Avto
47695 ogledov

Ruska avtomobilska industrija se bo sesula v prah

Ruski premier Vladimir Putin je v Sočiju predstavil svoje novo vozilo. Žurnal24 main
Čeprav se po poročanju ruske agencije AutoStat proizvodnja avtomobilov v Rusiji nadaljuje kot običajno, je le korak pred popolnim zlomom lokalne avtomobilske industrije.

Kar četrtina vseh sestavnih delov vozil, proizvedenih v Rusiji, prihaja iz tujine. A tudi proizvajalci avtomobilov na zahodu se ne bodo izognili velikim izgubam. Vsi bodo trpeli.

Proizvodnja volkswagna ID.3 Avto VW: Tako malo avtomobilov niso izdelali že 63 let!

Že zdaj je jasno, da rusko avtomobilsko industrijo po agresiji v Ukrajini ne pričakuje nič dobrega. Čeprav tamkajšnja agencija AutoStat poroča, da proizvodnja avtomobilov poteka tekoče, z normalnimi nihanji, ki jih povzroča pomanjkanje polprevodnikov, je situacija veliko hujša. Kar 25 % avtomobilskih komponent za proizvodnjo vozil je v Rusijo uvoženih iz tujine. Okrepljene meje med Rusijo in sosednjimi državami že otežujejo logistiko in vplivajo na proizvajalce avtomobilov. Med njimi je Renault, ki je največji delničar ruskega AvtoVaza. Po uvedbi strogih sankcij bodo ruski proizvajalci avtomobilov tako rekoč paralizirani.

AvtoVAZ | Avtor: EPA EPA

Proizvajalci se že umikajo iz Rusije

Iz švedskega proizvajalca tovornjakov Volvo AB so že sporočili, da bodo zaradi ukrajinske krize ustavili vso proizvodnjo in prodajo v Rusiji. Podobno so se odzval iz Daimler Truck, ki je prekinil vse svoje operacije v državi, vključno s sodelovanjem s Kamazom. Le vprašanje časa je, kdaj se bodo začeli ustavljati proizvodni trakovi tudi drugih proizvajalcev vozil. Tovarne v Rusiji ima koncern Volkswagna, med drugim za znamko Škoda, Mercedes-Benz, Ford, Stellantis in Toyota. Seveda bodo izgube čutili tudi slednji, ki že leta investirajo v Rusijo.

Proizvodnja volkswagna ID.3 Avtomobilska industrija Avto Avtomobilska industrija: Zatišje pred nevihto

"Sankcije bodo prizadele predvsem evropske in nekatere azijske proizvajalce," je dejal Joe Phillippi, vodja AutoTrends Consulting. Vodja Stellantisa Carlos Tavares je dejal, da bo morala družba ponovno razmisliti o svoji strategiji, čeprav je pred krizo povečala proizvodnjo kombijev in drugih vozil v tovarni blizu Moskve. "Če ne moremo oskrbeti svojega posla, če je to realnost, moramo to proizvodnjo bodisi preseliti v druge tovarne ali jo zmanjšati," je dejal Tavares. Iz finskega proizvajalca pnevmatik Nokian so sporočili, da selijo proizvodnjo nekaterih ključnih izdelkov iz Rusije na Finsko in v ZDA.

Nova Putinova limuzina | Avtor: Epa Epa

Bolelo bo tudi zahodne proizvajalce vozil

Iz Forda, ki ima v Rusiji tri tovarne, so izrazili zaskrbljenost zaradi trenutnih razmer in bodo svoje dejavnosti prilagajali v realnem času. Hkrati so se zavezali, da bodo spoštovali vse zakone o trgovinskih sankcijah. Velike izgube bodo nastale tudi zaradi omejene ali popolnoma ustavljene prodaje vozil v Rusiji. Rusija prispeva kar osem odstotkov celotnega Renaultovega svetovnega prometa. Škoda je lani kar 10 % svoje proizvodnje namenila Rusiji.

Doma bodo imeli težave "zahodni" proizvajalci avtomobilov. Rusija je tretji največji svetovni dobavitelj niklja, ki se uporablja v litij-ionskih baterijah,, hkrati pa zagotavlja 40 odstotkov paladija, ki se uporablja v katalizatorjih.

Avto, prodaja, kupovanje, avtosalon Avto Slaba novica za kupce novih avtomobilov

"Če bo Vladimir Putin kot odgovor na sankcije ukinil paladij, ali se bodo zahodni proizvajalci avtomobilov zavezali, da ga ne bodo kupili, bodo morali poiskati alternativne vire, ali pa ne bodo mogli proizvajati avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem," je dejal Sam Abuelsamid, glavni avtomobilski analitik pri Guidehouse Insights. Paladij proizvajata tudi Južna Afrika in Zimbabve, vendar so po ruski invaziji cene teh surovin močno narasle.

renault eways - električni avtomobil, baterije | Avtor:

Pričakujemo lahko dražje avtomobile

Strokovnjaki pravijo, da bi se, če bodo cene še naprej rasle, dodatni stroški vozila lahko povzpeli na 150 do 200 evrov. Podobno je z nikljem, katerega pomanjkanje bi lahko upočasnilo proizvodnjo električnih avtomobilov. Preprosto povedano, ukrajinska kriza bo imela globalni vpliv na avtomobilski sektor.

KIbernetski napad Potrjeno Avto Kibernetski napad na največjega proizvajalca vozil na svetu

Zato številni analitiki pričakujejo upočasnitev avtomobilskega trga. Ruska invazija na Ukrajino predstavlja "pomembno tveganje" za oživitev letošnje prodaje avtomobilov sta v skupni napovedi izrazila analitski podjetji JD Power in LMC Automotive. Analitiki so napoved prodaje znižali za 400.000 vozil na 85,8 milijona enot. Vzrok za napoved so tudi naraščajoče cene nafte in aluminija, kar bi lahko odvračalo kupce od nakupa avtomobila. "Ponudba vozil in cene po vsem svetu bodo zaradi vojne v Ukrajini pod večjim pritiskom," pa je dejal Jeff Schuster, predsednik operacij v ZDA pri podjetju LMC Automotive.
 

Komentarjev 27
  • david193 17:55 02.marec 2022.

    Kot se mi je že nekaj časa zdelo, tako kot se je tale evforija električnih vozil začela, tako hitro se bo tudi končala. Prihodnost je v vodiku ne pa ta električna jajca. Problem so surovine, ki jih je občutno premalo ...prikaži več in zaradi tega previsoka cena le teh. Pri izgorevanju vodika pa je izpuh, para. Vodik pa dejansko teče iz vsake pipe. Tudi sama proizvodnja vodika verjtno ne bo imela toliko vpliva na okolje, kot prizvodnja akumulatorjev🤷‍♂️

  • ico8 16:46 02.marec 2022.

    Edina pozitivna zadeva za evropsko avtomobilsko industrijo. Problemi z elektroniko in cipi bodo takoj manjsi, ker bodo Rusi zaceli spet delati racunalnike na zarnice.

  • lalida 11:06 02.marec 2022.

    Spet nakladate! Rusija bo dobile vse dele ki jih rabi od kitajcev. Kitajci lahko naredijo kopijo katerekoli izdelka. Mogoče nau ista kvaliteta, bo pa ok za ruse!!!