Martin Lahajnar je bil drugi tekmovalec, ki je kot izžrebanec naše akcije prišel na dveurni randevu s hibridnim križancem toyoto C-HR. 36-letnik, sicer grafični oblikovalec spletnih strani in specialist za marketing, je pred vožnjo dodobra “naštudiral” avto in je o njem veliko vedel še preden je prejel njegov ključ v roke. Sam vozi družinski avto z dizelskim pogonom, a je že imel izkušnje s hibridno tehnologijo, ker je pred časom testno vozil lexusa RX, v katerega je vgrajena podobna tehnologija kot v najnovejši Toyotin avtomobil. Tako mu je bilo znano, da mora za dober rezultat v porabi avto voziti tako, da bo čim bolj izkoriščal vgrajeni elektromotor.
PREBERITE ŠE:
-
Ko upokojenec prvič sede za volan hibrida
-
Merilo za tekmovalce je 4,3 litra na 100 kilometrov.
-
Kako izkoristiti vsako kapljico bencina?
-
Iščemo najbolj varčnega voznika!
Ko je Martin od zunaj komentiral obliko, je dejal, da brez logotipov v avtu nikoli ne bi prepoznal znamke Toyota, saj je kompaktni križanec zelo atraktivno oblikovan, precej drugače od tistega, kar je bil v zadnjih letih navajen od japonske znamke. Tudi notranjost ga je hitro prepričala tako z izgledom kot uporabljenimi materiali, všeč mu je bila zelo dobra preglednost naprej mimo ozkega A-stebrička ter dejstvo, da kljub velikemu serijskemu zaslonu na dotik nekatere osnovne funkcije, denimo za klimatizacijo, avto ohranja dostopne prek fizičnih gumbov. “Ogrevan volan? Uu,” je med vožnjo odkrival različne dodatke za več udobja in varnosti. “Kako avto tako dobro vidi, da je omejitev na cesti padla na 40 km/h?”
Po startu izpred novega bencinskega servisa družbe Mol na Letališki cesti v Ljubljani je prvih nekaj kilometrov izkušnje nabiral v mestni vožnji po prestolnici. Avto je veliko “prejadral” zgolj na elektriko, bencinski motor pa je med delovanjem držal v zelenem polju vrtljajev, tako da se CVT menjalnik ni kaj prida naprezal.
Izven Ljubljane je prišel čas za test podvozja. “Presenečen sem, kako odziven je volan in kako dobro je podvozje. Udobno, a trdo. Lahko bi rekel - nemško,” je komentiral Toyotino platformo TNGA in na stotine inženirskih ur, vloženih v “evropski” način vožnje.
Na avtocesti je držal primerno visoko potovalno hitrost, na koncu pa znova zavil na omenjeno Molovo črpalko. Ob pogledu na merilnik porabe je osupnil.
“Pričakoval sem precej višjo porabo. Tudi če bi vozil dizla, bi rekel, da bo poraba nekje med 5,5 in 6,0 litra. Ampak tole ...” Koliko je bila njegova poraba, mora seveda na tem mestu ostati še skrivnost. Bralci ste namreč povabljeni, da prek spodnjega obrazca ugibate najnižjo porabo, ki jo bo dosegel najboljši izmed osmih tekmovalcev. Kdor bo uganil, bo lahko nagrajen z bonom družbe Mol v vrednosti 40 evrov.
Drug svet napram dizlom - brez trušča, brez ropota
“Zelo zelo zanimiv avto. To je povsem drugi svet napram dizlom. Ima zelo dober navor in to že pri nizkih vrtljajih, pa ta tišina in udobje med vožnjo … Ni trušča in ropota, vožnja je dvignjena na višji nivo," je Martin zbiral vtise ob koncu vožnje. "Tudi kar se tiče notranje kvalitete in sedenja je avto zelo dober. Morda vidim problem v pogledu nazaj zaradi debelega C stebrička, a verjetno bi to moral preizkusiti z bočnim parkiranjem. Tako ali tako pa ima avto kamero in verjetno nudi tudi sistem avtomatskega parkiranja."
“Resnično sem presenečen in če bi šel v nakup križanca, bi bil toyota C-HR definitivno v ožjem krogu izbora,” je dejal Martin, ki je že zaradi svojega posla vajen ločevati izstopajoče stvari od povprečnih. Ni ga motilo, da hibridni C-HR nima možnosti štirikolesnega pogona, saj bi mu prišel prav le v zelo redkih situacijah.
A "žal" trenutno potrebuje avto, ki ima zadaj prostora za tri otroške sedeže, se pa na vsak način vidi v takem avtu čez nekaj let. Hibridna tehnologija ima glede na videno in občuteno po njegovem vse potrebne lastnosti, da v nekaj letih izpodrine dizle vsaj iz manjših in srednje velikih, če ne tudi največjih avtov.
dezurni@zurnal24.si
Vozim Nisana Qaška-ja 1.6 dizel,poraba /mešani cikel/na zadnjih 8600 km/4.1 l in kako naj me kdo prepriča v nakup takega …