Kdor bo kupil avto letos, mu bodo davek obračunali v skladu z novo lestvico, po kateri je davčna stopnja, določena v odvisnosti od izpustov ogljikovega dioksida, emisijskega standarda euro ter vrste goriva, ki se uporablja za pogon motornega vozila. Pri nakupu dražjih vozil pa ni več treba plačati dodatnega davka na luksuzne avtomobile.
Dodatni davek, ki je bil za vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra uveden sredi leta 2012, je torej ukinjen. Porsche v vrednosti 190.000 evrov je po novem obremenjen z davkom v višini 9000 evrov, kdor bi ga kupil že lani, pa bi moral plačati 77.000 evrov davka. Tudi zato so številni dražje avtomobile doslej registrirali v tujini. A novi DMV je stvari obrnil na glavo.
Marko Škriba, direktor znamk Volkswagen in Volkswagen Gospodarska vozila, nam je na nedavni novinarski predstavitvi električnega SUV-ja ID.4 pojasnil, da se že pozna učinek ukinitve davka na luksuz. Pri znamki Volkswagen to opažajo pri svojih prestižnih športnih terencih touaregih. Škriba je pojasnil, da so v prvih treh mesecih pri nas prodali že 80 luksuznih športnih terencev touareg. V preteklih letih je to predstavljajo celoletno prodajo.
Škriba je za zurnal24.si povedal, da gre za občutno pocenitev pri določenih modelih z močnejšimi motorji, predvsem za model touareg. Po naših izračunih so lahko najbolj luksuzne različice cenejše tudi za več deset tisočakov. Pri ključnih modelih za znamko Volkswagen so sicer razlike zaradi novega DMV majhne, od 30 do 70 evrov.
Direktor za znamko Audi Franci Bolta nam je le na kratko odgovoril, da zaznavajo povečano povpraševanje po modelih/motorjih, pri katerih ima novi zakon o DMV pozitiven učinek. To pa velja za motorje s prostornino nad 2.500 ccm.
Bolj podrobno so nam odgovorili pri znamki BMW. Pojasnili so, da so v leto 2021 stopili z novim zakonom o davku na motorna vozila, ki je naredil luksuzna in visokozmogljiva športna vozila veliko bolj ugodna kot pred sprejemom tega zakona. "Odslej so slovenske cene avtomobilov predvsem v razredu vozil z močnejšimi motorji veliko bolj primerljive cenam v drugih državah in podatki o registracijah v prvem četrtletju že kažejo, da se je v istem obdobju v primerjavi s preteklim letom, prodalo bistveno več avtomobilov višjega cenovnega razreda. Zagotovo bi tudi lahko rekli, da se sedaj vozi po domačih cestah na slovenskih registrskih tablicah več vozil tega razreda kot leto poprej," so nam pojasnili iz BMW Group Slovenija.
Prvi četrtletji lanskega in letošnjega leta sicer nista popolnoma primerljivi, saj so bile v veljavi različne in časovno drugačne vladne omejitve, zaprtja in drugi ukrepi za preprečevanje širjenja okužb. Kljub temu pa pri BMW lahko z gotovostjo trdijo, da je bila sprememba zakona o davku na motorna vozila narejena v pravo smer, saj je pospešila domačo potrošnjo, obenem pa se že več sredstev steka v državno blagajno.
Tako je samo v prvih treh mesecih leta 2021 prodaja modela 530 lanskoletno prodajo presegla za 500 odstotkov, prodaja serije 8 je bila v prvem četrtletju boljša za 150 odstotkov, veliko večja je prodaja športnih terencev X5 in X6, kar razkriva tudi priložena tabela.
