To je posebna mazda za nekaj Slovencev

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3 Foto: Anže Petkovšek Mazda 3
Kaj lahko avtomobilska znamka naredi, ko praznuje sto let obstoja? Avtomobilskemu trgu ponudi posebno serijo svojega avtomobila. Prav to je Mazda storila z omejeno kolekcijo 100th Anniversary. Preskusili smo jo na mazdi 3.
Oglej si celoten članek

V Slovenijo je sicer prišlo le nekaj primerkov posebne serije in vsi so že našli svoje lastnike, a kljub temu lahko povemo, da so jo pri Mazdi lepo uredili in ji z obliko jubilejnih simbolov dali celo nekaj »vintage« pridiha.

Začelo se je 1920 100 let: Od Toya Cork Kogyo do ugledne znamke avtomobilov

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3

In v čem se pravzaprav mazda 3 v jubilejni livreji razlikuje od »navadne« mazde 3? Drugačna je v tem, da je na voljo le v eni, biserno beli barvi karoserije, da so prednji blatniki in pokrovčki kolesnih pest okrašeni z jubilejnim logom, da je notranjost urejena v kombinaciji bele in burgundsko rdeče barve, da sta loga tudi na talnih preprogah in vzglavnikih ter da je nekaj posebnega tudi vžigni ključ. In to je v glavnem vse, kar mazdo 3 100th Anniversary naredi posebno.

Ste vedeli? Plutovina je v Mazdinih genih

S takšnim paketom opreme, čeprav v bistvu nima spremenjene tehnike ali česarkoli drugega, mazda 3 100th Anniversary gotovo izstopa in predvsem z notranjostjo pade v oči, a nekaj vendarle manjka. Mazda je namreč  pred stoletjem nastala kot tovarna plute Toyo Cork Kogyo, prva motorna vozila pa so iz nje zapeljala šele leta 1927. Tudi samo ime Mazda je tovarna neuradno dobila šele leta 1930 uradno pa leta 1934. Pluta je torej v Mazdinih genih, kar so pokazali tudi s plutovinastimi oblogami na centralni konzoli električne mazde MX-30, kjer delujejo zelo lično. Zato je kar škoda, da plutovinastih elementov niso vgradili tudi v jubilejno izdajo mazde 3.

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3

Posebni motor

A kakorkoli, pod posebno ureditvijo posebne jubilejne serije mazde 3 se skriva »povsem običajna« mazda 3 s 180-'konjskim' motorjem iz serije skyactiv-X, kar sploh ni slabo. Tako motorizirano mazdo 3 smo namreč vozili lansko zimo in tedaj je naredila zelo dober vtis. Enako velja tudi za mazdo 3, ki je bila na testu nazadnje.

Avto Učinkovita kombinacija dveh svetov

Če se z očmi sprehodimo po specifikaciji testne mazde 3, gotovo izstopa njen motor, ki je v svetu bencinskih motorjev, ki so že skoraj vsi oboroženi s turbo polnilniki, ki jim s povečevanjem zračnega tlaka povečujejo moč, nekaj posebnega s tem, da turbo polnilnika nima. Gre torej za 2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki pa deluje malo drugače kot njegovi tekmeci. Nič novega ne bom povedal, če ponovim, da gre za motor, ki združuje tehnologijo Ottovega in dizelskega motorja, torej za kombinacijo tehnologije vžiga gorivne zmesi s svečko, ki je značilna za bencinske motorje, in spontanega vžiga stisnjene gorivne zmesi, ki ga poznamo iz dizelskih motorjev.

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3

Kot smo spoznali v vseh do sedaj voženih avtomobilih s tem motorjem in  kot je potrdila tudi testna mazda 3, se motor obnaša predvsem kot atmosferski motor, kar pomeni, da ga bo voznik, vajen turbo okrepljenih bencinskih motorjev sprva dojel kot nekoliko zaspanega. A takšen je le, če se ga vozi pri nizkih vrtljajih, saj ob manjšem priganjanju postane zelo živahen in je kos še tako ovinkasti cesti. Seveda pa poraba goriva tedaj ni zelo ugodna, saj deluje kot običajni Ottov motor.

Klenka pod nadzorom Motor, ki klenka pod nadzorom

Tehnologija spontanega vžiga pride bolj do izraza med konstantnim delovanjem z zmanjšano obremenitvijo, ko se odrazi tudi v bolj ugodni porabi goriva in posledično nižjih izpustih. A prav tehnologija spontanega vžiga mu tudi pri nižjih vrtljajih zagotovi precej prožnosti, ki je med vožnjo po mestu morda celo bolj pomembna od gole moči. Tedaj motor tudi laže doseže v tehničnih podatkih obljubljeno  porabo pod šestimi litri na sto kilometrov.

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3

Vozniški avtomobil

Motor je lepo usklajen tudi z zelo natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, prav tako pa tudi s podvozjem, ki je vedno bilo Mazdina močnejša plat in vas kot voznika celo pripravi do tega, da motor kdaj poženete v višja območja vrtljajev. Da je mazda 3 predvsem vozniški avtomobil, dokazuje tudi z grafiko merilnikov, ki so ostali klasično okrogli in zelo pregledni, ter infozabavnim sistemom, ki omogoča povsem intuitivno upravljanje, čeprav morda ne gre ravno v korak z najsodobnejšimi tekmeci. Za potnike na zadnji klopi je morda nekoliko slabše poskrbljeno, saj bi si gotovo želeli malce več prostora za noge in morda manj klavstrofobični občutek zaradi kupejevsko majhnih šip, pod povprečjem trenutnih pričakovanj pa je tudi prtljažnik.

Avto Roadster za zanesenjake in uživače angleške šole

Mazda 3 je torej tudi v jubilejni seriji 100th Anniversary pokazala, da gre za privlačen avtomobil, ki ga bodo cenili tisti, ki si želijo malce več vozne dinamike, ki pa bolj izhaja iz učinkovitega podvozja in kombinacije elementov nasploh in ne nujno iz motorja, Tega bodo gotovo cenili predvsem tisti, ki se nočejo sprijazniti s prevlado trivaljnikov s turbo polnilniki in še vedno vedo, kako se z dobrim atmosferskim motorjem ravna, da »da veliko od sebe«.

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3

Na štrom Avto, ki kruto razblinja pravljice politikov in marketinških gurujev

Mazda 3 100th Anniversary skyactiv-X 132 kW (180 KM)

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.998 ccm

Največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6.000 vrtljajih

Največji navor: 224 Nm pri 3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 216 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.460 x 1.800 x 1.440, medosna razdalja 2.725

Prtljažnik (v litrih): 334 – 1.026

Poraba: 5,5-5,8 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 125-131 g/km

Cena v evrih: 29.900 (osnovna cena: 21.690)

Plusi: Zunanji in notranji videz, posebna jubilejna oprema in oprema nasploh, udobje, vozne lastnosti, motor in menjalnik

Minusi: razgled nazaj, nepopoln infozabavni sistem, stopnička v povečanem prtljažniku in nakladalni rob

Foto: Anže Petkovšek Mazda 3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.