Krivec za rast povpraševanja po malih SUV-vozilih je Nissan z modelom juke.
Evropejci so jih od začetka prodaje leta 2010 vsako leto pokupili okoli sto tisoč. To je bila več kot očitna vzpodbuda drugim proizvajalcem, da ponudijo svoje različice crossoverjev oziroma privzdignjene modele svojih mestnih modelov. Analitiki ocenjujejo, da naj bi v Evropi letos prodali okoli 290 tisoč malih SUV-vozil, kar bi bil 88-odstotni prirastek v primerjavi z letom prej in kar trikrat več kot leta 2009, torej pred prihodom nissan juka.
Captur, 2008, ecosport, 500L trekking ...
Opel je lani juku že ponudil konkurenta mokko, ki je izdelan na platformi modela corsa. Na avtosalonu v Ženevi pa svoje konkurente predstavljajo številni proizvajalci. Peugeot na osnovi modela 208 predstavlja model 2008, robustni renaultov "clio" je captur, chevrolet je ob ženevsko jezero pripeljal traxa, ki je sorodnik opel mokke, pri Fordu predstavljajo "povišano fiesto" ecosport, fiat pa 500L trekking, z asfaltom bolj oprijemljivo različico modela 500L. Svojo terensko različico je dobil celo mali mestni volkswagen up!
Na račun malih mestnih terencev naj bi največ izgubile prav majhne kombilimuzine. Prodaja zadnjih bo v primerjavo z letom 2009 padla za tretjino, a bodo proizvajalci vozil zagotovo zadovoljni, saj bodo kupci za mala SUV-vozila v povprečju odšteli tri tisoč evrov več kot za male hatchbacke.
Tako bo peugeot 2008 z vstopnimi 15 tisoč evri v povprečju za tri tisoč evrov dražji od peugeota 208, ocenjujejo tuji analitiki. Glede na to, da sta vozili, tako kot vsi podobni modeli, narejeni na enaki platformi, proizvajalci ne bodo imeli bistveno višjih stroškov, dodajajo avtomobilski strokovnjaki.
Nekateri so zamudili
Prodajni analitik Philippe Houchois je dejal, da so kupci še enkrat pokazali, da so pripravljeni za boljši zunanji videz in način vožnje odšteti več denarja. "Več kot očitno je, da sta višji položaj sedenja in boljša preglednost voznikom všeč tudi v Evropi, tako kot je to pravilo v drugih delih sveta," pravi Houchois.
Nissan je z jukom pobral velik kos pogače, ki bi si ga zdaj radi utrgali tudi drugi, nekateri, kot je VW, pa priznavajo, da so zamudili priložnost. "Morda smo nekoliko pozni," je dejal visoki predstavnik Volkswagna in dodal, da so se izdelave SUV-vozil lotili od zgoraj (večjih modelov) navzdol. "Mali mestni terenci imajo ogromen potencial," dodaja predstavnik VW-ja, pri katerem so v začetku leta predstavili tudi svoj koncept crossoverja taigun, ki naj bi na trg prispel leta 2015.
Pri Peugeotu, ki bodo svojega 2008 v kratkem zapeljali v prodajne salone, nad vso prihajajočo konkurenco niso zaskrbljeni: "Zavedamo se, da bo v tem segmentu vse več konkurence, a smo prepričani, da bo rasel tudi trg."
Kje so meje prodaje malih SUV-modelov, ne ve nihče, trenutne napovedi pa so zelo optimistične. Segment bo v stalnem vzponu, vse do vrhunca leta 2016, ko naj bi v Evropi prodali 550 tisoč vozil, so si skupni analitiki.
Novosti s področja crossoverjev, ki so jih proizvajalci predstavili v Ženevi, si lahko pogledate v fotogaleriji zgoraj.
Ampak res bla bla bla !
Bla bla bla, upad prodaje ni zaradi pomanjkanja izbire ampak zaradi nelikvidnosti, denarja ni, in ko denarja ni, tudi revolucionarno …