Optima SW je po preizkušenem resen tekmec v razredu karavanov pod petimi metri dolžine.
Danes težko najdemo slab avtomobil, oziroma, da bi rekli, da neki avtomobil zelo odstopa od drugega konkurenčnega, v slabem smislu. Konkurenca je še posebej zgoščena v višjem srednjem razredu vozil, kjer so passat, mondeo, nova insignia, po novem pa tudi kia optima SW, ki v največji meri nagovarjajo flotne kupce, s karavanom pa tudi fizične osebe.
Atraktivna zunanjost ostaja Kiin adut
Zahteve v tem razredu vozil so velike, ne le po kakovosti, ampak tudi po varnost in čim bolj ugodnih stroških lastništva. Kljub vsemu pa veliko šteje oblika in tudi sama značka, ki so jo Slovenci znali sprejeti pri športnem terencu sportagu, težje pa pri klasičnih karoserijskih različicah kot je optima. Kia je za nameček v preteklosti zanemarila segment vozil, v katerem nastopa optima, saj so pri nas ponujali le limuzino, kar ni ravno pisano na kožo Slovencem. Za nameček je zdaj optima na voljo tudi z opremo GT line, ki doda ščepec k bolj dinamičnemu vtisu.
Na tem mestu je treba pohvaliti Kiine oblikovalce, da so uspeli elegantno limuzino spremeniti v zapeljivega karavana, ki deluje elegantno, a hkrati športno, tudi s pomočjo 18-palčnih koles in pripadajočih atraktivnih lahkih platišč. Na prednji strani prevladuje prepoznaven "tigrov nos". Avto tudi s strani deluje zelo dinamično, pa čeprav niso uporabili trika "lebdeče" strehe. Najbolj poseben je seveda zadek, ki je navdih našel v konceptu sportspace. Škoda, da je na zadku le ena ovalna izpušna cev in ne kromani vsadki z dvema odprtinama, po eno na vsaki strani, ki bi dali piko na i zadku. To je sicer že uvevljavljena oblikovalska poteza pri nekaterih znamkah in prav privlačna, če lahko priznam.
Zadaj ni neudobno
V notrajosti je vse znano. Celotna armaturna plošča je pregledna in daje vtis kakovosti. Zdi se, da je Kio navdihnil bavarski BMW, zlasti če pogledamo prejšnjo generacijo BMW serije 5.
Športno oblikovan volan z ravnim dnom (testni avtomobil je imel klasični volan) bi lahko bil vedno serijski, ne le pri opremi GT line (mi smo preizkušali najpopolnejši paket opreme limited), tudi malenkost debelejši bi lahko bil, pa čeprav je občutek pod prsti zelo podoben tistemu pri passatu. Električno nastavljivi sedeži s spominsko funkcijo so nadpovprečno udobni, tudi na daljših poteh. Obdaja jih prijetno usnje. Pri dinamični vožnji pa sem pogrešal več oprijema telesa. Poleg tega, da grejejo tudi hladijo hrbet. Edina pomanjkljivost v notranjosti so nekateri gumbi, ki estetsko ne sledijo eleganci zunanjosti.
Zadaj je za noge in kolena povsem dovolj prostora, več kot pri zgoraj omenjenem BMW, enako pa ne velja za višino, kar pomeni, da visokorasli potniki z glavo hitro sežejo do ogromne pomične panoramske strehe.
Še so rezerve
Večpredstavnostni sistem je pregleden, odziven, zaslon je velik, 8-palčni, slika kamere, ki se prikazuje za pomoč pri vzvratni vožnji pa bi lahko bila boljše kakovosti, še posebej v slabem vremenu in ponoči. Je pa zato zelo dobra navigacijska naprava s podpisom TomToma, ki je enostavna za uporabo in s podatki o prometu v živo, poslušamo lahko tudi digitalne radijske postaje (DAB radio). Enako kot za sliko kamere velja za merilnike, ki so zelo klasični in v ničemer ne odstopajo. O digitalizaciji, ki je zajela ta razred vozil, od insignie do passata in mondea pri Kii še ni govora.
