Renault captur: Slovenska uspešnica še dodatno izpiljena

Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur Foto: Saša Despot Renault captur
Renault je s capturjem zadel žebljico na glavico, vsaj kar zadeva obliko. Pristoji mu tudi uglajen in varčen dizel, zdaj pa so popravili še marsikatero napako, ki smo mu jo očitali ob predstavitvi.
Oglej si celoten članek

Pri Renaultu mi je bilo všeč, da pri prenovi capturja niso na velika vrata omenjali, da ga povezujejo s prestižem, kar je zadnje čase zelo trendovsko pri znamkah, ki nikoli niso silile v prestižni razred. 

Prešito usnje na volanu ali armaturni plošči, ki zakriva trdo plastiko, me ne prepriča, če celota ni v redu. Po novem Renault tudi pri capturju ponuja opremo Initiale Paris, najbolj luksuzen opremski paket, ki je na voljo za večja Renaultova vozila, a me je prenovljeni captur povsem prepričal tudi s povsem "ljudsko opremo".

RENAULTOV ŠEF ZA ŽURNAL24 Evropski šef Renaulta nam je povedal resnico o dizlih

Videz ostaja ključnega pomena za capturja

Renault je namreč v začetku leta svojega aduta med kompaktnimi križanci prenovil, od znotraj in zunaj. Na videz ne temeljito, a dovolj, da je ta še bolj privlačen, kot je bil, predvsem pa deluje bolj bolj kakovostnen in trajen.

Prav izstopajoč videz je bil prednost do zdaj pred konkurenčnimi modeli, ki so se v zadnjih letih namnožili v razredu malih križancev. Captur je med drugim tudi prvi po prodaji na sončni strani Alp. Septembra so jih po uradnih statističnih podatkih pri nas prvič registrirali 90. Imel je tudi kar nekaj minusov, predvsem na strani kakovosti izdelave, kar smo opazili v prvi vrsti avtomobilski novinarji, ki smo istočasno vozili tudi mazdo CX-3, opel mokko in druge kompaktne križance.

Foto: Saša Despot Renault captur

Očitno so se tega zavedali tudi pri Renaultu, ki so delo zdaj opravili veliko bolje. Najbolj zanimivo pa je, da jim za to ni bilo treba storiti veliko. Po štirih letih je prišel čas, da so svojemu najmanjšemu križancu v ponudbi v medgeneracijski prenovi utrdili prepoznavnost in skladnost z oblikovnimi potezami mlajšega kadjarja in najnovejšega koleosa.

EVROPSKI ŠEF RENAULTA Kako evropski šef Renaulta gleda na prihodnost Revoza?

Opremski paket outdoor serijsko prinaša dvobarvno zunanjost in velika 17-palčna platišča in okrasni elementi v potovalni kabini. R-Link večpredstavnostni sistem prinaša 7-palčni zaslon na dotik in navigacijo TomTom, vse pa deluje enostavno in nič kaj zakomplicirano za upravljanje. Grafika na zaslonu s prikazom slike vzvratne kamere bi lahko bila boljša, sploh ponoči, zalon pa večji. Izpostavljam še avtomatsko nadziranje kakovosti zraka, ki na žalost razkriva, kako umazan je v resnici povsem običajen zrak, ki ga dihamo. No, captur vam dovoli le vdihavanje čistega zraka.

Žarometi izboljšali varnost ponoči

Zdaj ima masko za zajem zraka, ki je bolj podobna tistim na ostalih križancih z diamantnim logotipom, dodatna kromasta letev poudarja večji občutek vrednosti. Pod odbijačema spredaj in zadaj sta na novo oblikovani zaščitni oblogi, zdaj je na voljo ogromna steklena streha (doplačilo 500 evrov), ki poskrbi za več svetlobe v kabini. Največja zunanja sprememba je doletela žaromete. Tako kot ostali najnovejši modeli znamke ima lahko vgrajene žaromete s svetilnimi diodami "pure vision", ki svetijo v polni led tehnologiji in poskrbijo za večjo prepoznavnost ter varnejšo vožnjo po temi. V temi smo na podeželski cesti proti prometnemu znaku posvetili s captujevimi led žarometi in halogenskimi žarometi primerljivega avtmobila. Capturjevi so znak osvetlili na veliko daljši razdalji.

