Zanimalo nas je, kaj lahko letos vozniki pričakujemo v vulkanizerskih delavnicah. So cene storitev zrasle, ali so ostale na enaki ravni? Kako je z dobavljivostjo letnih gum?
Jeseni smo ugotavljali, da so se zimske gume v primerjavi z letom poprej precej podražile, zato nas je zanimalo, če to velja tudi za letne gume, ki jih bo marsikdo moral kmalu kupiti. Iztok Boltez iz Kranja pravi, da so se gume tudi letos nekoliko podražile, kar se na določenih znamkah kar dobro občuti. Za gume splošnih dimenzij, ki so še lani, denimo, stale okrog 60 evrov, bo letos treba odšteti že okrog 80 evrov.
Vendar pa, kot ugotavljajo v Vulkanizerstvu TDS v Mariboru, se letne gume glede na lansko poletje niso tako drastično podražile kot jeseni zimske gume. To pripisujejo dejstvu, da so cene gum šle precej navzgor že proti koncu lanske letne sezone. Da so se gume glede na lansko leto podražile za dobrih deset odstotkov, ugotavlja tudi vulkanizer Aleš Hrvatič iz Sežane.
Preference voznikov
Glede na to, da so se gume glede na lansko sezono spet podražile, smo vulkanizerjem postavili tudi vprašanje, če se njihove stranke v želji po cenovno ugodnih rešitvah odločajo za gume najcenejših znamk, ki jih na testih običajno odsvetujejo.
Pri Vulkanizerstvu TDS ugotavljajo, da pri njih prodajo zelo malo oziroma skoraj nič »kitajskih« gum. Teh strankam niti ne priporočajo, saj jih ni še nobena prepričala. Je pa res, da se stranke manj odločajo tudi za nakup premijskih gum.
Njihove stranke se večinoma odločajo za gume znamk iz srednjega cenovnega ranga, kakršne so Kumho, Hankook, Nexen, Uniroyal, Semperit, Vredestein in podobne. Za večino voznikov torej ni nujno, da so na njihovih avtomobilih gume premijske kakovosti, po drugi strani pa tudi ne posegajo po poceni znamkah. Tudi če kdo želi kupiti najcenejše možne gume, se običajno zgodi, da se, ko mu razložijo, kaj vse je odvisno od kakovosti gume in da za malce več denarja lahko dobi precej bolj kakovosten izdelek, premisli in kupi kakovostnejše gume.
Hrvatič po drugi strani pravi, da je v njihovi regiji v zadnjem času bilo kupljenih precej novih avtomobilov, za katere lastniki kupujejo gume premijskih znamk. Lastniki starejših avtomobilov pa se, tako kot na štajerskem koncu, odločajo predvsem za gume srednjega razreda. Premijske in znamke srednjega razreda si pri njih trg delijo približno na polovico. Najcenejših gum pa prodajo »zgolj za vzorec«.
Kljub temu, da so v bližini morja, večina voznikov pri njih praviloma menjava letne in zimske gume, doda Hrvatič, saj se jih veliko vozi na delo v osrednjo Slovenijo. Se je pa v zadnjem času pri njih zmanjšal obisk italijanskih strank. Če jih je bilo prej pri njih dobra polovica, je njihov delež med strankami v zadnjem času padel na dobrih dvajset odstotkov. Malce je za to krivo dejstvo, da so se vulkanizerske storitve na naši strani meje precej podražile in so se cene na obeh straneh meje precej izenačile, svoje pa je prinesla tudi pademija, ki je spremenila navade italijanskih potrošnikov in tudi precej znižala kupno moč Italijanov.
Pomanjkanja gum ni čutiti
Kako pa je s cenami storitev v primerjavi z jesenjo? To je odvisno od regije. Boltez pravi, da si jih glede na razmere nekoliko zvišali, ostala dva vprašana vulkanizerja pa imata enake kot jeseni.
V nasprotju z jesenskim obdobjem, sogovorniki niso zaznali pomanjkanja gum. Pri Vulkanizerstvu TDS opažajo, da se skladišča njihovih dobaviteljev še vedno polnijo in nimajo pretiranih zalog. Morda so pri tem preračunljivi, saj jim je ostalo še veliko letnih gum lanskega letnika in bi morda s pomočjo prodajnih akcij radi prej prodali zalogo. Po drugi strani pa bi radi s poznejšimi nabavami letos tudi na mesečni ravni dobili čim novejše gume.
Tudi Boltez pravi, da z dobavljivostjo letnih gum načeloma ni težav. Meni, da je razpoložjivost celo boljša kot pri marsikaterem drugem potrošniškem izdelku, saj kljub temu, da vulkanizerji zmanjšujejo svoje zaloge, s proizvodnjo ni težav. Tudi zaradi tega, ker je Sava v Kranju precej povečala svoje skladiščne zmogljivosti, domneva, da so proizvajalci na morebitno povečano povpraševanje pripravljeni.
Glede na to, da spomladi ni takšnega pritiska z mejavo gum kot pozimi, marsikdo laže počaka na ustrezno gumo, tudi če trenutni ni na voljo. Ali pa počaka na boljšo ponudbo. Boltez pravi, da iz istega razloga zimske gume tudi lažje prodajo kot letne. Zato se bolj bojijo morebitnih presežkov pri zalogah letnih gum, saj te naslednje leto težje prodajo.
Vulkanizerstvo TDS Sonja Šprah je pa res merodajno, ja.... Moraš imet srečo, da preživiš njihovo "premontažo"....
Stane, kolikor stane. Lani so me prepričale dražje gume, prednji 2 sem obrabil v pol leta. Važno mi je, da …
Novinarji ste zelo ozkogledni in z vašimi članki poneumljate ofce. Obstaja imternet in konkurenca in vedno kupujem tam kjer je …