Slovenija snubi velikega proizvajalca

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Slovenska država je kljub temu, da ji je znamka Jaguar nedavno dala košarico, prestavila v višjo prestavo v želji, da bi veliki proizvajalci električnih vozil pri nas izdelovali komponente, morda pa tudi kar končne avtomobile. Tesli sicer ne moremo ponuditi nuklearke, lahko pa širšo mrežo znanja. Medtem dobro kaže glede prihoda enega večjih imen v avtomobilski industriji, veliko dela pa nas čaka še pri infrastrukturi.
Oglej si celoten članek

Pred tedni je veliko vznemirjenja povzročil proizvajalec Tesla, potem ko je ustanovitelj Elon Musk tvitnil, da bodo zaradi velikanskega povpraševanja po prihodnjem modelu 3 verjetno potrebovali nove proizvodnje zmogljivosti v Evropi. Že sedaj si pomagajo tako, da na Nizozemskem sestavljajo teslo model S. 

Na ponudbe o morebitnih lokacijah ni bilo treba dolgo čakati, francoska ministrica za energijo in okolje Segolene Royal je Musku kot primerno lokacijo nemudoma ponudila dosedanjo francosko nuklearno elektrarno Fessenheim, ki jo bodo prihodnje leto dokončno ugasnili. Royalova je Musku ponudbo nedavno prenesla celo osebno, po njenih besedah pa je (še) ni eksplicitno zavrnil.

Celotna avtoindustrija je na pragu velikanske prelomnice, saj je množična proizvodnja električnih ali delno elektrificiranih vozil stvarnost, na katero se bolj ali manj intenzivno pripravljajo vsi proizvajalci in njihovi dobavitelji. 

Kako namerava na ta vlak skočiti Slovenija?

"Pred kratkim smo o tem intenzivno razpravljali na skupnem sestanku ministrstev za infrastrukturo in gospodarstvo. V najkrajšem času želimo pripraviti dokument, na podlagi katerega bo država pomagala slovenskim podjetjem pri izkoriščanju priložnosti pri elektrifikaciji avtomobilske industrije," je za žurnal24.si napovedal državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Aleš Cantarutti. Po njegovih besedah državo in podjetja čaka veliko dela. Pristojne službe naj bi v prihodnje veliko večjo pozornost namenile vzpostavljanju zmogljivega omrežja električnih polnilnic, ki bo dovoljevalo visoko število hkrati priljučenih vozil, medtem ko jih veliko dela čaka tudi pri naslednji finančni perspektivi, prek katere bo EU financirala najrazličnejše tehnološke projekte, seveda tudi s področja e-mobilnosti. 

A eden od temeljnih pogojev za uspeh je tudi povezovanje slovenskih podjetij s področja avtomobilske industrije in njihovo prestrukturiranje, saj je trenutno še vedno le malo podjetij, ki že izdelujejo komponente za električna vozila. Znotraj avtomobilskega grozda, ki je skušal domače proizvajalce povezovati za skupni nastop na trgu v zadnjih letih, je tako po sekretarjevih besedah potrebna nadgradnja za uspešen prikaz širokih sposobnosti na trgu električnih vozil, saj je to eden od ključev za sklenitev posla z velikimi proizvajalci. Pri odpiranju vrat lahko aktivno pomagajo tudi tista podjetja, ki so se že doslej v branži uveljavila kot sistemski dobavitelji, tudi takšnih pa je v Sloveniji kar nekaj. 

Ob pomoči države bo na začetku junija na sedežu BMW organizirano srečanje s 14 visokotehnološkimi slovenskimi podjetji, ki bodo skušale nemškemu gigantu predstaviti svoje sposobnosti pri izdelavi električnih vozil, da bi jih vključil v svoje projekte. Podoben sestanek bodo skušali organizirati tudi z Mercedes-Benzom. Kaj pa Tesla? "Lanski obisk predsednika vlade Pahorja v Silicijevi dolini v ZDA je bil namenjen predstavitvi našega poslovnega okolja, tako da so o nas gotovo obveščeni," pravi Cantarutti. 

Za prestižne mačke prekratki, a v igri novo ime

Slovenija je bila med kandidatkami za novo tovarno Jaguarja pri nas, "pri tem smo si pomagali tudi z diplomacijo," pove sekretar. "Žal je bila Slovaška močnejša, a vseeno zagrabimo vsako priložnost, ki se ponudi."

Ena izmed takšnih priložnosti je vendarle precej blizu realizacije, saj ob pomoči na polju avtomobilske industrije uveljavljenega domačega podjetja potekajo resni pogovori o tem, da bi eden izmed evropskih proizvajalcev razširil proizvodnjo nekaterih svojih električnih komponent v Slovenijo. "Ne gre samo za nek 'žmigavec', ampak za pomemben sklop sistemske narave, ki se razvija tudi pri nas." Več Cantarutti zaradi občutljivosti pogovorov ni želel razkriti, a naj bi projekt morda omogočal tudi kasnejšo izdelavo vozil pri nas. 

PREBERITE ŠE:

dezurni@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 13

  • 13:24 27. April 2016.

    Naj bojo potem plače primerne temu.Ali misliš da bo katerikoli delodajalec sam dal večjo plačo,če se ukine prevoz in malica?NE! …

  • 11:07 27. April 2016.

    Ne vem kaj bi tujcem pomenilo davčno okolje??? Če pogledate poslovanje Revoza, ki ima ob 1,3 milijarde prometa ali zgolj …

  • 19:39 26. April 2016.

    Predvidevam, da jih bo še pravi čas pamet srečala !! Mramorjevo davčno okolje je katastrofa , en napiflan profesorček , …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.