Še uporabnejši dizel v sportagu

Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Profimedia Nevihta na Jadranu Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage
Kia sportagu ni namenila zgolj šminkerskih popravkov, ki bodo zadovoljile čustva. Tudi pod motornim pokrovom so novosti. Morda se bo laiku zdelo, da bo na prvi pogled z manjšim dizelskim motorjem dobil manj, a je v resnici ravno obratno. Test.
Oglej si celoten članek

Sportage je eden glavnih Kiinih adutov v dobi, ko se zdi, da bi vsi vozili le športne terence. Pri Kii imajo s sportagom že več kot četrt stoletja izkušenj. Inženirji so se na njem učili, ga dodelovali, morda je tudi zato to eden bolj uporabnih športnih terencev ta hip. Za dokončni preboj med priznane evropske znamke pa jim je po našem mnenju uspelo šele z napredkom v motorizaciji. Evropskemu vozniku pač ni dovolj zgolj to, da je avto privlačen, mora se dobro peljati v ovinek, dobro pospešiti in pokazati, da je v "njem življenje". 

Foto: Saša Despot Kia sportage

Avto Kia stonic: primerjalni test dveh motorjev

Najnovejši sportage, gre za četrto generacijo modela, je bil lani prenovljen. Morda na prvi pogled minimalno, saj ga boste na zunaj v primerjavi s tistim pred prenovo še najlažje ločili po na novo oblikovanih lučeh za meglenko. Nekoliko je spremenjena tudi maska motorja, kjer so še bolj izraziti svetleči deli, nekoliko drugačni so tudi žarometi z zdaj prepoznavno grafiko „kock ledu.“ Tudi zadaj so predrugačeni žarometi in odbijač, ki je nadgrajen s kozmetično okrasno zaščito podvozja. In dizel ima "ponarejeno" izpušno cev, ki skupaj z 19-palčnimi platišči poskrbi za dodaten čar.

Foto: Saša Despot Kia sportage

Nekaj sprememb smo našli tudi v potovalni kabini. Nov je volan, zdaj je že serijski 7-palčni zaslon na dotik (opcijsko je na voljo tudi 8-palčni zaslon na dotik), nova je plošča z merilniki, ki je še vedno klasična, delno analogna, predrugačene so zračne odprtine. Še boljše bi bilo, če bi se znebili ročne zavore, kar bi sprostilo dodaten prostor za odlagališča, ki jih je sicer spredaj in zadaj dovolj in tudi velika so dovolj, da ne boste iskali, kam poriniti plastenko z vodo. Hvalimo delovanje kamere za vzvratno vožnjo, arround view monitor s prikazovanjem slike na osrednjem pa zdaj še olajša parkiranje vozila.

Foto: Saša Despot Kia sportage

Avto Tu nekaj ni v redu, to ne more biti kia

Če gledamo samo velikost in uporabnost potovalne kabine, je sportage trenutno med najbolj uporabnimi SUV vozili. Meter in drugi pripomočki so pokazali, da lahko v prtljažnik pospravimo več prtljage kot v večino konkurenčnih vozil. Tudi zlaganje sedežev je enostavno. Kia že dolgo streže s kakovostnimi materiali, enako velja za obdelavo. Bolj všeč nam je tudi na račun novih tehnologij. Gretje sedežev, tudi na zadnji klopi, deluje vzorno in te ne "zažge v hipu", me je pa čudilo, da je gretje volana rezervirano za opremo GT line, saj sem tega pripomočka vajen tudi v manjših in cenejših Kiinih vozilih. Tudi zadnjim potnikom je namenjenega povsem dovolj prostora, le v širino prej zmanjka centimetrov. Druga klop se deli le v razmerju 40:60. Elektrificirana prtljažna vrata poznajo sistem odpiranja z migljanjem noge, se pa prepočasi odpirajo.

