Hibridni avtomobili so narejeni z namenom čim bolj učinkovitega zmanjšanja porabe fosilnih goriv, ob tem pa želijo nuditi vsakdanjo uporabnost vozila z beninskim ali dizelskim motorjem. Vseeno pa za to od voznika zahtevajo nekaj malega prilagajanja, s katerim iz tovrstnega pogona iztisne kar največ. Na koncu je lahko razlika v porabi večja od litra goriva na 100 prevoženih kilometrov.
Čim pogostejša uporaba električnega načina
Večina sodobnih hibridnih avtomobilov ima možnost vožnje izključno na električni pogon. Tega lahko voznik največkrat izbere sam (program EV), čisto pri vseh pa velja, da avtomobil vozi samo na elektriko vselej, ko so za to izpolnjeni pogoji. Pametna elektronika, ki nadzira delovanje pogonskega sklopa namreč v primeru, da zadostuje moč elektromotorja, preprosto izklopi motor z notranjim zgorevanjem. Voznik lahko k čim pogostejši vožnji na elektriko prispeva z nežnim, a konstantnim pritiskanjem na plin. Še najbolje se je ravnati po 'posluhu' in za svoj avtomobil ugotoviti, kje je tista meja, ko se mora bencinski ali dizelski motor zopet zagnati.
Varčevanje je lahko tudi igra
Zapleten pogonski sklop hibridnega avtomobila zmore veliko več kot bi mislili. Tu govorimo predvsem o nadzorni elektroniki, ki ves čas vožnje išče optimalne pogonske kombinacije in vozniku o njih tudi vseskozi poroča. Grafični prikaz delovanja pogona ni le zanimiv trik, ki je včasih videti kot igrica na pametnem telefonu, ampak je med vožnjo tudi v veliko pomoč. Tam je namreč lepo razvidno, kdaj avtomobil vozi na elektriko in kdaj le z motorjem z notranjim zgorevanjem. S prilagoditvijo načina vožnje mu lahko še nekoliko pomagamo. Vsekakor pomaga, če je izbran najbolj ekološki način vožnje (pri Toyoti mu pravijo ECO), saj je ta že v osnovi nastavljen tako, da zmanjšuje porabo energije. Vključno z manj odzivno stopalko za plin, ki prepreči veliko porabo goriva pri pospeševanju z mesta.
Postanite mojster regeneracije elektrike
Iskanje najboljšega razmerja med maso vozila in zmogljivostmi je pri hibridih pripeljalo do razlik v zalogi obeh 'goriv'. Bencinski ali dizelski rezervoar tudi pri hibridu zadostuje za veliko prevoženih kilometrov, medtem ko so baterije precej manj zmogljive in zmorejo avtomobil poganjati le nekaj kilometrov. Zato se prava nagrada skriva v čim bolj učinkovitem gospodarjenju z elektriko. Tu gre toliko za porabo kot za pridobivanje s pomočjo regeneracije pri zaviranju. Največ elektrike boste pridobili, če boste zavirali z zmernim pritiskom na stopalko in to počeli čim dalj časa. To pomeni, da je treba razne postanke na semaforjih predvidevati že vnaprej in jih čim bolje izkoristiti.
Brezstopenjski menjalnik – prva izbira hibridov
Razlogov za izbiro brezstopenjskega menjalnika imajo proizvajalci hibridov zagotovo veliko, med najpomembnejšimi pa sta primernost za uporabo v hibridnem sklopu in razmeroma ugodna cena. Kot pove že samo ime, tovrstni menjalniki nimajo klasičnih prestavnih razmerij, ampak se prenos vseskozi in brezčutno prilagaja.
Če ga vozimo kot bi avtomobil z ročnim ali klasičnim samodejnim menjalnikom, se hitro zgodi, da poraba nenormalno naraste, motor pa velikokrat glasno tuli. Največji krivec za to je zmerno pospeševanje pri nižji hitrosti. To naj bo pri brezstopenjskem menjalniku nekoliko odločnejše, da avtomobil čim prej doseže želeno hitrost in lahko deluje pri ugodnejših vrtljajih motorja. Dalj, kot traja pridobivanje hitrosti, večji je napor in s tem poraba goriva. Ta nasvet seveda ne izključuje tistega o zmernem pospeševanju, ko želimo, da vozilo poganja le elektrika, saj gre za dva različni stvari.
Ohranite zdravo pamet
Varčevanje z gorivom prinaša ogromno dobrega, tako za okolje kot za vašo denarnico, a nikoli ne sme biti pomembnejše od varnosti. Tako kot hitro norenje, je lahko nevarna tudi polžje počasna vožnja, enako pa velja za pomanjkanje pozornosti na račun preračunavanja električnih kilometrov. Noben liter goriva ni vreden razbite pločevine ali pa še česa veliko hujšega.