Rešitev za javni promet prihodnosti

Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy
Električni twizy, ki smo ga en dan preizkušali po Ljubljani, je bil za očividce prava atrakcija. Futuristično vozilce je obračalo poglede in sprožalo komentarje. Že v bližnji prihodnosti bi lahko meščani sami množično uporabljali tovrstna vozila za prevoz po mestih.
Oglej si celoten članek

"Glej ga pajek, glej ga avtek,“ so ob pogledu na lahki Renaultov štirikolesnih, ki v dolžino meri 2,34 metra (36 centimetrov manj od smarta fortwo), v širino pa 1,24 metra, kar je primerljivo s trikolesnim skuterjem piaggio,“ na ves glas vpili otroci, ki so bili nad twizyjem najbolj navdušeni.

Velik BMW ob malem twizyju neopažen

Ob njem se je ustavilo kar nekaj radovednih Ljubljančanov in vprašalo: „Ali je električni?“ Še bolj kot neslišna vožnja jih je navdušila futuristična oblika z dvižnimi vrati. Ob njem je bila parkirana povsem nova BMW petica za 80 tisoč evrov, ki jo ob twizyju ni opazil prav nihče.

Skuter z volanom in streho?

Twizy ni niti avtomobil, čeprav ima volan, niti motor. Je kvadricikl, ki smo ga prvič preizkusili na mednarodni predstavitvi pred dvema letoma, kasneje pa so svoje različice, bolj konceptne, predstavili tudi drugi avtomobilski proizvajalci. Najbolj resen konkurent je toyotin trikolesnik i-road.

Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Twizy  tehta 446 kilogramov, zato zmore v kombinaciji z električnim motorjem (v celoti razvili v slovenski Letriki) s 13 kilovati moči in navorom 57 Nm pospeške podobne 125 kubičnim motorjem. Z mesta do hitrosti 45 km/h pospeši v šestih sekundah, že od začetka pa je vozniku na voljo maksimalni navor, zato v mestih z njim ne boste ovira nikomur.

Parkiranje ni več težava

Avtomobil je res užitek voziti, upravljanje z njim povsem enostavno. Obrneš ključ, stisneš zavoro, pritisneš tipko D (Drive=vozi) na menjalniku in pritisneš stopalko za plin. Vse ostalo je kot vožnja avtomobila s samodejnim menjalnikom.  Pospeški so prepričljivi, končna hitrost 80 km/h pa nekoliko premajhna, da bi si z njim upal zaviti na obvoznico, pa čeprav je imel vinjeto. Tam se tudi ne bi zabaval tako kot v ozkih mestnih ulicah, kjer ne zmoti niti to, da nima servo volana. Volan je nekoliko trd za obračanje na mestu, a mu lahka arhitektura omogoča, da je vihtenje znosno. Prednost pred avtomobili, tudi najmanjšimi, je okretnost. Obračalni krog je zgolj 3,4 metra. Tudi, ko je v centru Ljubljane največja gneča, boste parkirni prostor zanj našli zelo hitro.

Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy

V twizyju sem spoznal, kako Ljubljana smrdi

Največji minus v primerjavi z avtomobili je udobje. Vse je plastično, nekoliko je oblazinjen zgolj sedež, ki je pomičen le vzdolžno. Na merilniku se vozniku izpisuje trenutna hitrost, stanje baterije in doseg. Odlagalnih površin je za 31 litrov, ki jih najdemo v predalu za voznikovim sedežem, kamor lahko spravimo prenosni računalnik, in v predalčkih spredaj, kamor se lahko spravi palerina in telefon in jih varuje ključavnica.

Naenkrat se lahko peljeta le dva potnika, ki sedita tako kot na motociklu, eden za drugim. Za sedenje zadaj je potrebna spretnost in nekaj telovadbe. Namesto avtoradia si je treba omisliti slušalke in prenosno glasbeno napravo, blaženje, sploh čez ležeče ovire, je zelo trdo, da ne omenjamo vdihovanja plinov iz izpušnih sistemov ostalih vozil v prometu. Ko sem na semaforju stal za novim avtomobilom premium proizvajalca, ki ga poganja dizelski agregat, sem se „najedel“ izpušnih saj. Prav zato sem mnenja, da imajo tovrstna električna nesmrdeča vozila, kot je twizy, lepo prihodnost. Le politiki se morajo zganiti.

Lahko bi bil podaljšek mestnega prometa

Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Lep primer je mesto Grenoble v Franciji, kjer so ob skupnem projektu mestne občine, ponudnikov električne energije in avtomobilistov, ti so v najem ponudila svoja električna vozila, začeli s pilotnim projektom. Meščani Grenobla lahko za tri evre na uro najamejo električno vozilo za krajše vožnje po mestu. Zadeva deluje, pa čeprav ima mesto odlično urejen javni promet, električna vozila pa so njegov podaljšek.

Twizyja sam bolj vidim primernega za najem na obmorskih letoviščih, kot v Ljubljani, kjer imamo štiri letne čase. Vsekakor bi bil, tudi za vožnjo po Ljubljani, če bi le ponujal gretje in popolno zaščito pred zunanjimi vplivi, torej tudi stranska stekla, odličen drugi avtomobil v družini. No, potreboval bi še nekaj večji prtljažnik, a tudi taki mali električni avtomobili že obstajajo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 17:09 28. Oktober 2014.

    Preveč.. kaj pa je tukaj vredno 5000€?

  • 10:55 28. Oktober 2014.

    kaj pa pozimi, ko je pri nas po vozišču 20cm snega zaradi "zabušavanja" cestnih služb? tam kjer je redno in …

  • 10:29 28. Oktober 2014.

    Če to vozilo stane pod 5000 €, potem ima neke minimalne šanse.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.