Rja pri avtih je bila nekoč precej bolj očiten problem kot danes. Zaradi dodatne zaščite karoserije in široke uporabe nerjavečih (plastičnih) materialov danes precej redkeje vidimo na cestah avtomobile, skozi katere je mogoče vtakniti prst ali kar celo roko. Kar pa še ne pomeni, da rjastih avtov ni več, se pa ponavadi pojavi v kasnejšem življenjskem obdobju.
Ostajajo modeli, za katere se ve, da imajo šibke točke, ki se še posebej razcvetijo v zimskem času, ko je na cestah veliko soli. Rja ni nedolžna stvar, saj lahko bistveno vpliva na varnost avtomobila zaradi vpliva na trdnost in obnašanje vozila med vožnjo.
Kdo drug kot Švedi se odlično spoznajo na protikorozijsko zaščito. Tehnični strokovnjaki pri ViBilägare vsak avto, ki se na novo pojavi na njihovem trgu, izdatno tehnično preverijo in iščejo pomanjkljivosti v izdelavi. Karoserija, podvozje z vzmetmi, krmilne vezi, spoji, odpornost pred vdorom vlage, pred abrazivnostjo, razmerje med ceno avta in zaščito ... Vse je na prepihu.
Na podlagi ugotovitev z zvezdicami od 1 (najslabša) do 5 (najboljša) ocenjujejo stopnjo odpornosti proti rjavenju. Pri najboljši oceni strokovnjaki pričakujejo, da se rja niti v najhujših zunanjih okoliščinah ne bi smela pojaviti vsaj prvih šest let. Če avto dobi le eno zvezdico, pa svetujejo takojšnje ukrepanje in obvezno izogibanje slanim cestam.
Pod črto je splošni vtis, da imajo najboljšo zaščito pri modernih avtomobilih nemški modeli, medtem ko azijski avtomobili, sicer znani po visokih ocenah glede nizkega števila okvar, pri zaščiti pred korozijo ne blestijo. Niti domača znamka Volvo, glede karoserije nekoč pojem trdoživosti, z zadnjimi modeli ni v ospredju.
Letos so preverili 38 novih ali prenovljenih modelov. Štirje med njimi so dobili pet zvezdic.
Audi A4 (4 zvezdice)
Audi A6 (5 zvezdic)
Audi A8 (5 zvezdic)
BMW serije 1 (4 zvezdice)
Citroen C3 aircross (3 zvezdice)
Citroen C4 cactus (2 zvezdici)
Dacia duster (3 zvezdice)
Ford ecosport (2 zvezdici)
Ford focus (2 zvezdici)
Ford S-max (2 zvezdici)
Honda civic (2 zvezdici)
Hyundai i30 karavan (3 zvezdice)
Hyundai ioniq electric (3 zvezdice)
Jeep compass (3 zvezdice)
Kia ceed (3 zvezdice)
Kia stonic (2 zvezdici)
Lexus LS500 (4 zvezdice)
Mercedes-benz A-razred (4 zvezdice)
Mercedes-benz S-razred (5 zvezdic)
Nissan leaf (2 zvezdici)
Nissan qashqai (2 zvezdici)
Opel grandland (3 zvezdice)
Opel insignia country tourer (4 zvezdice)
Peugeot 308 SW (3 zvezdice)
Renault espace (5 zvezdic)
Renault mégane estate (4 zvezdice)
Seat arona (4 zvezdice)
Škoda karoq (3 zvezdice)
Subaru XV (2 zvezdici)
Volkswagen golf (4 zvezdice)
Volkswagen e-Golf (4 zvezdice)
Volkswagen passat variant (4 zvezdice)
Volkswagen passat alltrack (4 zvezdice)
Volkswagen tiguan (4 zvezdice)
Volkswagen tiguan allspace (4 zvezdice)
Volkswagen T-roc (3 zvezdice)
Volvo V60 (3 zvezdice)
Volvo XC40 (3 zvezdice)
dezurni@zurnal24.si
Zadnji modeli passata in multivana po podvozju so obupni, vsaj za slovenski trg. Rja prisotna že od 5000 prevoženih kilometrov in pol leta starosti naprej, za razliko od podobnega vozila proizvedenega za švedski trg, zelo občutna razlika. Če želite lahko… ...prikaži več posredujem slike in odgovore s strani pooblaščenega zastopnika znamke
Ceed, 11 let star, nikjer rje vidne na karoseriji, ... res pa ne mislim lazit pod avto.
Plačana reklama Porsche Slovenija, največjega izvoznika novih vozil. Njihovi izdelki pa res najbolj rjavijo: VW passati, tourani, vse kar ima okrog 8-10 let ali več je rjavo. Zadnje haube, pragi in blatniki. Passat predzadnje serije, robovi vrat in prtljažnih vrat.