Velika večina ameriških, evropskih, japonskih in korejskih proizvajalcev avtomobilov je ustavila uvoz avtomobilov v Rusijo. Tovarne tujih, zahodnih proizvajalcev v Rusiji in Ukrajini stojijo, Rusi so celo zagrozili z nacionalizacijo tovarn, kar lahko za zahodna podjetja pomeni milijardne izgube.
Po odhodu večine tujih avtomobilskih znamk iz Rusije bi lahko na njihovo mesto prišli kitajski proizvajalci avtomobilov. Od Evropejcev je v najtežjem položaju Renault, ki je tudi lastnik znamke Lada.
Kitajci ostajajo na ruskem avtomobilskem trgu
Volkswagen, BMW, Hyundai, Škoda, Toyota Mitsubishi, GM in drugi so med proizvajalci avtomobilov, ki so ustavili proizvodnjo v svojih ruskih tovarnah, potem ko so zahodne vlade proti državi uvedle sankcije po njeni invaziji na Ukrajino. Kitajski proizvajalci avtomobilov tega niso naredili, njihovi avtomobili pa se še naprej prodajajo na ruskem trgu.
Ni dvoma, da jim bo po odhodu konkurence z ruskega trga šlo še bolje kot prej. Hkrati so lani zabeležili precejšno rast v prodaji. Chery in Haval (Great Wall Group) imata najmočnejši položaj na lokalnem trgu. Prvi je v Rusiji lani prodal 40.874 avtomobilov, kar je 250 odstotkov več kot leta 2021. Haval mu je z 39.126 prodanimi vozili (+ 125 odstotkov v primerjavi z letom 2020), mu je tik za petami. Do petega mesta so si lani sledili Geely (24.587 vozil oz. + 59 % rast), Changan (5.705 avtomobilov, oz. - 20 % padec) in FAW s 3.137 prodanimi avtomobili (+ 17 % rast).
Iz Geelyja so za Automotive News Europe sporočili, da se je njihovo poslovanje v Rusiji ni bistveno ustavilo.
Kitajci morajo le počakati
"Če bodo sankcije ZDA in Evropske unije proti Rusiji ostale v veljavi dlje časa in ameriški in evropski proizvajalci avtomobilov dlje časa ne bodo poslovali v Rusiji, bodo kitajski proizvajalci avtomobilov verjetno prevzeli mesto in povečali delež na ruskem avtomobilskem trgu," Eunice Lee, ki se v analitskem podjetju Bernstein Banking posveča analizi azijskih proizvajalcev avtomobilov, citira Automotive News.
Izvoz vozil iz Kitajske v Rusijo se je leta 2021 potrojil na 122.800 v primerjavi z le 42.700 leta 2020. Proizvodnjo v Rusijo selijo tudi Kitajci. Great Wall izdeluje avtomobile v Tuli blizu Moskvi, Geely ima tovarno v Belorusiji, ki je trenutno najbolj zvesta zaveznica Rusije. Chery načrtuje proizvodnjo v Rusiji, z lokalnimi proizvajalci se je že pogajal, podrobnosti pa niso znane.
Rusi uvozili manj kot petino avtomobilov
Rusi niso zelo odvisni od uvoza avtomobilov iz tujine. Lani je bilo po podatkih Autostata uvoženih le 18 odstotkov od 1,67 milijona prodanih avtomobilov, preostanek je bilo izdelanih lokalno v Rusiji. Od velikih avtomobilskih proizvajalcev, ki poslujejo v Rusiji, je v najtežjem položaju Renault, ki ima preko AvtoVAZ-a v lasti znamko Lada. Februarja je imel 24-odstotni, kar je bistveno več od druge Kie (13,8 odstotka). Renault sam ni v najboljšem gospodarskem stanju, Rusija pa je drugi največji trg za francoskega proizvajalca vozil.
V Renaultu veliko še niso govorili o svoji strategiji v Rusiji, kar ni čudno, saj je ta trg ključnega pomena za francosko znamko, čeprav strokovnjaki pravijo, da bi moral preživeti tudi to izgubo. "Povsem legitimno bi bilo, da Renault razmisli o odhodu iz AvtoVAZ-a," je za Bloomberg povedal analitik Jefferiesa Philippe Houchois. "Renault bi lahko prenesel izgubo, a zapustitev trga bi bila težka odločitev."
Vsekakor bo letošnje leto za Rusijo kritično glede proizvodnje avtomobilov. Jefferies Bank je napovedala, da se bo proizvodnja avtomobilov v državi leta 2022 zmanjšala za 70 odstotkov.
Samo to vidite kako bodo podjetja izgubila. Ne vidim pa koliko delavcev, ki niso nič krivi je ostalo na cesti. …
Putin Evropo, Kitajci pa zbombardirajo Ameriko. Enotna Eu, pa bomo delali za tanko rezino kruha.
Ce putin nacionalizira tov a rne bodo upniki zasegli zamrznjenih 270mrd ruske centralne banke pa se premozenje vseh tajkunov. Ta …