Foto: Saša Despot Renault captur

Dnevni luči s svetilnimi diodami v obliki nasproti obrnjenih črk C, že na daleč poskrbita za značilen svetlobni pečat Renaulta, vgrajeni pa sta v spodnji del odbijača. Enotna grafična podoba s črko C v zadnjih žarometih led je vidna tudi ponoči ob pogledu na zadek.

Bili smo sopotnik v R.S.01 Renault R.S.01 novinarju skoraj obrnil želodec

Občutek pod prsti prijetnejši

Prostornost v notranjosti ostaja nespremenjena. V primerjavi s cliom se sedi višje in bolj pregledno, občutek utesnjenosti ni tolikšen kot v cliu, captur pa je dimenzijsko dovolj manjši, da nekateri ne posežejo po večjem kadjarju. Tudi prtljažnik s pomično zadnjo vrsto sedežev lahko zadovolji potrebe družine z dvema majhnima otrokoma, če se odločijo, da na dopust na streho namestijo strešni kovček. Za vsakodnevna opravila pa je prostora v prtljažniku, ko je razširjen in meri 455 litrov, povsem dovolj.

Foto: Saša Despot Renault captur

Vendar pa so bili predvsem vgrajeni materiali do zdaj tisti, ki so nekatere odvračali od nakupa. Kakovost kabine je izboljšana. Občutek pod prsti je mehkejši, vse skupaj je očem bolj prijetno. Trdo plastiko, ki je ob dotiku ostrih predmetov puščala praske, najdemo le še okoli menjalnika. Armaturno ploščo in obloge vrat zdaj obdajajo mehkejši materiali. Črnino razbijajo kromasti in peronalizirani barvasti dodatki na določenih notranjih elementih. 

Reportaža iz Red Bull Ringa Renault track day v Zeltwegu: dan za velike fante

Pri Renaultu s capturjem še naprej ne ponujajo štirikolesnega pogona, pač pa so za terene s slabšim oprijemom, oziroma za vožnjo v slabših vremenskih pogojih, v vozilo vgradili poseben sistem Extended Grip, ki ob slabem oprijemu pogonskih koles kar se da poveča oprijem prednjih koles. Za razliko od drugih modelov, kjer vožnjo po neutrjenem terenu omogočajo mehanski sistemi, deluje Renaultov sistem v povezavi z elektronskimi sistemi vozila. Pri tem ima glavno besedo voznik, ki lahko s pomočjo vrtljivega gumba med prednjima sedežema izbira med različnimi načini, odvisno od stanja podlage. Ko zavrtimo gumb, nas trenutni nastavitvi obvesti grafika na osrednjem zaslonu na dotik. Sistem ni tako zmogljiv kot klasični 4X4, je pa dovolj dober, da se izmaknete kakšni nerodni situaciji na blatni cesti na primer. Njegova bistvena prednost je predvsem ta, da je avto brez 4X4 precej lažji, cenejši za nakup in vzdrževanje.

Avto je bistveno udobnejši tudi na račun na novo oblikovanih sedežev. Sedeži zdaj ponujajo več oprijema za boke in zadnjico, zato so udobnejši na daljših poteh. Tkanino je še vedno možno sneti in oprati v pralnem stroju. Še vedno me moti sistem zapenjanja otroških sedežev, saj so zatiči postavljeni nerodno, tako, da se varnostni pas občasno nekoliko zaviha. Tisti, ki imate isofix sedeže ne boste imeli težav. 

