke Volkswagen, legendarnega bullija. Zato so številni zapisali, da se bulli vrača na ceste.
Avto, ki ga povezujemo s hipiji, se torej v novi preobleki vrača na sceno. Ima emocionalno zasnovo enoprostorca, pogon na zadnji kolesi (konec leta prihajajo tudi GTX izvedenka s štirikolesnim pogonom in po enim elektromotorjem na vsaki pogonski osi) in vse najnovejše tehnologije za varnost in udobje, ki jih trenutno ponuja koncern iz Wolfsburga. Še več, avto omogoča, da ga bo lahko lastnik v času uporabe vozilo stalno posodabljal, je polno digitaliziran in pameten, tudi, ko je treba načrtovati daljšo pot z vmesnimi polnjenji.
Oblikovni posebnež
Brez dvoma bodo v Sloveniji prodali vseh 100 enot, kolikor jih je zagotovila tovarna, so prepričani pri uvozniku, in prvi vtisi ob vožnji iz Ljubljane do Krškega so, da so avtomobili na cesti zelo opazni. To niso majhni avtomobili, na voljo bosta dve velikostni različici, večja, ki je v prihodu, pa bo v dolžino merila skoraj pet metrov.
Oblika je čustvena in v marsičem spominja na original. V Krškem so ga parkirali ob legendarnega bullija letnik 1962, ki ga je slovenski lastnik v sodelovanju z ličarjem in karoseristom povsem obnovil in je še lepši kot original. Tako kot vzbuja čustva original, jih tudi novodobnik. Oblikovalci so čustva pri tem modelu izkoristili na polno. ID.Buzz nedvomno spominja na zgodovinski model. Že, če pogledamo njegova razmerja, specifičen "nos" v obliki črke V z velikim logotipom, trikotna sprednja okna, ki spominjajo na tečaje oken originalnega bullija, ali pa motiv zračnikov v zadnjem stebričku. Vse to spremlja odlična aerodinamika s koeficientom Cd 0,285, ki je v razredu enoprostorcev res izjemno nizek. Platišča pri potniški izvedenki merijo od 19-do 21 palcev, pri tovorni (cargo) od 18- do 20-palcev. Obut je v posebne pnevmatike, ki omogočajo do šest odstotkov večji doseg.
Do sedem sedežev
Osnova je arhitektura MEB, na kateri je zasnovana celotna paleta električnih modelov koncerna VW – od kombilimuzine ID.3 do škode enyaq iV. Vendar pa je ID.buzz na voljo tudi v tovorni različici cargo. Projekt ID.Buzz je namreč zasidran v razvoju gospodarskih vozil oddelka VW, kot sta novi transporter T6.1 in multivan na arhitekturi za vozila z motorji na notranje zgorevanje MQB. Krajša potniška in tovorna različica v dolžino merita 4,712 metra, širino 1,985 metra in višino 1,937 metra. V primerjavi z ID.4 sta daljša za 12,8 centimetra. Medosna razdalja meri 2,988 metra, kar je v primerjavi z z ID.4 dodanih 21,7 centimetra. Vanjo lahko vstavijo do tri vrste sedeže. Potniška različica je v osnovi 5-sedežna, za drugo vrsto sedežev pa lahko natovorite za 1.121 litrov prtljage. Če sedeže zložite do 2205 litrov. Dostop v kabino olajša par drsnih vrat. Sedežev je lahko v kabini tudi šest, po dva v vsaki vrsti, konec leta pa prihaja na slovenski trg še različica s sedmimi sedeži. Priklopna obremnitev je do ene tone, na strehi lahko dodatno prevažamo do 100 kilogramov prtljage.
Tovorni ID.Buzz cargo spredaj ponuja dva ali tri sedeže, za predelno pa je za 3,9 kubičnega metra tovornega prostora, kar pomeni prostor za dve evro paleti. ID.Buzz je še bolj uporaben zaradi popolnoma ravnega dna. Posebnost cargo različice je tudi, da ima v desnih drsnih vratih odprtino za shranjevanje polnilnega kabla, potniška (people) različica ima tam poglobljeno dno za noge.
Najbolj sodobni VW
Z Volkswagnovimi električnimi avtomobili je povezan tudi zabavno-informacijski sistem. Pred voznikom je majhen 5,3-palčni zaslon, na sredini armaturne plošče pa 10- ali 12-palčni zaslon. Samoumevno je posodabljanje programske opreme na daljavo, povezljivost z zunanjimi napravami in cel paket asistenčnih sistemov, vključno s polsamodejno vožnjo, komunikacijo z drugimi vozili C2X ali s spominskim samodejnim parkiranjem, ki je lahko do 50 metrov oddaljeno od parkirnega prostora. Varnost povečuje tudi sredinska zračna blazina.
V kabini so v glavnem uporabljeni reciklirani materiali, a vsekakor ne izgleda »poceni«. Popestrimo jo lahko z barvnimi paketi in različnimi dekoracijami. Ambientalna osvetlitev pričara 30 barvnih odtenkov. ID.Buzz je tako kot njegov zgodovinski predhodnik sprva na voljo s pogonom na zadnji kolesi. Elektromotor z močjo 150 kW napaja li-ionska baterija z uporabno kapaciteto 77 kWh. Baterija je sestavljena iz 12 modulov in tehta 490 kilogramov. Doseg po WLTP je 420 kilometrov. Je 100-odstotno popravljiva, Volkswagen za baterijo zagotavlja garancijo v dobi 8 let ali 160.000 prevoženih kilometrov - ob 70 odstotni začetni kapaciteti. Na tem mestu velja omeniti, da bo proti doplačilu toplotna črpalka na voljo proti koncu leta, omogočila pa do štiri kWh manjšo porabo na 100 kilometrov.
Posebnost vozila je tudi, da je zelo okretno, obračalni krog je 11,2 metra. Na neodvisnih testih trkov Euro NCAP je prejel najvišjo oceno 5 zvezdic.
Polnjenje in cene
ID.Buzz podpiral polnjenje z močjo do 170 kW na hitrih polnilnicah. V idealnih okoliščinah bi se morala baterija na hitri polnilnici od pet do 80 % kapacitete napolniti v 30 minutah. Vgrajeni polnilnik z izmeničnim tokom pa omogoča polnjenje z največjo močjo 11 kW.
Storitev Plug&Charge omogoča dostop do več tisoč polnilnih mest v Evropi enostavno plačevanje brez uporabe plačilnih kartic ali čipov. Vozilo mora s polnilnico komunicirati prek priključka. Posebnost ID.Buzz je tudi, da ga lahko spremenite v vir energije za dom ali naprave. Ko bo to pri nas omogočeno.
Za proizvodnjo skrbi tovarna v Hannovru, kjer izdelujejo tudi T 6.1 in multivana. Cena za osnovno potniško izvedenko je nastavljena tik pod 65 tisoč evrov, kolikor je meja za subvencijo, vendar pa v tem primeru odpadejo doplačila za dodatno opremo. Cene za tovorno različico - z upoštevanim DDV - se začnejo pri 59.413 evrih.
Še ena precenjena nemška rena tipa VW!
Idealno je, da je avto za kampiranje električen, da si nekaj časa lahko neodvisen. Ampak ti, ki radi kampirajo niso ravno bogati ;-)
Hahahahahah... :))