Pri tem modernem avtu zaradi napake pomaga le kamen pod kolesom

Foto: Polestar
Foto: Polestar
Sliši se neverjetno, a izkazalo se je, da Polestarjevi električni avtomobili pozimi na parkirišču ali pri polnilnici ne zavirajo.
Oglej si celoten članek

Dva lastnika električnih limuzin polestar 2 sta namreč naletela na nenavadno težavo. Prvi je svoj avtomobil priključil na polnilni priključek, ki je bil na rahlem klancu in kmalu ugotovil, da se je začel avtomobil sam premikati. Rezultat je bil uničen polnilni priključek, saj je težak avtomobil iz njega dobesedno iztrgal kable, poškodovan pa je bil seveda tudi avtomobil.

Posodobitev Polestar 2 izgubil kar 1.350 kilogramov

Foto: Polestar Polestar 2, Norveška

Drugi lastnik polestarja 2 jo je odnesel ceneje. Ko je opral avtomobil, ga je nameraval priključiti na polnilni priključek, a je še pred tem ugotovil, da se je avtomobil premaknil malce stran od mesta, kjer ga je pustil.

Letos! Prihaja prestižni električar s 600 km

Zamrznjene zavore

Oba primera so preučili Polestarjevi inženirji in prišli do zaključka, da sta za nezgodi kriva voznika. Razloga za spontani premik avtomobila namreč niso priznali kot napako, ampak naj bi izhajalo iz načina delovanja polestarja 2. Oba voznika sta se namreč navadila, da med vožnjo uporabljala funkcijo e-pedal, kjer voznik pospešuje in zavira skoraj izključno s pedalom plina, za pojemke pa skrbi elektromotor, ki zavorno energijo pretvarja v električno. To pa pomeni, da so hidravlične zavore le redko v uporabi in tudi bolj rjavijo in se manj čistijo s trenem med koluti in ploščicami.

To je pripomoglo tudi k omenjenim nezgodam. Polestarjevi tehniki so namreč ugotovili, da se je med zavornimi ploščicami in koluti v hudem mrazu ustvarila plast ledu, ki se brez tornega zaviranja ni mogla očistiti. Ker zaradi tega med komponentami zavor ni bilo skoraj nobenega trenja, sta se avtomobila, čeprav sta bila v režimu P, začela premikati po klancu navzdol.

Brez opozorila

 To je sicer redka težava, vendar bi lastnike električnih avtomobilov lahko opozorili nanjo. Ne omenja je namreč niti priročnik za uporabo polestarja 2. To je tudi razlog, da je ravnanje podjetja bilo nekorektno. Lastnikoma namreč niso priznali zahtevka po odškodnini in škodo sta morala plačati sama.

Moč prilagoditev "To je del čara električnih avtomobilov"

Presenetljivo je tudi, da polestar 2 nima funkcije, ki jo ima večina avtomobilov. Da je namreč za osušitev zavor dovolj že majhno trenje med ploščicami in koluti. To bil lahko dosegli že s softversko nadgradnjo sistema, ki bi pozimi za nekaj trenutkov vključil torne zavore, ali pa, da bi med parkiranjem avtomobil zavarovali z uporom elektromotorja. Čeprav izhajajo iz mrzlega severa Evrope so pri Polestraju so očitno podcenili to težavo, ki je drugi proizvajalci niso.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 06:30 13. Februar 2023.

    Je pa treba priznati, da Eavti veliko lepše gorijo...

  • 18:51 12. Februar 2023.

    vsi ki mislijo da e avto se ne bo kvaril oz. popravljal so pač naivni,si ne upam niti zamislit ceno …

  • 18:06 12. Februar 2023.

    Če ga že z kolnom polnijo, te še lahko naredijo zavoro na hebl, tako ko je imel lojtratni voz.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.