Foto: Saša Despot Renault captur

Izboljšave smo občutili tudi med samo vožnjo, saj je tudi pri avtocestnih hitrostih v kabini hrupa veliko manj. Zato bolj do izraza pride zvok, ki ga zagotavlja dober radio sistem s sedmimi zvočniki in ojačevalcem Bose (500 evrov doplačila). Kljub vsem izboljšavam pa se še vedno niso znebili "čričkov" v kabini. 

Scenic in grand scenic Renault scenic in grand scenic uvajata novodobna 20-palčna kolesa

Dizel za redke postanke na bencinskih črpalkah

Najmočnejši dizelski 1,5 dCi agregat z “ekološko” oznako energy z 88-kilovatov moči je capturju pisan na kožo, hkrati pa je le 500 evrov dražji od šibkejšega 66-kilovatnega dizla. Oprema outdoor s sistemom elektronskega razporejanja navora in M+S pnevmatikami je zdaj na voljo za vse vrste capturjevih motorjev, bencinskih in dizelskih. Motor je namenjen tistim, ki cenijo več poskočnosti. 20 dodatnih konjev in 40 Nm več navora se pri masi okoli 1.200 kilogramov precej poznajo, tako pri avtocestni vožnji, ki je zdaj pri 130 km/h zelo tiha, kot po podeželju. Največja hitrost, ki jo razvije, je 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h je 11,3 sekunde.

Foto: Saša Despot Renault captur

Ročni šeststopenjski menjalnik, pri katerem sta bili predvsem peta in šesta prestava prej preveč skupaj, deluje bolje, a še vedno ne prepriča v popolnosti. Boljši je tudi volanski mehanizem z bolj zajetnim volanskim obročem. Glavna prednost motorja je ugodna poraba goriva. Avto je sposoben biti sila varčen, ob spoštovanju omejitvah se poraba ustavi že pri 5,0 litrih. Pri spodbujanju porabe je v pomoč tudi poseben merilnik ekološkosti voznika. Pri tem je skupno število doseženih točk kombinirano na podlagi pospeškov, predvidevanja in načina prestavljanja. Če ne drugega je zabavno.

Test: talisman grandtour Renault talisman in njegova čarobna moč med karavani

Nasvet:

Pri sistemu Extended Grip je ključnega pomena tudi kakovost pnevmatike, ki pa morajo biti pri capturju letno-zimske. Če bi imel avtomobil izrabljene letne pnevmatike, nam elektronski programi ne bi kaj dosti pomagali, saj je pnevmatika še vedno edini stik s podlago in je ključnega pomena tako za varno vožnjo kot delovanje vseh elektronskih sistemov. To ni terenski avtomobil in tega se morajo ljudje, ki kupujejo takšen avtomobil, zavedati. Tehnika, ki je v njem vgrajena, pa mu omogoča več kot klasičnim avtomobilom. Z njim lahko parkirate tudi na neutrjenem terenu. Z nekaj vozniškimi izkušnjami lahko tudi tak avtomobil potegnemo ven iz na pogled dokaj nemogoče situacije. Treba se je zavedati, da je vožnja po terenu najtežja možna oblika vožnje, saj se podlaga nenehno spreminja.
 

Podatki o vozilu (renault captur 1,5 dCi 110 outdoor)
Motor: 1.461 ccm, 81 kW (110 KM)
Zmogljivosti: 182 km/h, 11,4 sek od 0 do 100 km/h
Poraba na testu in normne emisije: 5,0 litra, 98 g CO2/km 
Cena: 15.890 € (osnovni)/21.490 (testni)/ 23.240 (testni z dodatki)/21.600 (testni z dodatki i n popustom)

Plusi: motor, poraba goriva, izgled, žarometi, udobje;

Minusi: Menjalnik, grafika kamere, velikost zaslona;

Nov in prenovljen Renaultova skrižana ofenziva s koleosom in capturjem

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 20:06 16. Oktober 2017.

    Renault pa prestiž sta pa dva ločena pojma .... ne pa jajca od renaulta fujjj

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.