Kar četrtina vseh sestavnih delov vozil, proizvedenih v Rusiji, prihaja iz tujine. A tudi proizvajalci avtomobilov na zahodu se ne bodo izognili velikim izgubam. Vsi bodo trpeli.
Že zdaj je jasno, da rusko avtomobilsko industrijo po agresiji v Ukrajini ne pričakuje nič dobrega. Čeprav tamkajšnja agencija AutoStat poroča, da proizvodnja avtomobilov poteka tekoče, z normalnimi nihanji, ki jih povzroča pomanjkanje polprevodnikov, je situacija veliko hujša. Kar 25 % avtomobilskih komponent za proizvodnjo vozil je v Rusijo uvoženih iz tujine. Okrepljene meje med Rusijo in sosednjimi državami že otežujejo logistiko in vplivajo na proizvajalce avtomobilov. Med njimi je Renault, ki je največji delničar ruskega AvtoVaza. Po uvedbi strogih sankcij bodo ruski proizvajalci avtomobilov tako rekoč paralizirani.
Proizvajalci se že umikajo iz Rusije
Iz švedskega proizvajalca tovornjakov Volvo AB so že sporočili, da bodo zaradi ukrajinske krize ustavili vso proizvodnjo in prodajo v Rusiji. Podobno so se odzval iz Daimler Truck, ki je prekinil vse svoje operacije v državi, vključno s sodelovanjem s Kamazom. Le vprašanje časa je, kdaj se bodo začeli ustavljati proizvodni trakovi tudi drugih proizvajalcev vozil. Tovarne v Rusiji ima koncern Volkswagna, med drugim za znamko Škoda, Mercedes-Benz, Ford, Stellantis in Toyota. Seveda bodo izgube čutili tudi slednji, ki že leta investirajo v Rusijo.
"Sankcije bodo prizadele predvsem evropske in nekatere azijske proizvajalce," je dejal Joe Phillippi, vodja AutoTrends Consulting. Vodja Stellantisa Carlos Tavares je dejal, da bo morala družba ponovno razmisliti o svoji strategiji, čeprav je pred krizo povečala proizvodnjo kombijev in drugih vozil v tovarni blizu Moskve. "Če ne moremo oskrbeti svojega posla, če je to realnost, moramo to proizvodnjo bodisi preseliti v druge tovarne ali jo zmanjšati," je dejal Tavares. Iz finskega proizvajalca pnevmatik Nokian so sporočili, da selijo proizvodnjo nekaterih ključnih izdelkov iz Rusije na Finsko in v ZDA.
Bolelo bo tudi zahodne proizvajalce vozil
Iz Forda, ki ima v Rusiji tri tovarne, so izrazili zaskrbljenost zaradi trenutnih razmer in bodo svoje dejavnosti prilagajali v realnem času. Hkrati so se zavezali, da bodo spoštovali vse zakone o trgovinskih sankcijah. Velike izgube bodo nastale tudi zaradi omejene ali popolnoma ustavljene prodaje vozil v Rusiji. Rusija prispeva kar osem odstotkov celotnega Renaultovega svetovnega prometa. Škoda je lani kar 10 % svoje proizvodnje namenila Rusiji.
Doma bodo imeli težave "zahodni" proizvajalci avtomobilov. Rusija je tretji največji svetovni dobavitelj niklja, ki se uporablja v litij-ionskih baterijah,, hkrati pa zagotavlja 40 odstotkov paladija, ki se uporablja v katalizatorjih.
"Če bo Vladimir Putin kot odgovor na sankcije ukinil paladij, ali se bodo zahodni proizvajalci avtomobilov zavezali, da ga ne bodo kupili, bodo morali poiskati alternativne vire, ali pa ne bodo mogli proizvajati avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem," je dejal Sam Abuelsamid, glavni avtomobilski analitik pri Guidehouse Insights. Paladij proizvajata tudi Južna Afrika in Zimbabve, vendar so po ruski invaziji cene teh surovin močno narasle.
Pričakujemo lahko dražje avtomobile
Strokovnjaki pravijo, da bi se, če bodo cene še naprej rasle, dodatni stroški vozila lahko povzpeli na 150 do 200 evrov. Podobno je z nikljem, katerega pomanjkanje bi lahko upočasnilo proizvodnjo električnih avtomobilov. Preprosto povedano, ukrajinska kriza bo imela globalni vpliv na avtomobilski sektor.
Zato številni analitiki pričakujejo upočasnitev avtomobilskega trga. Ruska invazija na Ukrajino predstavlja "pomembno tveganje" za oživitev letošnje prodaje avtomobilov sta v skupni napovedi izrazila analitski podjetji JD Power in LMC Automotive. Analitiki so napoved prodaje znižali za 400.000 vozil na 85,8 milijona enot. Vzrok za napoved so tudi naraščajoče cene nafte in aluminija, kar bi lahko odvračalo kupce od nakupa avtomobila. "Ponudba vozil in cene po vsem svetu bodo zaradi vojne v Ukrajini pod večjim pritiskom," pa je dejal Jeff Schuster, predsednik operacij v ZDA pri podjetju LMC Automotive.
Kot se mi je že nekaj časa zdelo, tako kot se je tale evforija električnih vozil začela, tako hitro se bo tudi končala. Prihodnost je v vodiku ne pa ta električna jajca. Problem so surovine, ki jih je občutno premalo… ...prikaži več in zaradi tega previsoka cena le teh. Pri izgorevanju vodika pa je izpuh, para. Vodik pa dejansko teče iz vsake pipe. Tudi sama proizvodnja vodika verjtno ne bo imela toliko vpliva na okolje, kot prizvodnja akumulatorjev🤷♂️
Edina pozitivna zadeva za evropsko avtomobilsko industrijo. Problemi z elektroniko in cipi bodo takoj manjsi, ker bodo Rusi zaceli spet delati racunalnike na zarnice.
Spet nakladate! Rusija bo dobile vse dele ki jih rabi od kitajcev. Kitajci lahko naredijo kopijo katerekoli izdelka. Mogoče nau ista kvaliteta, bo pa ok za ruse!!!