Vozili smo. Ni ne avtomobil, ne skuter. Je kvadricikl z električnim motorjem, ki je v celoti plod slovenskega znanja. V Evropi je s ceno brez državnih subvencij že naprodaj za 6.990 evrov. Twizy je zgolj prvi izmed kvadriciklov, ki bodo prihodnja leta zapeljali na ceste. Renault si ga je zamislil kot križanca med avtomobilom in skuterjem, ki naj bi pomenil revolucijo v mestnem prometu.
Tudi brez izpita B-kategorije
Renault ofenzivo povsem električnih vozil nadaljuje s twizyjem, ki je naprodaj v dveh različicah, z močjo 4 kilovatov (5 KM), ki doseže najvišjo hitrost 45 km/h in je namenjen tudi tistim brez izpita za B kategorijo, ter močnejši s 13 kilovatov moči (17 KM) in ob ničelnih emisijah najvišjo hitrostjo 80 km/h.
36 cm krajši od smarta
Lahki štirikolesnih v dolžino meri 2,34 metra, kar je 36 centimetrov manj od smarta fortwo, v širino pa 1,24 metra, kar je primerljivo s trikolesnim skuterjem piaggio. Zaradi lahke konstrukcije, ki tehta zgolj 446 kilogramov, zmore pospeške podobne 125 kubičnim motorjem. Z mesta do hitrosti 45 km/h pospeši v šestih sekundah, že od začetka pa je vozniku na voljo maksimalni navor. Hkrati zaradi majhne teže ne potrebuje servo volana, prednost pred avtomobili pa je okretnost. Obračalni krog je zgolj 3,4 metra.
Zanimiv naj bi bil za tiste, ki imajo hiše ob počitniških destinacijah, predvsem pa ciljajo na ljudi, ki živijo v mestih in bi se na njegov račun odrekli drugemu ali tretjemu vozilu. Namenjen je dvema potnikoma, ki sedita eden za drugim. Medtem, ko potnik zadaj sedi v podobnem položaju kot motoristi in nima ravno veliko prostora, je vozniku prostor v vse smeri bogato odmerjen. Hkrati pri Renaultu pravijo, da je bolj varen, saj ima streho in volan, ter je kot tak primeren tistim, ki se bojijo vožnje z dvokolesniki.
Kot v avtomobilu in na motociklu
Zaradi nizkega težišča je na cesti stabilen, vožnja pa je zaradi pogona na zadnji kolesi nadvse zabavna in zaradi elektrike tiha, za kar so z izdelavo podvozja poskrbeli kar pri Renault Sport Technologies. Voznikov prostor je prevzet iz avtomobilov, s pomočjo samodejnega menjalnika voznik prestavlja s pomočjo tipk na armaturni plošči, uporablja pa pedalki za plin in zavoro. Na voljo mu je tudi ročna zavora.
Vrata med dodatno opremo
Med posebnosti uvrščamo obliko, ki je bolj znana iz znanstveno-fantastičnih filmov. Zaradi varnost je konstrukcija narejena v obliki čelade. Spredaj sta dve okrogli luči, zadaj pa ena podolgovata. Iz konstrukcije na skrajnih koncih štrlijo štiri kolesa, zaradi česar je vozilo še bolj nenavadno. V osnovi je na voljo brez vrat, ki jih je treba za ceno 590 evrov dokupiti, in se atraktivno odpirajo proti nebu (gulwing vrata). Na seznamu doplačil so tudi senzorji za vzvratno vožnjo, ki stanejo 70 evrov. Poleg dveh pogonskih motorjev so na izbiro tri stopnje opreme, ki temeljijo na individualizaciji in opremi, kot so zvočniki, glasbo pa vrtimo kar s pomočjo mobilnega telefona.
Renault Twizyja že prodaja. Cene se začnejo pri 6.990 evrov, pri tem niso vštete državne subvencije, ki bi vozilo pri nas pocenile na najmanj 4.700 evrov. Pri nas naj bi bil twizy naprodaj šele prihodnje leto, ko pa se lahko višina subvencij še spremeni. Stroški servisa znašajo 50 evrov na leto, k strošku pa je treba prišteti mesečni najem baterije v višini 50 evrov. Strošek z enim polnjenjem akumulatorja je v Franciji 0,7 evra, pri nas pa okoli enega evra.