Elektromotor za twizyja je v celoti razvit v Iskri Avtoelektriki, nam je pojasnil Vasja Šuc. Šempetrsko podjetje, ki bo od junija nosilo ime Letrika, se tako podaja v avtomobilske vode.
Odprtih imajo več projektov, razvit pa imajo tudi elektromotor z več kot 30 kilovati moči, primeren za električne avtomobile. Vasja Šuc razkriva, da se bodo usmerili v nišne projekte, saj bodo v prihodnosti avtomobilski proizvajalci sami zagotavljali elektromotorje. Pravi, da jih zanima projekt električnega twinga in štirisedežnega smarta, ki bo prihajal iz novomeškega Revoza.
Renault je nepričakovano navezal stik. Februarja 2009 so začeli s povpraševanjem. Mi smo s police ponudili obstoječi motor, ki je bil narejen za vgradnjo v golf voziček. Takrat smo ponudili tudi elektronski krmilnik. Potem je sledil obisk Renaultovih projektnih vodij, uradni odgovor na njihovo povpraševanje in razpis, ki je bil sprejet. S tem smo prišli v ožji izbor za dobavitelja. Marca leta 2010 smo bili nominirani za razvojnega dobavitelja. Pred tem smo postavili nekaj dodatnih vzorcev. Razvoj je vzporedno peljal nalogo naprej. Marca se je začel razvoj skladno z vsemi avtomobilskimi standardi, ISO standardom. Sledila je izdelava vzorcev, testiranja, obiski raznih Renaultovih profesionalcev. Konec novembra 2011 smo začeli s serijsko proizvodnjo.
Zakaj vas niso izbrali še za izdelavo elektronskega krmilnika?
Krmilnik v tisti fazi še ni bil industrializiran skladno z zahtevami. Trenutno bi se z zdajšnjim izdelkom že lahko pogovarjali za proizvodnjo in bi ga lahko začeli proizvajati. Glede na časovni razpon projekta se nam takrat ne bi izšlo. Renault se je zato odločil za konkurenčni produkt, ki je bil takrat že v proizvodnji.
Celoten razvoj je slovenski, v matični družbi v Šempetru pri Novi Gorici pa je pri projektu od začetka do konca sodelovalo 10 inženirjev, skupaj pa je v podjetju več kot 50 inženirjev.
Vaši prihodnji načrti naj bi bili povezani tudi z zeleno tehnologijo v avtomobilski industriji. Ste pripravljeni zagotoviti masovno proizvodnjo elektromotorja za električno vozilo, če do vas pride avtomobilski proizvajalec?
Vsi projekti, kar se tiče zelene tehnologije, so še v začetnih fazah. Količine niso avtomobilskega obsega. Vse pa so zanimive. Če bi bile zahteve po številu nizke in v za nas izvedljivih količinah, potem bi šlo, obseg avtomobilskih količin ni v strategiji našega podjetja. Če bi bilo treba zagotavljati številko, kot so znane pri konvencionalnih avtomobilih, potem ne. To ni naša strategija.
Ali neuradni podatki, da mesečno proizvedete tri tisoč elektromotorjev, v sedmih letih pa naj bi jih proizvedli 280 tisoč, držijo?
Teh podatkov ne morem in ne smem razkriti. Kar zadeva pogodbo, lahko povem le to, da bomo elektormotorje za twizyja Renaultu zagotavljali sedem let, še nadaljnjih deset pa moramo zagotavljati rezervne dele.
Zagotovo. Na začetku verjetno količine ne bodo visoke. Vendar pa trendi nakazujejo, da bodo proizvajalci, kot so Renault in drugi, v prihodnosti sami začeli proizvajati elektromotorja za svoja vozila. To je ključni element vozila.
Imate razvit že kakšen močnejši električni motor kot ta, ki smo ga preizkusili v twizyju in je primeren za pogon avtomobilov?
Imamo. Visokonapetostni motor z ustreznim krmilnikom. Nad 30 kilovati moči, kar je primerno za električni avtomobil, kot so recimo ostali trije Renaultovi električni modeli.
Vas zanima lasten razvoj električnega vozila?
Zaenkrat ne. Mi izdelujemo izdelke, ki se vgrajujejo v razne aplikacije. Za kaj takega bi bilo potrebno sodelovanje več podjetij, ki imajo ustrezno strokovno znanje z več področij.
Veliki met Iskre Avtoelektrike
Električna mobilnost. Revolucionarni renaultov lahek štirikolesnik twizy poganja električni motor, ki je produkt slovenskega podjetja Iskra Avtoelektrika iz Šempetra pri Novi Gorici.
naši že vidijo smernice kako se še to da pokrasti in odnesti v tujino...čeprav se še ni začelo delati!
V Sloveniji je sigurno dovolj znanja, da bi zmetal skupaj električen avto ..potreben je samo pogum! Dejte Slovenci, da se …