Foto: Saša Despot Kia sportage

Kot zapisano so se najpomembnejše novosti zgodile pod motornim pokrovom. Dobra novica je, da 1,7-litrskega dizla ni več. Že nekaj časa so v razredu SUV standard 1,5- oziroma 1,6-litrski dizelski motorji. 1,7-litrski dizel je pri Kii zdaj zamenjal emisijsko ugodnejši povsem novi 1,6-litrski turbodizel znan iz ceeda, in sicer v dveh različicah, s 85 ali 100 kW (116 ali 136 KM). Zmogljivejši je zdaj na voljo tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom (1,7-litrski dizel je bil kombiniran samo z dvokolesnim pogonom) in samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.

Uau! Kia s proceedom po poti Mercedesa

Foto: Saša Despot Kia sportage

Mi smo preizkusili osnovno izvedenko s 85 kilovatov moči, ročnim šeststopenjskim menjalnikom in sprednjim pogonom. Samodejni menjalnik je na izbiro zgolj z močnejšo različico (in je 1.800 evrov dražji od ročnega menjalnika). Bo pa marsikateri uporabnik kolebal glede na to, da je 100-kilovatni 1,6-litrski dizel zgolj 500 evrov dražji od »zgolj« 85-kilovatne izvedenke.

Foto: Saša Despot Kia sportage

Na papirju se zdi 15 kilovatov razlike veliko, a tudi šibkejši dizel preseneti že ob začetnem pospešku. Moči je povsem dovolj za hiter pospešek v mestu med semaforji in tudi na avtocesti. Navor je razporejen zelo enakomerno po skali vrtljajev, zato motor zelo umirjeno in dovolj živahno deluje tudi pri avtocestnih hitrostih. Motor zgledno sodeluje z natančnim ročnim menjalnikom, ki se izkaže tudi, ko začutimo potrebo po malo hitrejši vožnji, ko k dinamični plati vozila pridodat še informativen volan. Podvozje je sedaj zelo športno ukrojeno, avto zelo dobro leži v ovinkih, kolesa sledijo ukazom volana. Vzmetenje je resda nekoliko trše, a ne pretirano in dobro pobira neravnine. Svoje doda še dobra zatesnjenost zvočne kabine. In poraba plinskega olja? V skladu z razrednimi pričakovanji. Nekaj nad sedmimi litri na 100 prevoženih kilometrov.

Foto: Saša Despot Kia sportage

Avto V Sloveniji kia, za katero se obračajo glave

Cena sportaga z 1,6-litrski CRDI LP motorjem s 85 kilovatov moči (115 KM), šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pogonom spredaj in bogato opremo Fresh, ki vključuje skoraj popolno paleto asistenčnih sistemov (več jih dobile le z opremo GT line), je dobrih 29 tisočakov. Pri Kii na to ceno ponujajo še 1.200 evrov gotovinskega popusta, z različnimi dodatnimi ugodnostmi v obliki financiranja pa lahko ceno spustite pod 25 tisočakov.

Foto: Saša Despot Kia sportage

Podatki o vozilu: (Kia sportage 1,6 CRDI 85 kW (115 KM), Fresh, ročni menjalnik)
Motor: 1.332 cm3, dizelski, štirivaljni
Moč: 85 kW (115 KM) pri 4.000 vrt/min. Navor: 280 Nm med 1.500 in 2.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.485 × 1.855 × 1.645, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 480 - 1.469
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 122 g/km
Zmogljivosti: 175 km/h, 11,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 25.190 (1,6 GDi, 97 kW), 29.290 € (testni), 28.090 (testni z gotovinskim popustom)

PLUSI: Praktičnost, enostavnost uporabe, motor in menjalnik, videz.

MINUSI: Aktivna varnostna pomagala v višjih stopnjah opreme, zaostanek v primerjavo s konkurenco pri digitalizaciji merilnikov, oprema fresh ima še klasični ključ in ne brezstični.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 17:58 16. Julij 2019.

    Za moje pojme poleg ceeda še vedno daleč najboljša Kia vseh časov. Pa hkrati še vedno edini avto na trgu …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.