2021 |
2020 |
vs. |
|
BMW 530 |
10 |
2 |
500% |
BMW 540 |
3 |
0 |
|
BMW 840 |
6 |
4 |
150% |
BMW M2 COMPETITION in M2 CS |
3 |
3 |
100% |
BMW M3 COMPETITION |
3 |
0 |
|
BMW M4 COMPETITION |
2 |
0 |
|
BMW M8 COMPETITION |
1 |
0 |
|
BMW X5 |
39 |
17 |
229% |
BMW X5 M COMPETITION |
1 |
0 |
|
BMW X6 |
18 |
14 |
129% |
BMW X6 M COMPETITION |
2 |
0 |
|
BMW X7 |
6 |
6 |
100% |
Skupna vsota |
94 |
46 |
204% |
Pogovarjali smo se tudi z Markom Ferlinom, strokovnjakom za uvoz vozil iz tujine. Direktor podjetja Odkrit nakup, ki se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine, nam je povedal, da je bilo v prvih treh mesecih povpraševanja (in realizacije) po luksuznih vozilih z zmogljivejšimi motorji velika. "Glede na prejšnja leta, ko je odločitve za nakup takega avta zaviral nerazumno visok davek na motorna vozila, je rast ogromna. Opažamo, da tudi sedaj kupujejo zmogljive avtomobile tisti, ki bi si jih lahko privoščili že prej, a si jih zaradi nesmiselno visokega davka niso želeli (čeprav bi si jih lahko) in so raje vozili avtomobile, za katere so odšteli nižji davek, cena avta pa je bila primerljiva." Ferlin pravi, da je za številne avtomobile cenovnega razreda 100.000 evrov davek na motorna vozila hitro presegel 30.000 ali 40.000 evrov. "Sedaj, ko je davek smiselno oblikovan, pa so končno posegli po avtih, ki si jih prej niso dovolili kupiti. Končno so cene avtomobilov v Sloveniji postale konkurenčne ostalim državam v EU. Najpogostejša znamka luksuznih avtov pri našem podjetju je bila Porsche, prednjačila pa sta modela panamera (ta celo v vseh različicah: 4, 4 E-Hybrid, GTS, Turbo S E-hybrid itd.) in carrera. Od znamke Porsche imamo letos za naše stranke že registriranih ali še v procesu odmere DMV 22 avtov, zelo pogosti pa so bili tudi luksuzni avti znamke Mercedes-Benz (AMG GT S coupe, GLS 400d, S 350 CDI, CLA AMG 45 S, S 600 SEC, GLE 450, E 400 Coupe ipd.), znamke BMW (M4 Competition, M6, M550i, X5, X6 itd.), malo manj pa znamke Audi (model SQ7, A7, Q7 ipd.)."
S slovenskimi tablicami boste po zagotovilih Ferlina od zdaj na slovenskih cestah videli tudi vozila znamke Bentley (npr. model mulsanne) in še nekaj posebnežev, ki jih zaradi zbirateljskih vrednosti in želje lastnikov ni želel razkriti. "Za nekaj od njih tudi ne vemo, če bodo po homologaciji v Sloveniji doživeli registracijo. So pa prišli v pokritem transportu, direktno v zbirko lastnika. Večino njih lahko vaši bralci vidijo objavljene na naših Instagram in Facebook profilih."
Pri podjetju Odkrit nakup opažajo tudi to, da marsikdo uresničuje "sanje" pri bolj vsakdanjih vozilih, le, da se sedaj ljudje odločajo za večje, zmogljivejše motorje. Pri npr. BMW serije 5 in audi A6 je veliko več nakupov s trilitrskimi dizelskimi in bencinskimi motorji, pri VW je veliko več odločanja za golfe različic GTI in R, pri Audiju za športne različice kot so S3, S5, RS6 itd.
"Skratka, zelo zanimivo leto, sploh za avtomobilske navdušence. Na cestah končno vidimo malo bolj "drzne" različice avtov, prebijamo se iz vsakdanjosti dvolitrskih dizelskih motorjev ter vidimo nasmehe na ustih lastnikov vozil, ki so si končno dovolili izpolniti avtomobilistične sanje. Lahko govorimo o avtih cenovnega razreda 20.000 evrov ali 120.000 ali 220.000 evrov. Zaradi novega zakona o DMV smo v bistvu videli več nasmeškov na ustih mlajših avtomobilističnih navdušencev, ki so si končno privoščili avto, o katerem so sanjali že dalj časa," dodaja Ferlin, ki nam je posredoval tudi fotografijo "sanjskega tovornjaka," ki je v Slovenijo pripeljal luksuzne avtomobile, ki so dobili slovenske registrske oznake.
tisti, ki ima dejansko prebivalisce v Sloveniji, bi moral avto registrirati tukaj. a ni v Avstriji prepovedano imeti tuje tablice, …
"lahko bi si privoscili davek, pa ga niso zeleli placati" koristili bi usluge drzave, davkov pa ne bi placali. taksnim …
Vsi ki so povezani z zdravjem državljanov si nedvomno lahko privlačijo s pomočjo cov-19 nakup prestižne ga avtomobila.