"Mi smo se pridružili evropski državljanski pobudi, ki že poteka in je koordinirana iz Berlina, v njej pa sodelujejo vse države članice Evropske unije," pravi Janez Bertoncelj s Slovenske kolesarske mreže.
Pobuda predvideva znižanje omejitve hitrosti v naseljih s 50 na 30 kilometrov na uro (km/h). Organizatorji morajo do 15. novembra z elektronskimi prijavami zbrati milijon podpisov, s tem pa bi bil izpolnjen pogoj, da Evropska komisija preda predlog v obravnavo Evropskemu parlamentu.
"Hipotetično, če Evropski parlament sprejme evropsko direktivo, je možno pričakovati, da bi vse države EU resnično začele razmišljati, da znižajo omejitev hitrosti v vseh naseljih z današnjih 50 na 30 km/h,“ pojasnjuje Bertoncelj in dodaja: "To ne pomeni, da hitrost na nekaterih odsekih v urbanih naseljih, kot so vpadnice, ne bi smela biti tudi višja. To bi bilo v domeni lokalnih skupnosti, mest, vasi ...“
Znižanje hitrosti v tem primeru ne bi bilo treba več posebej označevati, kot je to v primeru cone umirjenega prometa danes, ampak bi bilo samoumevno. Označili bi le tiste odseke, kjer je hitrost lahko višja, dodaja strokovni sodelavec Slovenske kolesarske mreže.
Znižanje hitrosti bi po besedah Bertonclja prineslo predvsem več varnosti na cestah. Pojasnjuje, da naj bi imel pešec ob trku z vozilom kar 80 odstotkov več možnosti, da bi nalet preživel ali se ne bi huje poškodoval.
V naseljih bi hitrost omejili na 30 km/h
Evropska kolesarska federacija želi do 15. novembra zbrati milijon podpisov za znižanje hitrosti v naseljih s 50 na največ 30 kilometrov na uro. Če bodo podpise zbrali, bo predlog obravnaval Evropski parlament.
Jaz sem aktivni kolesar po 5000km na leto , vendar boste v EU zlahka našli miljon kretenov brez avtomobilov , …
Za prometno pretočnost Totalna bedarija.....pač način polnjenja državnega proračuna....če ni več denarja z gospodarstva se bo nekaj nabralo s cest....<br …
Taka bedarija lahko pride v poštev samo v mestih ki imajo zelo dobro razvito javno infrastrukturo, točne avtobusne linije, vlake …