Napovedi za leto 2019 namigujejo, da se po rekordnih letih prodaja novih vozil v Evropi umirja.
Trg vozil se je v zadnjih petih letih močno spremenil. Najbolj je prizadel prodajo limuzin in tudi karavanov v srednjem in višjem srednjem razredu, enoprostorci so bolj kot ne postali dinozavri, močno pa je narasla popularnost križancev in SUV vozil.
Kar se ni bistveno spremenilo, je prodaja kompaktnih mestnih avtomobilov (razred B), ki ostajajo najbolj priljubljena izbira v Evropi in tudi v Sloveniji. Aktualna generacija renault clia je bila po podatkih JATO Dynamics v prvih 10 mesecih prva izbira evropskih voznikov (pred ford fiesto in VW polom), ko govorimo o razredu malih vozil. Clio pa kraljuje tudi v Sloveniji.
Letos pričakujemo na cestah novo, peto generacijo clia, ki naj bi še dodatno pospešil prodajo kompaktnih malih vozil, kjer pričakujemo še dve pomembni premieri.
Po pisanju uglednega spletnega portala Automotive News Europe bo imel prav novi clio, ki bo uradno predstavljen v začetku meseca marca v Ženevi, velik vpliv na prodajne številke v Evropi in tudi pri nas.
Spletni portal navaja kako velik premik se bo zgodil pri novem cliu, pri tem pa citira Renaultovega direktorja za dizajn Laurens van den Ackerja. Slednji pravi, da bo clio v višjih nivojih opreme ponujal še večji zaslon na dotik.
Van den Acker je vesel, da je dobil »bitko z upravo« in da ima clio četrte generacije vertikalni zaslon – to je poteza, ki jo je Renault povlekel pred premiero prve generacije Applovega iPada. Pri Renaultu pravijo, da se je njihov sistem med kupci prijel in je velik uspeh.
Eden od pomembnih tekmecev novega clia bo povsem nova opel corsa, ki jo bodo izdelovali na povsem novi platoformi za mala vozila CMP, ki jo uporablja skupina PSA. Slednja je leta 2017 znamkama Peugeot in Citroën priključila znamko Opel. Odkupila jo je od General Motorsa.
Corsa je bila lani po prodaji do oktobra meseca šesta med malimi kompaktnimi vozili. Na isti platformi kot corsa bo nastajal tudi novi peugeot 208, ki je bil po prodaji še dve mesti pred corso in bo tretja velika novost v razredu malih kombilimuzin v letu 2019.
Kljub temu, da bodo to povsem nova vozila, se bodo morala za tržni delež krepko potruditi, saj gre zelo dobro tudi Volkswagnu s polom, Fordu s fiesto in Seatu z ibizo, med katerimi nobeno vozilo ni starejše od leta in pol.
Kljub naštetemu analitiki pri LMC Automotive ne verjamejo, da bo prodaja v tem razredu poskočila. Ocenjujejo, da bodo v letu 2019 prodali 2,71 milijona mestnih kombilimuzin, kar je slabih 10 tisoč manj kot naj bi bila prodaja v letu 2018 in 30 tisoč manj v primerjavi z letom 2017.
Krčenje se dogaja na račun popularnosti SUV vozil, ki so se močno razširili tudi v B avtomobilski razred in nastajajo na istih platformah kot kombilimuzine.
Slednje še vedno predstavljajo petino vse prodaje novih vozil v Evropi, a je bil še pred desetletjem trg velik kar 25 odstotkov. Na drugi strani se je prodaja križancev oziroma malih SUV vozil v primerjavi z letom 2014 podvojila. Lani je bilo v Evropi prodanih že okoli 1,8 milijona križancev B razreda.
Rast križancev se je zgodila tako hitro, da je presenetila celo nekatere avtomobilske proizvajalce, ki so z zamudo vstopili v ta razred. Pri Seatu so načrtno proizvodnjo v svoji tovarni v Martorellu blizu Barcelone razdelili na 65 odstotkov v prid kombilimuzinske ibize in 35 odstotkov na mali SUV arono, je priznal Seatov predsednik Luca de Meo, nato pa za Automotive News Europe dejal, da so tik pred začetkom proizvodnje spremenili načrte in delež prilagodili na razmerje 50:50. "Zdaj v tovarni proizvedemo v 60 odstotkih arono in v 40 odstotkih ibizo," pravi de Meo.
Analitiki predvidevajo, da bo prodaja malih kombilimuzin manjšega pospeška deležna leta 2020, ko pričakujemo novo generacijo toyote yaris (trenutno je peta po prodaji v razredu z močno rastjo v prodaji), prihaja tudi nova dacia sandero (7. mesto) in hyundai i20. Kasneje pa se po oceni LCM Automotive spet pričakuje upad v prodaji. Na to vpliva tudi lanska odločitev Fiata, da opusti načrte za novim puntom.
Hkrati bo prodaja električnih različic v razredu majhnih vozil predstavljala velik izziv, saj so marže tu občutno manjše. Kljub temu so proizvajalci avtomobilov pokazali močno voljo, da to naredijo.
Da je toyota yaris v Evropi tako popularna in, da povpraševanje po vozilu še narašča, gre pripisati dejstvu, da je na voljo kot pravi hibrid. Toyota zdaj proda že polovico vseh yarisov v Evropi s hibridnim pogonom. Na drugi strani je prodaja vozil z dizelskimi motorji v tem razredu velika zgolj še 14 odstotkov. Škoda je zadnja znamka, ki je lani s predstavitvijo prenovljene fabie opustila možnost izbire dizelskega motorja.
V drugi polovici leta bo Renault predstavil novo različico modela zoe, ki je trenutno na voljo kot 100-odstotno električno vozilo. Pri LCM Automotive ocenjujejo, da bo Renault v letih med 2020 in 2023 podvojil prodajo zoeja na 50.000 do 60.000 enot. Njegov konkurent bo povsem električna corsa, ki jo pričakujemo na cestah leta 2020, približno sočasno s prihodom električnega peugeota 208. Oba bosta nastajala na platformi e-CMP, ki jo bodo pri PSA razvili skupaj s kitajskim partnerjem Dongfeng Motor. Svoj kos pogače bo želela odrezati tudi Honda z modelom urban EV, ki ga bodo razkrili na ženevskem avtomobilskem salonu.
Verjeti gre, da bodo Francozi postali vodilni na področju malih električnih vozil, saj je Francija glavni evropski trg za mala vozila. Pred Nemčijo in Veliko Britanijo. Če upoštevamo zgolj tržni delež največ malih vozil prodajo v Grčiji (39 odstotkov), sledi ji Romunija (33 odstotkov), v Franciji na četrtem mestu je trg velik 29 odstotkov, v Nemčiji (20. mesto) pa le 15 odstoten.
Če pogledamo še karoserijske različice znotraj razreda malih vozil so praktično izginili kabrioleti in karavani (na izbiro sta clio in fabia), na slabi poti so tudi trivratne izvedenke, ki skupaj predstavljajo zgolj še sedem odstotkov trga. Med vozili, ki so bila predstavljana nedavno le še Ford ponuja trivratno izvedenko, corse in peugeota 208 s petimi vratni ni več pričakovati.
Sramota glede takih kvazi izjav.Ponavadi to redno počno lastniki nemških znamk,ki mislijo,da so kupili svet,ker si lastijo neka švabska jajca.Sem …
Renault je običajno v primerjalnih testih na zadnjih mestih in tudi pri okvarah na rabljenih avtih zaseda visoka mesta zaradi …
Imel sem že veliko avtomobilov, različnih znamk. Tako zanič avto kot je Renault, pa še ne.