Električno pomična prtljažna vrata vodijo do prtljažnega dela s prostornino 552 litrov. Škoda, da se zadnje steklo ne more odpirati ločeno. Prtljažnika še zdaleč ni toliko kot pri superbu ali passatu (660 in 650 litrov), a je odprtina za nakladanje pri kii zelo široka, nakladalno dno nizko, če podremo zadnje sedeže (40:20:40), to lahko storimo z eno potezo ročice, pa lahko prevažamo predmete do dolžine dveh metrov. Prtljažnik je bolje obdelan kot pri limuzini, kjer smo predvsem na račun nerodnih vodil imeli nekaj zamer.
Motor bo težko prepričal bolj dinamične voznike
Pod motornim pokrovom je bil 1,7-litrski turbodizelski štirivaljni CRDi motorj, ki zmore 104 kilovate moči (140 KM) pri 4.000 vrtljajih v minuti in 340 Nm navora, ki je na voljo med 1.750 in 2.500 vrtljaji v minuti. V tem karavanskem razredu smo navajeni večjih, dvolitrskih strojev.
Kiin dizelski motor je bil kombiniran s sedemstopenjskim dvosklopčnim DSG menjalnikom. Ob upoštevanju mase več kot 1,6 tone in še dodatno obteženost s potniki in prtljago s tem motorjem s 104 kilovati moči čudežev ne gre pričakovati in natančno tako je med vožnjo. Vozilo z mesta do stotice pospeši v dobrih 11 sekundah, kar ni presežek. Avto ne kaže pretiranih športni ambicij, tudi, če preklopimo v režim sport, ki izboljša odzivnost motorja, volan otrdi, menjalnik prestavlja še hitreje.
Pri optimi SW gre bolj za dober in udoben potovalnik, ki na avtocesti porabi okoli sedem litrov plinskega olja na 100 kilometrov poti, ob umirjeni vožnji pa je poraba goriva okoli šest litrov. Pri tem mu pomaga avtomatski menjalnik, ki deluje hitro in natančno, povsem na ravni DSG menjalnikov iz skupine VW.
Vožnja je udobna, a manj obvladljiva. Voznik in potniki lahko uživajo v mirnem teku motorja, šumov v kabini je malo, prav tako raznih vibracij, kar poudarja dobro izdelavo in kakovostno izolacijo. Gre za enega udobnejših avtomobilov v svojem razredu.
Oprema, ki ponuja vse
Že limuzinska optima je pustila zelo pozitivne vtise. Enako lahko zapišemo za sportwagon, pa čeprav ne moremo reči, da je boljša od nemškega VW passata ali škode superba. Po drugi strani pa vozne lastnosti in dinamiko nadomesti z udobjem in ceno. Popolnoma opremljena optima stane nekaj manj kot 40 tisočakov, z gotovino še 2.500 evrov ceneje.
Za ta denar kupec poled standardne sedemletne garancije, dobi vso varnostno opremo, led žaromete, ki sami prilagajajo snop svetlobe ponoči in zasenčijo vozila in osebe nasproti, sistem za samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev, aktivni tempomat, ki sam vzdržuje varnostno razdaljo do vozila spredaj, parkirnega asistenta … Sistemi niso v vstopnih paketih opreme in zahtevajo doplačilo, kar je slabost pred tekmeci, ki vsaj samodejno zaviranje v sili že uvrščajo med standardno opremo.
Če iščete prostorno, elegantno, varčno in praktično kombinacijo, s katero boste udobno potovali od točke A do točke B, potem optime SW vseeno ne gre spregledati.
Podatki o vozilu: Kia Optima SW 1.7 Limited Eco
Motor: 1.685 cm3, turbo dizelski, štirivaljni, 104 kW (141KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.855 × 1.860 × 1.470, medosna razdalja 2.805
Prtljažnik (v litrih): 552-1686
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 116 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 28.690/39.940/37.690(osnovni/testni/testni s popustom)
Plusi: Dizajn, oprema, prostornost v kabini, materiali, udobje;
Minusi: Zmogljivost motorja, motorna izbira, sistem za samodejno zaviranje ni serijski, slika kamere v dežju;
Morda pa ne bi bilo odveč, če bi si kdo med VW "skeptiki" ogledal primerjavo med Kio Stingerjem in VW …
Nehate reklame delat, pametno opremljena močnejša Insignia je cenejša.
Za približno tak denar dobiš že Škoda Superb Combi L&K 2.0 TSI 4X4 DSG z 280 konji, z zelo konkretno …