Kdor dela servisne intervale na 30 tisoč kilometrov, ga čaka presenečenje

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
"Zakaj je v Sloveniji predpisan servisni interval z menjavo olja za moj avto veliko krajši kot pa v Nemčiji? Mehaniki spet služijo?!"
Oglej si celoten članek

Redno in pravilno servisiran avto je eden od porokov, da bo brezhibno in dlje deloval. Kako pogosti in kakšni morajo biti servisni intervali, določi proizvajalec na podlagi obsežnih testiranj materialov v procesu projektiranja avtomobila. Vendar pa lahko obstajajo velike razlike med trajanjem in obsegom predpisanega intervala glede na to, v kateri državi bo avto registriran. S tem za lastnika nastajajo bistvene razlike v stroških rednega vzdrževanja. Na to temo obstaja vrsta (jeznih) vprašanj tudi na slovenskih forumih.

Slovenija je še nedolgo nazaj veljala za državo, ki je pri proizvajalcih sodila na "divji" vzhod, kjer velja, da so avtomobili podvrženi različicam nadpovprečnega mučenja.

Lestvica Kateri avti prej rjavijo kot drugi?

"Razlike se delajo v večini zaradi slabših cest, bolj hribovitega območja in s tem povezanih krajših, bolj obremenilnih voženj ter pri manj razvitih deželah tudi zaradi slabše kvalitete goriv," pojasnjuje mehanik Primož Rožnik. Država rezidenstva lastnika torej vpliva na časovni interval glede menjave olja v motorju, filtra motornega zraka, jermenov, filtra notranjega zraka ...

Konkretno pri menjavi olja je pri koncernu VW še nedolgo nazaj veljalo, da so servisni intervali obvezni na 15 tisoč kilometrov, medtem ko imajo najnovejši modeli njihovih znamk že podaljšan interval na 30 tisoč kilometrov, tako kot je tudi pri nekoliko starejših modelih že več let veljalo v Zahodni Evropi.

"Izgleda, da so nas na Zahodu res že vzeli za svoje," je hudomušen Rožnik. "Trenutno se najbolj razlikujejo predpisani servisni intervali med zahodom in Turčijo, Romunijo in Bolgarijo. Nekateri proizvajalci vozil pa imajo zaradi bolj ekstremnih podnebnih pogojev posebne zahteve tudi za skandinavske države," dodaja Rožnik, sicer vodja šolanja mehanikov pri skupini GMT. Do razlik ne prihaja le med modeli, temveč celo znotraj različnih modelnih let istega modela. 

Foto: Gregor Prebil Servisna delavnica

Baza Auto Data, ki med mehaniki velja za najbolj natančno zbirko podatkov vseh avtomobilskih znamk, za model renault clio 1,5 dCi četrte generacije navaja, da ima predpisan interval na 30 tisoč kilometrov ali 24 mesecev, kar nastopi prej. To velja tako za Francijo in ostale zahodne države, kot tudi za Slovenijo, poudarjajo pri Renault Nissan Slovenija.

V Bolgariji ali Romuniji pa morajo pri istih modelnih letnikih olje obvezno menjati najmanj enkrat letno, v Turčiji prav tako, vendar pa hkrati že po 20 tisoč kilometrih. 

Avto Po prvem kliku ne polnite več posode za gorivo avtomobila

In če je v večini držav dovolj, da zobati jermen clia zamenjajo pri 150 tisoč kilometrih oziroma na 72 mesecev, ga morajo v Bolgariji in Romuniji že po 90 tisoč kilometrih, v Turčiji pa še 10 tisoč kilometrov prej. 

Kaj narediti, če imam še avto iz časa "divjega vzhoda"?

Čeprav je morda servis v Nemčiji ali kje drugje na Zahodu za isti tip avta predpisan na daljši časovni interval, pa velja upoševati lokalne zahteve, zahtevano kakovost vgrajenega materiala ter še posebej, ko je avto v garanciji oziroma podaljšanem jamstvu, slediti navodilom slovenskega uvoznika.

V nasprotnem lastnik tvega zavrnitev garancije v primeru okvare. Tudi če se je garancija že iztekla, pa se navidezni prihranek pri varčevanju s servisi (in materialom) lahko vrne kot bumerang, o čemer pričajo izkušnje mehanika leta 2018 Anžeta Sokliča. "Največja težava je, da so avtomobilske znamke predpisovale predolge servisne intervale. Olje, ki ga izpustiš iz motorja pri 15 tisoč kilometrih ali 30 tisoč kilometrih, je povsem drugačno. Da razložim laikom, če olje po 15 tisoč prevoženih kilometrih steče po roki, ga ne boš spravil dol, pri 30 tisoč kilometrih pa brez težav. Olje nima več viskoznosti in je iztrošeno. Tisti, ki servis dela na 30 tisoč kilometrov, lahko računa, da bo turbina med 150 tisoč in 200 tisoč kilometri odpovedala."

Foto: Avtoservis BOH d.o.o. Avtoservis BOH d.o.o.

Tudi druge (drage) posledice so neizbežne. "Težave se pokažejo že po 150 tisoč kilometrih, ko pride na primer do okvar glavnih ležajev. Motor zato po domače zariba. Ljudje so padli na trik, da bodo do sto tisoč prevoženih kilometrov naredili le tri servise, a pri tem material bolj trpi. Zapitek pa plača tisti, ki kupi rabljen avtomobil, ali pa sam lastnik, ko se vozilo okvari."

Mehanik leta Mehanik leta razkril, zakaj se kvarijo nova vozila

Po ugotovitvah Sokliča nekateri proizvajalci, ki so imeli servisne intervale predpisane na 30 tisoč kilometrov, zaradi pogostih okvar spet skrajšujejo servisne intervale.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 17

  • 10:34 15. Januar 2019.

    Do danes nisem vedel,da so bolj "zaostale" države tudi bolj hribovite...

  • 08:00 15. Januar 2019.

    "bolj hribovitega območja" Kaj pa Švicarji, Avstrici .... Olje ti računajo po "5 - 30 EUR liter, če ga kupiš …

  • 07:36 15. Januar 2019.

    Bedarija! Ko je olje najbolj viskozno, ga pa zlijemo v kanto za odpadno olje. To so samo tržne poteze za …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.